لوازم تزئینی حجاب در بازار پوشاک، طرفداران زیادی پیدا کرده است

آراستگی کامل

تا سال‌ها پیش پوشش خانم‌ها محدود می‌شد به چادر، مانتو، روسری ساده یا مقنعه که بیشتر به رنگ سیاه با رنگ‌های تیره بود و تنوع زیادی نداشت. اما اگر به بازار و نمایشگاه‌های مد و لباس و حجاب سری بزنید با تنوعی از انواع مختلف پوشاک مخصوص بانوان روبه‌رو می‌شوید که نه‌تنها دیگر محدود به رنگ‌های مشکی و تیره نیستند، بلکه توانسته‌اند با تنوعی که ایجاد کرده‌اند، طیف گسترده‌ای از سلایق را دربرگیرند و مشتری‌های خودشان را پیدا کرده‌اند. حالا دیگر انواع پوشش کامل بانوان به سه چهار موردی که اشاره کردیم محدود نمی‌شود، بلکه گونه‌های مختلفی پیدا کرده است.
کد خبر: ۱۲۱۰۷۹۴


یقه حجاب
یقه حجاب قدمت زیادی ندارد و چند سالی است سر و کله‌اش در بازار پوشاک بانوان پیدا شده است. اما در همین مدت کوتاه توانسته جای خودش را به‌ویژه میان خانم‌های محجبه باز کند، اما حتی خانم‌هایی هم که از پوشش مانتو استفاده می‌کنند، آن را گزینه‌ای مناسب و کاربردی می‌دانند. یقه حجاب در واقع پوششی است که جای خالی یقه را برای لباس‌ها یا مانتوهای یقه‌باز یا یقه‌گرد می‌گیرد. این نوع پوشش ابتدا، تکه پارچه‌ای ساده بود که معمولا به رنگ مشکی دوخته می‌شد و شباهت زیادی به پیش‌بند کودکان داشت، اما با بند کوچک و دکمه‌ای که پشت آن دوخته می‌شد، به راحتی دور گردن قرار می‌گرفت و ناحیه گردن فرد را می‌پوشاند. اما طراحان مد و لباس، یقه لباس‌های متنوعی طراحی کرده‌اند که ظاهری متفاوت پیدا کرده‌اند و بسیار شکیل و خوشرنگ و لعاب شده‌اند. بسیاری از آنها دارای یقه‌هایی مانند لباس معمولی یا حتی یقه‌هایی چین‌دار و با رنگ‌های متنوعی طراحی شده‌اند که حتی می‌توانید آنها را با رنگ لباس یا پیراهن و مانتویی که می‌پوشید، هماهنگ کنید.
ساق دست
همیشه لباس‌ها و مانتوها آستین بلندی ندارند و خانم‌ها برای این که پوشش کامل داشته باشند، از ساق دست استفاده می‌کنند که به صورت نیم‌قد (تا میانه ساعد دست) و تمام‌قد (تا آرنج) وجود دارد. تا مدتی پیش مدل دیگری هم وجود داشت که به ساق دست‌های پشت‌گردنی معروف بودند و دو آستین از قسمت بالا، پشت گردن قرار می‌گرفتند. اما دو مدل اول پرطرفدارتر هستند و کاربرد بیشتری هم دارند. ابتدا بیشتر ساق دست‌ها خیلی ساده و به رنگ سیاه و مشکی دوخته می‌شدند. اما در حال حاضر به چنان تنوعی رسیده‌اند که بیشتر با طرح پارچه روسری و حتی یقه حجاب هماهنگ می‌شوند. برای هماهنگ کردن پوشش خود می‌توانید به دنبال ست روسری و ساق دست و یقه حجاب باشید تا ظاهر شما را زیباتر کند. در کنار تنوعی که در رنگ ساق دست‌ها ایجاد شده، مدل آنها هم دگرگون شده به طوری که ظاهر آنها شباهت زیادی به آستین لباس پیدا کرده و گاهی نمی‌توان بین ساق دست و آستین واقعی لباس تفاوتی قائل شد. برخی از آنها ساده و برخی دکمه‌دار و شبیه سرآستین لباس معمولی هستند. حتی انواعی از آنها برای مراسم و مهمانی‌ها به شکلی شکیل با لباس طراحی و دوخته می‌شوند.
کلاه حجاب
روسری و شال جزو جدایی‌ناپذیر پوشش بانوان ایرانی است. در کنار تنوع طرح و رنگی که این دو پوشش در سال‌های اخیر پیدا کرده‌اند، شما می‌توانید بسیاری از آنها را با آستین هماهنگ کنید؛ به طوری که آستین و روسری یا شال را از یک پارچه تهیه کرده تا ظاهر شکیل‌تری پیدا کند. تا چند سال پیش، برای خانم‌های محجبه‌ای که دوست داشتند شال را آزدانه‌تر سر کنند، ابزاری به نام زیرشالی طراحی شده بود که در ظاهر شبیه مقنعه بود، اما مانند کلاه، سر، سینه و زیر گلو را می‌پوشاند و وسیله‌ای بسیار مناسب برای داشتن حجابی کامل بود اما با تنوع مد و حجاب، کلاه‌هایی طراحی شده که به کلاه حجاب معروف است و بیشتر از زیرشالی طرفدار دارد. این کلاه‌ها موها و ناحیه سر را می‌پوشاند و از طریق بندهایی که در پشت آن تعبیه شده، روی سر محکم ‌شده و مانع از لیز خوردن شال و روسری روی سر می‌شود. این وسیله پرکاربرد جای خود را در مد اسلامی باز کرده و برخی عروس‌خانم‌ها که لباس پوشیده‌ای برای مراسم خود انتخاب می‌کنند، کلاه حجاب را هم جزو انتخاب‌های خود دارند. از طرف دیگر، انواعی از کلاه‌های حجاب هم برای مراسم و مهمانی‌ها طراحی شده و دست‌تان در انتخاب باز است.

ندا اظهری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها