پسر شیک پوش برای خوشتیپ ماندن حساب افراد سالخورده را خالی می کرد

دزدی به شیوه سینمایی!

25 هزار تومان وجه دستی بهانه‌ای بود تا مرد جوان نقشه کلاهبرداری‌هایش را از افراد سالمند مقابل دستگاه خودپرداز اجرا کند. ماموران پلیس مترو با شکایت مرد سالمندی رسیدگی به این پرونده را آغاز کردند.
کد خبر: ۱۲۱۱۲۲۲

مرد سالمندش در رابطه با سرقتی که از او صورت گرفته بود گفت: مقابل دستگاه خودپرداز ایستاده بودم تا پول بگیرم که مرد جوانی به من نزدیک شد. او گفت که همسرش نیاز فوری به پول دارد. او از من خواست 25 هزار تومانی که همراهش بود را بگیرم و در برابر، 25 هزار تومان را به حساب همسرش کارت به کارت کنم. مرد سالمند ادامه داد: مبلغ پول زیاد نبود و از طرفی به نظرم آمد او مشکل دارد و دلم برایش سوخت. از آنجا که به خاطر کهولت سن و کم سوادی نمی‌توانم انتقال وجه انجام دهم، از خود مرد جوان خواستم انتقال وجه را انجام دهد. او هم بعد از انتقال وجه از من تشکر کرد و با دادن 25 هزار تومان رفت. بعد از رفتن مرد جوان، پیامکی که از بانک آمده بود را دیدم که متوجه شدم او به جای 25 هزار تومان 250 هزار تومان از حساب من برداشت کرده است.
کلاهبرداری‌های سریالی
درحالی که تحقیقات از سوی ماموران مترو برای شناسایی و دستگیری مرد کلاهبردار ادامه داشت، ماموران در ادامه تحقیقات با شکایت‌های مشابه مواجه شدند. در تمامی شکایت‌ها، مردان و زنان میانسال و سالخورده توسط مرد جوانی مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند. سارق جوان به بهانه انتقال 25 هزار تومان به سوژه‌هایش نزدیک می‌شد و به جای 25 هزار تومان، مبلغ 250 هزار تومان از حسابشان برداشت می‌کرد. باتوجه به این‌که شگرد و شیوه سرقت‌ها شبیه هم بود و از طرفی طبق اظهارات مالباختگان تمامی سرقت‌ها توسط پسر جوانی با شلوار لی و کاپشن مشکی صورت گرفته بود، این احتمال مطرح شد که سرقت‌ها توسط یک نفر صورت گرفته است.
گشت نامحسوس
سرقت‌ها و اجرای نقشه کلاهبرداری در متروی امام خمینی صورت گرفته بود و به همین دلیل ماموران به صورت نامحسوس در اطراف دستگاه‌های خودپرداز مترو قرار گرفتند.
در حالی که ماموران در اطراف دستگاه عابر بانک در حال گشتزنی بودند به مرد جوانی با مشخصات متهم پرونده مشکوک شدند. آنها مرد جوان را زیر نظر گرفتند و اجازه دادند نقشه اش را اجرا کند. بعد از اجرای نقشه مرد جوان، آنها مالباخته را که زن میانسالی بود و روحش هم از ماجرا خبر نداشت، همراه متهم جوان به مقر پلیس بردند.
با بررسی حساب زن میانسال مشخص شد مثل سرقت‌های قبلی 250 هزار تومان در ازای دریافت 25 هزار تومان پول از حساب مالباخته به حساب مرد جوان واریز شده است. به این ترتیب آخرین پولی که شهرام- متهم جوان-کلاهبرداری کرده بود به حساب مالباخته برگردانده شد و مرد جوان به سرقت اعتراف کرد.
به خاطر شیک‌پوشی
او در اعترافاتش گفت: آرایشگر هستم و همیشه سودای پول و پوشیدن لباس‌های مارک و گرانقیمت دارم. همیشه دلم می‌خواست خوش پوش باشم و برای همین تصمیم گرفتم از هر راهی شده، پولدار شوم. چند ماه قبل در حال تماشای فیلم خارجی بودم که قهرمان داستان که مرد جوانی بود با همین شگرد از افراد سالخورده و کم سواد کلاهبرداری می‌کرد. ایده سرقت را از روی فیلم برداشتم و از حدود چهار ماه قبل سراغ دستگاه‌های خودپرداز متروی امام خمینی رفتم. این ایستگاه را انتخاب کردم چون ایستگاه اصلی بود و افراد زیادی به آنجا تردد داشتند. با دیدن افرادی که ناتوان و پیر بودند سراغ آنها می‌رفتم. به این بهانه که همسرم به پولی نیاز دارد و من کارت عابر بانکم را در خانه جا گذاشته‌ام، از آنها می‌خواستم 25 هزار تومان نقدی که همراه دارم را بگیرند و درعوضش 25 هزار تومان پول به حساب همسرم واریز کنند. آنها هم قبول می‌کردند و از آنجا که برایشان انتقال وجه سخت بود، این کار را خودم انجام می‌دادم و به جای 25 هزار تومان، 250 هزار تومان به حسابم واریز می‌کردم. سرهنگ علی راقی،‌ رئیس پلیس متروی تهران بزرگ گفت: متهم تا‌کنون از 35 نفر به این شیوه و شگرد کلاهبرداری کرده و مبلغ کلاهبرداری 25 میلیون تومان شده است. تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان احتمالی این متهم
ادامه دارد.

هلیا نصرتی
تپش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها