کتاب «گفتم اعتماد نکنید»؛ بازخوانی مستند و جامع تدابیر، بیانات و نقدهای رهبر معظم انقلاب درباره مذاکرات هسته‌ای دولت از سوی نشر شهید کاظمی منتشر شده است.
کد خبر: ۱۲۰۹۷۱۹

این کتاب گردآوری ساده بیانات رهبر معظم انقلاب نیست، بلکه کوشیده که در آن منطق مواجهه رهبری با مسأله هسته‌ای را به تصویر بکشد. علاوه بر این بیانات معظم له بر اساس رویدادهای تاریخی در سیر پرونده هسته‌ای مستندسازی شده است. این کتاب از شش فصل اصلی تشکیل شده است.
نویسنده: دفتر مطالعات گفتمان انقلاب اسلامی
انتشارات: شهید کاظمی
۴۰۰ صفحه/ 42000 تومان

المپیاد شاعران مشروطه

رمان نوجوان «المپیاد شاعران مشروطه» ماجرای دو پسر نوجوان به نام‌های شایگان و مانی است که در کلاس ادبیات به خاطر شیطنت جریمه می‌شوند، درست زمانی که چیزی به امتحان المپیاد ریاضی شایگان نمانده. مدیر و ناظم و معاون مدرسه و حتی پدر شایگان نمی‌توانند معلم ادبیات را راضی کنند تا زمان جریمه را به عقب بیندازد. شایگان مجبور می‌شود هم به جریمه‌شان بپردازد و هم کلاس‌های فشرده مربوط به المپیاد ریاضی را بگذراند. در این میان مانی رازی را کشف می‌کند و می‌فهمد کسی در مدرسه‌شان هست که نمی‌خواهد شایگان در المپیاد ریاضی موفق شود.
نویسنده: آذردخت بهرامی
انتشارات: مدرسه
۲۱۲ صفحه / 48000 تومان

عوضی

رمان «عوضی» اثر ژوئل اگلوف با ترجمه اصغر نوری از سوی نشر افق روانه کتابفروشی‌ها شده است. این رمان اثری دیگر از نویسنده منگی است که پیش از این، توسط همین ناشر در سال
۹۲ منتشر شده بود. ژوئل اگلوف، نویسنده فرانسوی متولد ۱۹۷۰ است که پس از تحصیل سینما به کارهای مختلفی از جمله فیلمنامه‌نویسی و
دستیار کارگردانی پرداخت. رمان عوضی درباره مردی است که همیشه با دیگران اشتباه گرفته می‌شود و خودش هم از شناسایی هویت واقعی‌اش عاجز مانده است.
نویسنده: ژوئل اگلوف
مترجم: اصغر نوری
انتشارات: افق
۱۴۴ صفحه / 18000 تومان

تولد در لس‌آنجلس
محمد عرب کسی است که جوانی‌اش در لس‌آنجلس و گشت‌وگذار در حال‌وهوای یکی از بزرگ‌ترین شهرهای آمریکا گذشته و حالا برای تکمیل مجموعه خوشی‌هایش راهی ریو دوژانیروی برزیل می‌شود تا شرکت در کارناوال رقص و موسیقی برزیلی‌ها هم آلبوم خاطراتش را پر کند، اما درست در همین لحظات حضور در برزیل و در سروصدای یکی از گروه‌های موسیقی، جرقه‌ای ذهن محمد را تکان می‌دهد و تا به امروز مسیر زندگی‌اش را عوض می‌کند. این رمان روایتی از این تحول را عرضه کرده است.

نویسنده: بهزاد دانشگر
انتشارات: عهد مانا
۲۰۰ صفحه / 21000 تومان

اولیس
رمان «اولیس» نوشته جیمز جویس، نویسنده شهیر ایرلندی با ترجمه فرید قدمی عرضه شده است. این رمان که به گفته بسیاری مهم‌ترین رمان قرن بیستم است در چهار جلد در دست ترجمه است که تاکنون جلد اول آن منتشر شده و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. تمام وقایع رمان اولیس در یک روز رخ می‌دهد. این کتاب که سومین اثر جیمز جویس است سال ۱۹۲۲ در پاریس منتشر شد. جویس ابتدا این کتاب را به صورت داستانی کوتاه منتشر کرد که بخشی از مجموعه دوبلینی‌ها بود و آن را یک روز از عمر آقای بلوم در وین نام نهاده بود؛ ولی مدتی بعد با آمیختن یکی از شخصیت‌های کتاب سیمای مرد هنرمند در جوانی به نام استیون ددالوس با آقای بلوم کتاب اولیس را نوشت.

نویسنده: جیمز جویس
مترجم: فرید قدمی
انتشارات: مانیا هنر
۲۱۰ صفحه / ۲۴000 تومان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها