در ستایش قیمتی‌های عرصه هنر

چنین کنند بزرگــان

بخش مربوط به حق الزحمه‌ها را خواندید؟ اگر خواندید احتمالا متوجه شده‌اید که خیلی از افراد مشهور برای یک بازه زمانی چند ساعته چند ده برابر حقوق کارگران و کارمندان را دریافت می‌کنند. شاید به خاطر همین ماجرا از هنرمندان عصبی باشید اما بهتر است همه را به یک چوب نزنید. چون خیلی‌ از هنرمندان فارغ از این قوانین رفتار می‌کنند. یعنی به هیچ وجه حاضر نمی‌شوند روی حضورشان قیمت بگذارند چون شان خود را بالاتر از این اعداد می‌دانند و حق الزحمه‌ای هم دریافت نمی‌کنند.
کد خبر: ۱۲۱۲۹۸۰

همانطور که گفته شد بازیگرانی هم هستند که به گرفتن هدیه‌ای کوچک راضی هستند و بزرگانی هم هستند که اصلا نمی‌شود پیش‌شان حرف از پول زد. مرحوم جمشید مشایخی یکی از این بزرگان بود و استاد علی نصیریان یکی دیگر از این بازیگران بزرگ سینما و تلویزیون ایران است.
اما سؤال اینجاست که چرا ایشان که کارهایی بزرگ‌تر، مهم‌تر و به یاد ماندنی‌تر از دیگر بازیگران انجام داده‌اند، چرا برای حضور در برنامه‌های تلویزیونی پول نمی‌گیرند؟ بازیگران به این دلیل در برنامه‌ها و افتتاحیه‌ها حضور پیدا می‌کنند چون اولا نیاز دارند بیشتر در دید مخاطبان باشند تا فراموش نشوند دوم این‌که تازه کارند و ممکن است بعد از بازی در یک سریال تا سال‌ها پیشنهاد کار نداشته باشند و از این طریق گذران زندگی می‌کنند. استاد نصیریان سال‌هاست که هم در سینما و هم تلویزیون و هم در سریال نمایش خانگی بازی کرده و از طرفی هم آنقدر کارنامه هنری‌اش درخشان است که نیازی به دیده شدن ندارد. شاید راز ماندگاری همین باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها