3 امتیاز شیرین، ما را به صعود امیدوار کرد

شب فراموش‌نشدنی‌ارومیه

در شبی که مردم نازنین ارومیه و آذربایجان هیچ چیز برای تیم ملی ایران کم نگذاشتند، بازیکنان باغیرت تیم ملی توانستند یکی از بهترین تیم‌های والیبال دنیا را با نتیجه 3 بر صفر شکست دهند تا با امید و انگیزه به استقبال بازی حساس 18:30 امروز مقابل لهستان بروند.
کد خبر: ۱۲۱۱۷۱۵

ایگور کولاکوویچ برای شروع بازی مقابل حریفی که در 3 تورنمنت بزرگ اخیر (لیگ ملت‌ها، المپیک و قهرمانی جهان) از آن شکست خورده بودیم، از ترکیب سعید معروف، امیر غفور، مبلد عبادی پور، پوریا فیاضی، محمد موسوی، علی شفیعی و محمدرضا حضرت پور (لیبرو) استفاده کرد. در این میان سعید معروف، میلاد عبادی‌پور و محمدرضا حضرت‌پور در شهر خود بازی می‌کردند و این یک امتیاز مضاعف میزبانی برای تیم ملی والیبال ایران بود. بازی دو تیم ایران و کانادا در حالی آغاز شد که بازیکنان و کادر فنی تیم‌های ملی لهستان و مربی تیم ملی روسیه، تماشاگران ویژه این بازی بودند. پیش از بازی دو تیم ایران و کانادا، روسیه با نتیجه 3 بر یک لهستان را شکست داده بود تا با 17 امتیاز برای چند ساعت به صدر جدول رده‌بندی کلی بازی‌ها برود.
بازی ایران و کانادا در حالی شروع شد که تشویق‌های کرکننده هواداران پرشور، تمرکز را از بازیکنان کانادا گرفته بود. بازیکنان ایران شروع بهتری داشتند و خیلی زود فاصله امتیازهای خود را با حریف زیاد کردند. بازی کم اشتباه ایران، هاگ گلن سرمربی 60 ساله کانادا را مجبور به استفاده زودهنگام از وقت‌های استراحت کرد؛ اما فایده‌ای نداشت و برتری 25بر 15 به نام ایران نوشته شد.کانادا در ست دوم به جو سنگین سالن آشناتر شد و نتیجه این وضعیت، برتری کانادا تا امتیاز 19 بود. سرانجام بازیکنان ایران که اشتباهات فردی بیشتری در ست دوم داشتند، با برطرف کردن اشتباهات، ‌امتیازهای خود را به حریف رساندند و با حمایت هواداران، 26 بر 24 پیروز شدند.
ست سوم برتری مطلقی برای ما داشت با این تفاوت که کانادا در ست اول کاملا اسیر بود اما در ست سوم تا امتیاز 8 برتر از ما بود و بازیکنان ما بعد از امتیاز 10 برتری خود را به شکلی فاحش افزایش دادند. بازیکنان تیم ملی که می‌خواستند با استراحت بیشتری به دیدار حساس مقابل لهستان بروند کاملا سوار بر بازی شدند و بهتر از حریف عمل کردند و حاصل این برتری، ثبت یک نتیجه درخشان بود: 25 بر 16.
به این ترتیب ششمین برد تیم ملی والیبال ایران با نتیجه 3 بر صفر مقابل کانادا نوشته شد تا تیم ملی ایران با لطف 3 امتیاز ارزشمند این بازی، 19 امتیازی شود. تیم ما در مجموع 7 بازی 20 ست را از آن خود کرده و تنها 5 ست را به حریفان واگذار کرده که 3 ست آن در برابر برزیل بود که تنها شکست ما را رقم زد. این برد، گام بلندی برای تیم ملی ایران بود. بازیکنان بااراده و باغیرت تیم ملی با این برد، کار خود را برای صعود به مرحله نهایی بازی‌ها در آمریکا آسان کردند.
میلاد عبادی‌پور که دربازی‌های اول تیم ملی زیر تیغ انتقادهای فراوانی قرار گرفته بود، در این بازی هم مانند بازی با ژاپن یکی از بهترین‌های ما بود. ضمن آن‌که عملکرد دیگر بازیکنان ما هم مانند همیشه ستودنی و کم‌نقص ثبت شد. امیر غفور با 16 امتیاز، پوریا فیاضی با 11امتیاز، سیدمحمد موسوی با 10امتیاز و میلاد عبادی‌پور با 7امتیاز، امتیازآورترین بازیکنان ما در این بازی حساس بودند. ما دو بازی حساس دیگر در ارومیه داریم که اگر هر دو بازی را با برد پشت سر بگذاریم، خیالمان برای صعود راحت خواهد شد. بازی ساعت 18:30 امروز مقابل لهستان و بازی ساعت 18:30 فردا مقابل روسیه.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها