با گرم شدن هوا همه تمایل زیادی به خوردن انواع بستنی و دسرهای خنک دارند؛ خوراکی‌هایی که کاملا با حال و هوای این روزهای گرم همخوانی دارد. یک دسر خنک و خوشمزه علاوه بر کم کردن عطش و گرمای بدن می‌تواند انرژی بخش هم باشد؛ به شرط این‌که میزان کالری آن متعادل بوده و مواد تشکیل دهنده‌اش مفید و سالم باشد. دراین شماره به طرز تهیه سه نوع دسر خنک که برای این روزهای گرم بسیار کارساز است پرداخته‌ایم که امیدوارم آنها را تهیه کرده و از خوردن شان لذت‌ببرید.
کد خبر: ۱۲۱۰۷۹۳

دسر کرم طالبی

مواد لازم:
طالبی متوسط: 2 عدد / شکر: 3 قاشق غذاخوری / خامه: 100گرم / پودر ژلاتین: 2 قاشق غذاخوری / آب: نصف پیمانه
طالبی‌ها را شسته، پوست کنده و تخمه‌هایش را جدا کرده و به قطعات کوچک برش می‌زنیم سپس با همزن برقی به شکل پوره درمی‌آوریم. شکر را با پوره طالبی مخلوط کرده و حدود دو دقیقه در ماکرو‌یو می‌گذاریم تا شکر کاملا حل شود.
ژلاتین را روی بخار آب حل می‌کنیم (روش بن‌ماری)و به مواد اضافه کرده و خوب هم می‌زنیم سپس مخلوط را در ظرف یا قالب مورد نظر ریخته و در یخچال می‌گذاریم تا بسته و سفت شود.
وقتی دسر کرم طالبی ما آماده شد آن را از قالب درآورده و با تکه‌های طالبی تزیین کرده و سرو می‌کنیم.

دسر هندوانه

مواد لازم:
آب هندوانه: 2 لیوان / نشاسته ذرت: 4 قاشق غذاخوری / شکر: نصف پیمانه / اسانس وانیل: 2 قطره / پودر پسته برای تزیین: به میزان لازم
گوشت هندوانه را جدا کرده و با همزن برقی خوب میکس می‌کنیم سپس آن را از صافی رد کرده و آب هندوانه را جدا می‌کنیم.
پودر نشاسته ذرت را با مقداری از آب هندوانه مخلوط کرده و بعد از این که حل شد بقیه آب هندوانه را اضافه می‌کنیم. سپس شکر و اسانس وانیل را به مخلوط اضافه کرده و در قابلمه ریخته و حدود 15 دقیقه روی حرارت کم می‌گذاریم و مدام هم می‌زنیم تا غلیظ شود. لیوان یا ظرف‌های مورد نظر را با آب کمی مرطوب کرده و بعد با مایه دسر پر می‌کنیم.
دسر را حداقل نصف روز باید در یخچال بگذاریم تا سفت شده و خودش را بگیرد. موقع سرو این دسر خانگی خوشمزه می‌توانیم روی آن را با پودر پسته تزئین کنیم.

دسر تخم شربتی و خاکشیر

موادلازم:
پودرژله رنگ روشن مثل آوو‌کادو: یک بسته / تخم شربتی: 3 قاشق غذاخوری /خاکشیر: 3 قاشق غذاخوری / آب جوش: یک لیوان / گلاب یا عرق بیدمشک: 2 قاشق غذاخوری
پودر ژله را با یک لیوان آب‌جوش، خوب مخلوط کرده و هم می‌زنیم تا کاملا شفاف شود. تخم شربتی را با کمی آب و گلاب مخلوط کرده و وقتی دانه‌های آن آبدار و درشت شد به پودرژله اضافه می‌کنیم. سپس ژله را در ظرف مخصوص ریخته و حدود یک ساعت در یخچال می‌گذاریم. وقتی کمی خودش را گرفت خاکشیر را شسته و با کمی آب روی تمام قسمت‌های ژله به طور یکنواخت می‌ریزیم و دوباره در یخچال می‌گذاریم. فقط باید توجه داشته باشیم آب خاکشیر زیاد نباشد چون ژله را رقیق کرده و خراب می‌شود. می‌توانیم موقع درست کردن ژله اول خاکشیر را بریزیم بعد تخم شربتی را. بعد از این که ژله کامل خودش را گرفت قالب را چند ثانیه در آب داغ گذاشته و ژله را درظرف مناسبی برمی‌گردانیم و سرو می‌کنیم.

 

مژده مظهری

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک هل و گلاب

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها