کاش قدر سال بود آن شب سیاه و تلخ/ آسمان! تو غافلی زان طلوع ناگزیر/ بعد از او نه من نه عشق؛ از تو خواهم ای فلک:/ یا ببندی‌ام به سنگ یا بدوزی‌ام به تیر/ دست بی‌وضو مزن بر ستیغ آفتاب/ آی تیغ بی‌حیا، شرم کن وضو بگیر!/ لَختی ای پدر درنگ! پشت در نشسته‌اند/ رشته‌های سرد اشک، کاسه‌های گرم شیر.
کد خبر: ۱۲۰۸۴۹۵

حال و هوای این روزها و شب‌ها همین اشعار سعید بیابانکی است و شعر و سروده‌ها و مرثیه‌هایی از این دست. همه جا خاصه در مجالس شب‌های قدر، صحبت از مظلومیت علی‌(ع) است. ما هم به قدر بضاعت، سراغ مناسبت مهم این ایام رفتیم و به شهادت امیرالمومنین(ع) پرداختیم؛ تصور حال معنوی بروبچه‌های گروه فرهنگی و سیاهپوشی تحریریه موقع نگارش سطور پیش رو هم با شما.
در صفحات 10 و 11 مجموعه مطالبی به مناسبت شهادت حضرت علی(ع) فراهم کرده‌ایم. محمدصادق علیزاده، دبیر جوان گروه فرهنگی که خودش همیشه پابه پای دیگر اعضای گروه، از قلمش مطلب می‌چکد، با وجود خواب‌آلودگی گزارش جالبی در صفحه 10 نوشته درباره مختصات جدید سبک زندگی مردم و حال و هوای شبانه آنها در ماه مبارک رمضان و علی‌الخصوص همین شب‌های قدر. این‌که این شب‌نشینی‌ها و شب زنده‌داری‌های معنوی، به نوعی به سبک زندگی مردم مومن و روزه‌دار تبدیل شده است.
خانم ساناز قنبری، خبرنگار کاربلد سینمایی ما هم در صفحه 11 سراغ پروانه معصومی رفته که سابقه بازی در نقش‌ها و آثار مذهبی را در کارنامه بازیگری خود دارد که یکی از مهم‌ترین آنها نقش همسر مالک‌اشتر در سریال امام علی‌(ع) است. معصومی در این گفت‌وگو از تجربه حضورش در شب‌های قدر و عزاداری هایش صحبت کرد.
دیگر مطلب صفحه 11 به گفت‌وگو با حجت‌الاسلام علی اسماعیلی اختصاص دارد و این کارشناس مذهبی هم درباره ویژگی‌ها و مختصات اجتماعی زمان حضرت علی‌(ع) صحبت کرده است.
در همین صفحه 9 هم
آذر مهاجر، خبرنگار خبره حوزه کاغذ و کتاب، بار دیگر سراغ نمایشگاه اخیر کتاب رفته و آن تخلفی را که یک شرکت در بخش تبلیغات بیرونی محیط نمایشگاه مرتکب شده پیگیری و بررسی کرده ‌که چرا به‌رغم اذعان مسؤولان نمایشگاه، هنوز با این تخلف برخورد نشده است.
کیکاووس زیاری، منتقد و خبرنگار کارکشته سینمایی هم در صفحه 12 و در بخش سینمای جهان، سراغ فیلم «ایرلندی» ساخته مارتین اسکورسیزی رفته و زیروبم آن را درآورده است؛ فیلمی که نهمین همکاری اسکورسیزی و رابرت دنیروست و به‌جز دنیرو، بازیگران نامدار دیگری چون آل پاچینو، هاروی کایتل و جو پشی هم در آن بازی می‌کنند. ایرلندی آن‌طور که گفته می‌شود، قرار است در فصل پاییز اکران شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها