بررسی پخش صحنه‌هایی در سریال گاندو که در شبکه‌های اجتماعی بازتاب داشت

در حاشیه «گاندو»

با تمام شدن ماه رمضان، شبکه سه سیما پخش مجموعه تلویزیونی گاندو را به کارگردانی جواد افشار و تهیه‌کنندگی مجتبی امینی روانه آنتن کرد که با دیگر مجموعه‌های تلویزیون متفاوت است، زیرا گروه سازنده دست روی موضوع خاصی گذاشته و یک مجموعه اکشن و در عین حال جذاب را برای مخاطبان ساختند. بنابراین موضوع و فضای سریال باعث شد با پخش اولین قسمت، حواشی و در عین سؤالات متفاوتی را برای بینندگان در فضای مجازی شکل بدهد. حاشیه‌هایی که دست به دست می‌چرخد بهانه‌ای شد تا ما نگاهی به این حاشیه‌ها داشته باشیم، زیرا یکی از بخش‌های جذاب این سریال پرداختن به عملکرد آقازاده‌هاست.
کد خبر: ۱۲۱۰۲۷۸

به گزارش جام‌جم، سریال گاندو با حضور ماموران امنیتی در خانه یکی از مسؤولان ارشد اقتصادی کشور آغاز شد که حکم بازرسی خانه او و دستگیری پسرش را داشتند، اما این مسؤول نه تنها گارد می‌گیرد و عصبانی از کار ماموران امنیتی می‌شود، بلکه مرتب با دیگر مسؤولان ارشد کشوری تماس می‌گیرد تا بتواند از این طریق راهی پیدا کند که هم خانه‌اش را بازرسی نکنند و هم بچه‌اش را دستگیر نکنند.
دیدن چنین ماجرایی مسلما نه تنها برای مخاطبان جالب است، بلکه برایشان جذابیت دارد که رسانه ملی به این شکل و مستقیم روایتگر قاچاق سکه و دلار برخی وابستگان مسؤولان است و دست روی چنین سوژه‌ای گذاشته است. در ادامه بینندگان شاهد تعقیب و گریز ماموران به دنبال پسر مسؤول هستند که کار به فرودگاه امام خمینی(ره) می‌رسد و پسر مسؤول نشان داده می‌شود که تصمیم می‌گیرد با یک پرواز خارجی از ایران فرار کند.
نشان دادن فضای واقعی
وقتی دوربین جواد افشار داخل قسمت وی‌آی‌پی (ویژه) هواپیما و پرواز خارجی می‌شود، حضور چند خانم بدون حجاب نشان داده می‌شود در حالی که هواپیما در فرودگاه امام خمینی است. این مساله تبدیل به یک حاشیه شد، زیرا تا به امروز رسانه ملی صحنه‌ای را نشان نداده که در یک پرواز خارجی و آن هم زمانی که هواپیما در فرودگاه امام‌خمینی قرار دارد، خانم‌های بی‌حجاب نشان داده شوند.
نکته جالب این که وقتی ماموران امنیتی با حضور دو هواپیمای جنگنده، پرواز را در فرودگاه تبریز می‌نشاند و بعد برای دستگیری آقازاده وارد هواپیما می‌شوند، خانم‌ها با دیدن ماموران امنیتی روسری شان را سرشان می‌کنند. این صحنه از سریال در فضای مجازی دست به دست شد و پیام‌ها نشان می‌داد که برای بینندگان قابل توجه بوده که عوامل سازنده تلاش کردند یک شرایط واقعی را ترسیم کنند.
خروج دلار و سکه
همچنین در دقایق پایانی قسمت اول سریال گاندو، چمدان‌های آقازاده مسؤول ارشد کشوری را نشان می‌دهد که پر از دلار و سکه است که می‌خواست با خودش از ایران خارج کند.
نمایش چنین صحنه‌ای که در سال‌های اخیر زیاد رخ داده از تلویزیون برای مردم هم جذاب بود و این صحنه هم در فضای مجازی دست به دست شد که یک سریال تلویزیونی به چنین موضوعی پرداخت کرده است.
از دیگر حاشیه‌های سریال مربوط به ارتش می‌شد که برخی اعتقاد داشتند وقتی پای جنگنده‌های نظامی به میان آمد تا پرواز خارجی را نگه دارند، پس چرا حرفی از ارتش زده نشد و کلمه ماموران امنیتی مطرح شد. آنچه اهمیت دارد این است که عوامل سازنده این مجموعه تلویزیونی با اولین قسمت توانستند تاثیرات زیادی روی مخاطب بگذارند و صحنه‌های مختلف سریال در فضای مجازی بارها لایک بخورد.

گاندو مطالبات مردم را نشان می‌دهد

روز چهارشنبه قسمت نخست سریال گاندو به کارگردانی جواد افشار و تهیه‌کنندگی مجتبی امینی روی آنتن شبکه سه رفت که بازخوردهای مختلفی را به همراه داشت. یکی از رسانه‌ها در گزارشی به موضوع حجاب برخی از زنان در یکی از سکانس‌های مهم این قسمت اشاره کرد و آن را عبور از خط قرمز‌ها عنوان کرده است. مجتبی امینی، تهیه‌کننده سریال گاندو در این باره گفت: وقتی سریال جدیدی پخش خود را از رسانه ملی آغاز می‌کند واکنش‌های مختلفی به همراه دارد، ولی کاش کارشناسی شده برخورد شود. قسمت اول سریال و متوقف کردن پرواز برای جلوگیری از خروج آقازاده با پول بیت‌المال از کشور بر‌اساس پرونده واقعی نوشته شد و به آن پرداخته شد. در سکانس هواپیما، پرواز خارجی و مسافران داخل پرواز هم خارجی بودند و ملیت ایرانی نداشتند پس بازیگران با حجاب عرف معمول مسافران خارجی در این صحنه حضور داشتند تا ما به صورت کاملا واقعی سکانس را به تصویر بکشیم. وی در انتها افزود: سریال گاندو سعی کرده با حفظ روحیه انقلابی تمام واقعیت‌ها را نشان دهد و مطالبات مردمی و مفاسد اقتصادی را براساس مستندات واقعی به تصویر بکشد و ممکن است هرگونه واکنشی را به همراه داشته باشد. از همه رسانه‌ها و مردم سپاسگزاریم که بازخوردهای مثبت خود را نسبت به قسمت اول با ما مطرح کرده و امیدوارم تا انتها با ما همراه باشند.

فاطمه عودباشی
رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها