والیبال ایران با پیروزی بر پرتغال به صدرنشینی خود در لیگ ملت‌ها ادامه داد

لذت بالانشینی

پسران خستگی ناپذیر والیبال ایران، نهمین برد خود در لیگ ملت های 2019 را هم جشن گرفتند، اما بردن پرتغال، حقیقتا به راحتی سر کشیدن یک آب پرتقال خوشگوار نبود. این بازی همانطور که کولاکوویچ و سعید معروف در نشست خبری پیش بینی کرده بودند بازی سختی از کار در آمد و انرژی زیادی از تیم ملی گرفت. با این حال نتیجه پایانی شیرین بود؛ ایران 3 – پرتغال یک.
کد خبر: ۱۲۱۳۱۳۶

مصاف ایران-پرتغال اولین بازی رسمی دو تیم در عرصه رقابت‌های والیبال به شمار می رفت؛ آن‌هم در شرایطی که ما با 8 برد صدرنشین لیگ ملت ها بودیم و پرتغال با تنها 2 برد در رده سیزدهم قرار داشت. شور و اشتیاق تماشاگران در سالن حسین رضازاده اردبیل هم وصف ناپذیر بود و همه انتظار داشتند یک برد سه دسته راحت را شاهد باشند اما دست اول با ضربه میلاد عبادی پور که به اوت رفت، با نتیجه 25 بر 23 به سود پرتغال تمام شد.
پرتغالی ها در دست دوم هم به امتیاز 25 رسیدند اما نبردند. آنها روی امتیاز حساس 25 بر 24 از تیم ملی ایران پیش بودند که 3 امتیاز پیاپی از سوی بروبچه های ما، سالن را به مرز انفجار رساند. ایران در شرایطی که وقت استراحت اول را در دست دوم، 8 بر 4 باخته بود، در نهایت نتیجه را به سود خود تغییر داد تا کار برای هر دو تیم یک – یک مساوی شود. داستان دست سوم هم پر التهاب و پرهیجان بود. باز هم در شروع پرتغال، بهتر کار کرد و حتی 7 بر 3 از ایران پیش افتاد، اما جنجال در زمین پرتغالی ها و یک کارت قرمز، کمک کرد تا نتیجه جبران شود. با آبشار علی شفیعی و رسیدن به امتیاز 13 – 12 ایران برای نخستین بار در دست سوم از پرتغال پیش افتاد و این برتری را تا رسیدن به امتیاز 25 بر 17 ادامه داد.
دست چهارم تنها دستی بود که از همان ابتدا تحت کنترل ملی پوشان والیبال قرار داشت و در نهایت هم با برتری 25 بر 20 ما به پایان رسید تا به این ترتیب برتری 3 بر یک مقابل پرتغال، در شبی که بازی بیش از 2 ساعت و 30 دقیقه به طول انجامید برای شاگردان ایگور کولاکوویچ به ثبت برسد.
تیم ملی والیبال با پیروزی مقابل پرتغال، تعداد بردهای خود را در پایان بازی دهم، به 9 رساند تا با 27 امتیاز همچنان، بالاتر از تیم های برزیل، روسیه و فرانسه در صدر جدول لیگ ملت‌ها قرار بگیرد. امشب استرالیا می تواند دهمین شکار بروبچه های تیم ملی والیبال در رقابت‌های این فصل لیگ ملت‌ها باشد.
بلیت یک میلیونی!
تعدادی از بانوان اردبیلی برای تماشای بازی تیم ملی با لباس‌های محلی در سالن رضازاده حضور یافته اند. مسؤولان برگزاری مسابقات در جایگاه بانوان کلاه‌هایی را با رنگ و طرح پرچم ایران پخش کرده اند. تعدادی از بانوان اردبیلی نیز با لباس‌های محلی در سالن رضازاده حضور یافته اند که قابل توجه است.
هواداران در حالی که برای تماشای بازی والیبال به سالن حسین رضازاده آمده بودند، با سر دادن شعارهایی علی دایی را تشویق کردند.
مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان روز گذشته تماشاگر ویژه دیدار دو تیم ایران و پرتغال شد. او اوایل دست اول وارد سالن شد.
بازار سیاه بلیت لیگ فروشی داغ بود و قیمت پیشنهادی صاحبان بلیت به یک میلیون تومان هم رسید.

برد آسان فرانسه
تیم ملی فرانسه توانست در اولین دیدار هفته چهارم لیگ ملت های والیبال 2019، تیم ملی استرالیا را در اردبیل شکست دهد. فرانسوی ها که بر خلاف استرالیا در جدول جایگاه خوبی دارند و برای رسیدن به مرحله نهایی تلاش می کنند، در سه دست متوالی با انگیزه ظاهر شدند و با نتایج ۲۵ بر ۲۳،
۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۲ به برتری رسیدند تا به این ترتیب با برد کار خود را در این هفته آغاز کنند. تیلیه سرمربی تیم‌ملی والیبال فرانسه در نشست خبری این بازی گفت: با توجه به اینکه در شهر اردبیل در ارتفاع ۱۴۰۰ متری از سطح دریا قرار داریم، شرایط برای ما سخت بود، تیم من فقط به دلیل اشتباهات کمتر توانست استرالیا را شکست دهد.

برنامه بازی‌های روز دوم
شنبه اول تیر
فرانسه- پرتغال (15:30)
ایران – استرالیا (18:30)
لهستان- صربستان (19:30)
ایتالیا – آرژانتین (22:30)
چین – ژاپن (23:30)
یکشنبه 2 تیر
بلغارستان – روسیه (یک و 30دقیقه بامداد)
برزیل - آلمان (4 و 30 دقیقه بامداد)
آمریکا – کانادا (5 بامداد)

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها