انگلیس یک فینال دیگر را هم از دست داد

سندروم نیمه نهایی

تراژدی تلخ شکست خوردن در نیمه‌نهایی برای تیم ملی انگلیس یک بار دیگر تکرار شد و این تیم باز هم در این مرحله شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. این بار هلندی‌ها، سه‌شیر‌ها را در نیمه نهایی لیگ ملت‌های اروپا 3 بر یک شکست دادند تا خود به دیدار فینال مقابل پرتغال بروند و انگلیس را روانه دیدار رده‌بندی و بازی با سوئیس کنند.
کد خبر: ۱۲۱۰۳۰۸

بعد از شکست در نیمه‌نهایی جام‌جهانی 1990 مقابل آلمان، شکست در نیمه‌نهایی یورو 1996 مقابل آلمان و شکست مقابل کرواسی در نیمه‌نهایی جام‌جهانی 2018، حالا این چهارمین فینال بزرگی است که انگلیسی‌ها با شکست مقابل هلند، در 30 سال اخیر از دست می‌دهند. به همین خاطر گرت ساوت‌گیت، سرمربی تیم ملی انگلیس شکست تیمش مقابل هلند در دیداری که مردان او گل اول را زدند، دردناک توصیف کرد. او در نشست خبری پایان بازی به خبرنگاران گفت: به نظر من هلند حریف بسیار سطح بالایی بود که در نیمه اول با وجود عدم ایجاد موقعیت‌های مسلم گلزنی، برای ما مشکلات فراوانی ایجاد کرد. ما آن مشکلات را برطرف کردیم، اما در جریان بازی، در یک سوم دفاعی خودمان مرتکب اشتباهات فراوانی شدیم که بخشی از آنها به خاطر فشار سنگین حریف بود و برخی دیگر ناشی از عدم تمرکز. با یک گل ضعیف پیش افتادیم، اما بعد از آن بهترین بازی‌مان را ارائه کردیم. ساوت‌گیت افزود: ما یک گل دیگر هم زدیم، البته فکر می‌کردیم که گل زدیم، اما با یک آفساید واقعا میلی‌متری مردود اعلام شد. با این حال تا وقتی که گل دوم را نخورده بودیم، باز هم بازی تحت کنترل ما بود. دو گل آخری که خوردیم، ناشی از اشتباهات بزرگی بودند که جبران‌شان خیلی سخت بود. با این اوصاف من واقعا به تیمم افتخار می‌کنم، چون هرچه در توان داشت ارائه کرد. قبول باخت مقابل هلند برای ما دردناک است، اما این شکست برای بسیاری از بازیکنان ما آموزنده بود.
در این بازی که در ورزشگاه آلفونسو انریکس شهر گیمارش پرتغال برگزار شد، انگلیس با گلزنی مارکوس رشفورد از روی نقطه پنالتی در دقیقه 32 پیش افتاد، اما در ادامه هلند مزد بازی بهتر و تلاش‌های بیشترش برای خلق موقعیت‌های گلزنی را گرفت و در دقیقه 73 توسط ماتیس دلیخت، مدافع میانی آژاکس به گل تساوی رسید. انگلیسی‌ها در دقیقه 85 بار دیگر توسط جسی لینگارد به گل رسیدند، اما این بار VAR آن را مردود اعلام کرد تا بازی در 90 دقیقه با تساوی خاتمه یابد و به وقت‌های اضافی کشیده شود، ‌جایی که اشتباه کایل واکر، ‌مدافع منچسترسیتی برای باز کردن دروازه خودی در دقیقه 97 کار سه‌شیر‌ها را بسیار سخت کرد. در نهایت کینسی پرومس در دقیقه 114 گل سوم هلند را به ثمر رساند تا انتظار طولانی‌مدت تیم ملی فوتبال انگلیس برای کسب یک جام بزرگ همچنان ادامه داشته باشد.
بازی فینال لیگ ملت‌های اروپا یکشنبه ساعت 23 و 15 دقیقه به وقت تهران میان پرتغال و هلند برگزار می‌شود. دیدار رده‌بندی نیز همان روز از ساعت 17 و 30 دقیقه میان تیم‌های سوئیس و انگلیس در شهر گیمارش برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها