7 روز پس از قتل میترا استاد، کیفرخواست پرونده صادر شد

نجفی پای میز محاکمه

اولیای دم: قصاص قاتل را می‌خواهیم دادستان تهران: این پرونده یک پرونده قتل خانوادگی است علیزاده طباطبایی: قوه قضاییه درباره پرونده، اطلاع‌رسانی می‌کند سخنگوی قوه قضاییه: پرونده با دقت و به‌صورت ویژه رسیدگی می‌شود محمدعلی نجفی: با خودکشی می‌خواستم خودم را از اختلافات با میترا راحت کنم
کد خبر: ۱۲۱۰۳۲۲

پرونده قتل میترا استاد به دست شهردار اسبق تهران، پس از هفت روز تحقیقات شبانه‌روزی با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. در کیفرخواست، نجفی، به قتل عمدی همسرش، نگهداری سلاح غیر مجاز و ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح غیر فوتی متهم شده است. این در حالی است که اولیای دم برای او درخواست قصاص کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، محمد‌علی نجفی، شهردار سابق تهران صبح هفتم خرداد امسال در جریان اختلاف خانوادگی، همسر دوم خود به نام میترا استاد را به قتل رساند. او ده ساعت بعد از جنایت خود را به ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران تسلیم و به همسرکشی اعتراف کرد. این در حالی بود که پسر نوجوان و والدین زن کشته شده برای داماد قاتل درخواست قصاص کرده بودند.
روز یکشنبه دوازدهم خرداد امسال نجفی برای آخرین جلسه تحقیقات به شعبه دهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل شد و تا ساعت 19 عصر همان روز از سوی بازپرس رحیم دشتبان مورد تحقیقات قضایی قرار گرفت تا آخرین تحقیقات در پرونده در دادسرای جنایی انجام شود .
150 دقیقه تحقیق
همچنین روز دوشنبه سیزدهم خرداد چهار‌وکیل متهم در دادسرای جنایی تهران برای پیگیری پرونده قتل شهردار حاضر شدند. در حالی که اولیای دم در دادسرا حاضر نشده بودند، بستگان متهم برای پیگیری پرونده خود را به دادسرای جنایی تهران رسانده بودند. شهردار سابق از سوی یک مامور و سرباز بدرقه از ساعت 10 و 30 دقیقه از بازداشتگاه پلیس آگاهی تهران به شعبه دهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل شد. ساعاتی بعد هم وکلای او به ترتیب وارد شعبه شدند. متهم 150دقیقه در اتاق بازپرسی مورد تحقیقات قرار گرفت تا آخرین گفته‌ها و ابهامات پرونده نیز پایان گیرد. او این بار همه گفته‌های پیشین خود را تکرار کرد و مدعی شد در جریان اختلاف خانوادگی با شلیک گلوله همسرش را کشته است. بعد از ثبت آخرین اظهارات او، متهم به قتل به زندان اوین منتقل شد. بعد از آن برای او به اتهام مباشرت در قتل عمدی، نگهداری سلاح غیر‌مجاز و ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح غیر فوتی به زن کشته شده، صدور جلب به دادرسی صادر شد.
با توجه به درخواست قصاص از سوی اولیای دم، وکلای متهم در تلاش هستند بتوانند رضایت آنها را جلب کنند.
این در حالی است که علی القاصی‌مهر، دادستان تهران صدور کیفرخواست برای شهردارسابق پایتخت به اتهام قتل همسر دومش را نیز تایید کرد و گفت: با تقاضای اولیای دم مبنی بر قصاص نامبرده، پرونده با صدور کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال خواهد شد. این پرونده از نظر قانونی یک پرونده قتل خانوادگی محسوب می‌شود که نظایر آن در طول سال اتفاق می‌افتد، بنابراین متذکر می‌شوم که درباره این قبیل پرونده‌ها از اظهار‌نظرهای حاشیه‌ساز و غیرکارشناسی خودداری شود.
ارسال پرونده به دادگاه
همچنین غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در حاشیه نشست خبری مسؤولان عالی قضایی درباره شهردار سابق به اتهام همسرکشی گفت: پرونده قتل مرحومه میترا استاد در دادسرای عمومی و انقلاب تهران رسیدگی و کیفرخواست متهم این پرونده صادر شد و اول هفته این پرونده به دادگاه کیفری یک استان برای رسیدگی ارسال خواهدشد. پرونده نجفی با دقت، سرعت و به‌صورت ویژه رسیدگی می‌شود.
وی افزود: نتیجه پرونده به سه مسأله بستگی دارد: ابتدائا شکایت و درخواست اولیای دم، ثانیا مدافعات متهم و وکلای مدافع او و ثالثا استنباط و نظر قضایی همکاران ما در دادسرا، دادگاه کیفری یک و دیوان‌عالی کشور است. در این پرونده و چه در پرونده‌های مشابه، قوه قضاییه کنار سرعت و دقت، رسیدگی ویژه را مدنظر قرار داده است.
استعفا نکرده‌ام
علیزاده طباطبایی، وکیل نجفی نیز دیروز در گفت‌وگو با جام‌جم با رد خبر استعفایش در این پرونده گفت: براساس صحبت صورت گرفته با دادستان قرار شده است اطلاع‌رسانی درباره پرونده موکلم از طریق قوه قضاییه انجام شود و وکلا دیگر در این باره مصاحبه نکنند.
وی افزود: براساس قانون، موکلم می‌تواند سه وکیل داشته باشد و اظهارات مطرح شده درخصوص این که نجفی چهار وکیل دارد درست نیست.

اعترافات جدید نجفی از یک قتل خانوادگی
کسی مرا برای قتل تحریک نکرده بود

شهردار اسبق تهران در جریان تحقیقات سرپرست دادسرای جنایی تهران جزئیات تازه‌ای از قتل میترا استاد و انگیزه‌اش را فاش کرد.
او درباره نحوه آشنایی خود با مقتول گفت: از اردیبهشت سال 96 با مقتول آشنا شدم. خانم استاد نامزد شورای شهر اسلامشهر بودند و سراغ من آمدند تا به دوستانی که در این شهر برای انتخابات تلاش می‌کردند معرفی‌شان کنم. این آشنایی ادامه پیدا کرد و بعد از مدتی علاقه‌ای دو طرفه ایجاد شد و منجر به این شد که خانم استاد چند ماهی به عقد موقت من درآمد‌. از اردیبهشت سال 97، عقد دائم من شد و از آن تاریخ زندگی مشترک خود را شروع کردیم تا هفتم خرداد که این اتفاق تلخ افتاد.
به من گفت «علی ببخشید»
نجفی درباره روز جنایت گفت: هفتم خرداد این اختلافات بالا گرفت و او تهدیدهایی از جنبه‌های مختلف کرد که من وارد آن نمی‌شوم. حدود ساعت هشت صبح از خواب بیدار شدم و چون پسرش امتحان داشت او را هم بیدار کردم. خانم استاد هم ساعت9 از خواب بیدار شد. برای پسرش آژانس گرفتیم تا او را به مدرسه ببرد. بعد از رفتن پسرشان دوباره درگیری‌های لفظی شروع شد. ادامه حرف‌های شب قبل بود. درگیری لفظی تا 9 و 30 دقیقه ادامه داشت. ساعت 9 و 30 دقیقه رفت دوش بگیرد و گفت بعد از حمام جایی کار دارم و می‌روم. رفت داخل حمام و گوشی مرا هم با خود برد داخل حمام و گفت این را هم می‌برم تا نتوانی با کسی حرف بزنی. در حمام باز بود. من از روی عصبانیت اسلحه را که مسلح بود با خود بردم. در مسیر تختخواب بود که بالشتی از روی آن برداشتم تا اسلحه را پشت آن مخفی کنم که با دیدن بالشت نترسد. رفتم داخل، بالشت را کنار زدم و اسلحه را نشانش دادم و گفتم این حرف‌ها را تمام می‌کنی یا نه؟ اسلحه را که دید ترسید. خودش را روی من انداخت و گفت: «علی ببخشید.» روی شانه من که افتاد یک تیر شلیک شد و از بالشت عبور کرد. دستم را گرفت و دستم با اسلحه یک‌بار بالا رفت و دوباره پایین آمد و سه یا چهار تیر شلیک شد. شلیک آخر به سینه میترا اصابت کرد و او که جلوی وان ایستاده بود از پشت داخل وان افتاد.
سرپرست دادسرای جنایی تهران: فرد یا افرادی از بیرون برای این‌که به شما برای ارتکاب قتل انگیزه‌ای بدهند وجود داشتند یا نه؟
محمدعلی نجفی: هیچ انگیزه خارجی وجود نداشت و هیچ فرد حقیقی و حقوقی برای قتل من را تحریک نکرده بود. صرفا اختلاف خانوادگی بود که یک‌سال طول کشید و من به بن‌بست کامل رسیدم.
سرپرست دادسرای جنایی تهران: سابقه خودکشی هم داشتید؟
محمدعلی نجفی: یک بار سر همین مسائل 20 تا قرص مصرف کرده بودم که بعد از یک‌روز و نیم مرا پیدا کردند و بردند بیمارستان و نجات پیدا کردم در حالی که قصد قطعی برای خودکشی داشتم. به خاطر اختلافاتی که با میترا داشتم به این نتیجه رسیده بودم که خودم را راحت کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها