اعضای شورای فیلم‌های سینمایی تجربی «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی» معرفی شدند.
کد خبر: ۱۲۱۰۹۱۰

آن‌طور که ایسنا گزارش داده، طبق گزارش رسیده در جلسه‌ای که عصر یکشنبه (‌19 خرداد) با حضور سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد (مدیرعامل)، مرتضی رزاق‌کریمی (قائم‌مقام)، شهنام صفاجو (مدیر روابط عمومی) و محمدرضا بهشتی (مدیر امور مجامع و جشنواره‌ها) برگزار شد، طباطبایی‌نژاد طی حکمی بهرام توکلی، بهنام بهزادی و نیما جاویدی را به عنوان اعضای شورای فیلم‌های سینمایی تجربی این «مرکز» منصوب و معرفی کرد.
به این ترتیب، شورای فیلم‌های سینمایی تجربی «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی» با حضور سید محمدمهدی طباطبایی‌نژاد، مرتضی رزاق‌کریمی، بهرام توکلی، بهنام بهزادی و نیما جاویدی، نسبت به بررسی و تصویب فیلمنامه‌های سینمایی تجربی ارائه شده به این «مرکز» جهت مشارکت در تولید اقدام خواهند کرد. دبیر شورا هم محمدرضا بهشتی است.
فرآیند بررسی و تولید آثار سینمایی تجربی در این مرکز نیز با ارائه درخواست تهیه‌کننده به همراه پروانه ساخت از معاونت نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، طرح 7 تا 10صفحه‌ای به همراه سیناپس و نسخه کامل فیلمنامه و نمونه کار برای متقاضیان فیلم‌اول سینمایی امکان‌پذیر خواهد بود.
بهرام توکلی از سال 1379 حرفه کارگردانی سینما را آغاز کرده و تاکنون ده فیلم سینمایی با عناوین عقل سرخ، پابرهنه در بهشت، پرسه در مه، اینجا بدون من، آسمان زرد کم‌عمق، بیگانه، من دیه‌گو مارادونا هستم، نزدیک‌تر، تنگه ابوقریب و غلامرضا تختی را کارگردانی کرده که افتخارات زیادی برای این سینماگر نوگرای کشور به ارمغان آورده است.
بهنام بهزادی نیز ضمن کارگردانی فیلم‌های سینمایی تنها دو بار زندگی می‌کنیم، قاعده تصادف، وارونگی و من می‌ترسم، حضور موفقی در عرصه سینمای هنری و تجربی ایران و جشنواره‌های معتبر داخلی و جهانی داشته است؛ از جمله حضور در بخش رسمی «نوعی نگاه» جشنواره فیلم کن با وارونگی.
نیما جاویدی هم با کارگردانی فیلم سینمایی «ملبورن» که برنامه افتتاحیه بخش هفته منتقدین جشنواره ونیز ایتالیا بود، بیش از 60 حضور جهانی را تجربه کرد که با کسب ده‌ها جایزه بین‌المللی همراه بود. فیلم سینمایی او «سرخپوست» هم‌اینک در سینماهای کشور در حال اکران عمومی است.
مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی پس از چند سال، با تصمیم سازمان امور سینمایی عهده‌دار مسؤولیت حمایت و مشارکت در تولید فیلم‌های بلند سینمایی با گرایش تجربی شده است.
حمایت مرکز گسترش در تولید این آثار به صورت مشارکت در ساخت بوده و حداکثر زمان بررسی فیلمنامه تا اعلام نتیجه قطعی دو ماه خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها