گزارشی تکان‌دهنده از مضرات مصرف مخدر گل

گل به خودی نزنیم

بوی ناخوش ماده مخدر «گل» مدت‌هاست در برخی مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی پیچیده است، اما هر بار که پای اعتیاد برخی دانش‌آموزان به مصرف مواد مخدر به میان می‌آید، متولیان یا سکوت می‌کنند یا ماجرا را از بیخ و بن منکر می‌شوند. سال گذشته، ستاد مبارزه با مواد مخدر آمارهایی از نرخ اعتیاد دانش‌آموزان داد و اعلام کرد که از ده سال پیش تاکنون روند مصرف مواد مخدر در میان دانش‌آموزان رشد کرده و اکنون به 2 درصد رسیده است.پلیس مبارزه با موادمخدر هم درباره مصرف گل در بین نوجوانان و جوانان هشدار داده است.
کد خبر: ۱۲۰۹۴۵۵

به جز فروشندگان که برای فروش‌گل به نوجوانان، جلوی در مدارس یا پارک‌ها پرسه می‌زنند، وجود افرادی که در میان نوجوانان و جوانان اسم و رسمی کاذب برای خود به هم زده‌اند نیز باعث شده تا ترس مصرف مواد مخدر در میان نوجوانان و جوانان از بین برود.
یکی از این افراد که دنبال‌کننده زیادی هم در اینستاگرام دارد، خواننده‌ای زیرزمینی است که پس از سفر به یکی از کشورهای همسایه در اولین کنسرتش، اتفاقاتی افتاد که به گفته برخی کارشناسان، بر لایه هایی از جامعه تاثیر منفی گذاشت.
این خواننده در کنسرتش، اقدام به مصرف ماده مخدر گل کرد و حاضران در کنسرت و دنبال‌کنندگان را نیز با اطلاق الفاظ ناپسند و رکیک به مصرف تشویق کرد.
او در حالی‌که مشغول مصرف گل بود، لشکر طرفداران و مخالفان این خواننده در صفحه شخصی‌اش با نثار انواع و اقسام ناسزاهای رکیک به یکدیگر در حال جدال لفظی بودند.از آن طرف، برخی فعالان معروف اینستاگرام، با گذاشتن پست در مورد مضرات مصرف گل اطلاع‌رسانی کردند.
خیلی طول نکشید که طرفداران این خواننده گل‌کش، به صفحه شخصی یکی از این افراد حمله‌ور شدند و پست مربوط به مصرف گل و عوارض خطرناک آن را ریپورت کردند تا حدی که پس از چند ساعت، پست توسط اینستاگرام حذف شد و طرفداران، خوشحال از این اتفاق، باد در گلو انداختند.
مرد 45 ساله‌ای که سال‌ها مصرف‌کننده گل بود، می‌گوید:« اول، همه چیز لذت‌بخش بود، اما بعد تکراری شد. تکرار و باز هم تکرار. دیگر از مصرف آن لذت نمی‌بردم. بعد هم تخریب شروع شد. خیلی‌ها می‌گویند مصرف گل، آخر عشق و حال است، اما اگر پنج سال مثل من گرفتار سرطان شوند، باز هم این حرف را می‌زنند؟ من سال‌ها گل کشیدم و به خاطر آن حتی یک کلیه‌ام را هم از دست دادم.» ژوبین، پسر جوانی که گل می‌کشید، در مورد حالاتش پس از مصرف آن توضیح می‌دهد. «دنیا برایم غریبه شده بود. به همه شک داشتم و از هیچ چیز لذت نمی‌بردم.
حافظه کوتاه مدتم را از دست داده بودم، طوری که حس می‌کردم در دنیا وجود ندارم. تمام قابلیت‌هایم را از دست داده بودم و همیشه با همه دعوا داشتم. وضعیتم بسیار وخیم شده بود و همیشه در حال مصرف قرص و دادن آزمایش و اسکن مغزم در بیمارستان بودم. مصرف گل آخر و عاقبت ندارد. جوانی‌تان را مثل من آتش نزنید. »

لیلا حسین زاده
تپش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها