تفکیک و شناسایی رازهای خوب و رازهایی که کودکان باید برای بزرگ‌ترها فاش کنند، موضوعی است که یک نویسنده در اثر خود به آن پرداخته است.
کد خبر: ۱۲۰۷۵۳۹

بر این اساس کودکان با مطالعه این کتاب ضمن تشویق به برقراری ارتباط،‌ می‌آموزند باید توانایی‌هایی را برای کسب امنیت پرورش دهند. همچنین کتاب اشاره دارد که تشخیص داده‌ها مساله‌ای است که والدین نیز باید در آموزش آن سهیم باشند.
نویسنده: جنیفر مور مالینو
مترجم: لادن مقیمی اسکویی
انتشارات: فنی ایران
۳۲ صفحه / 14000 تومان

زنبورهای خاکستری

«زنبورهای خاکستری» (۲۰۱۸) جدیدترین رمان آندری کورکوف، نویسنده سرشناس اوکراینی ماجرای نزاع داخلی اوکراین بر سر شبه‌جزیره کریمه را روایت می‌کند. داستان کورکوف سرگذشت انسانیت از دست رفته است و مردی که از همه چیز ناامید شده جز زنبورهایی که باید سربلند از این جنگ بیرون بیایند. او در رمان‌هایش به واقعیت‌های بلوک شرق پس از فروپاشی شوروی می‌پردازد.

نویسنده: آندری کورکوف
مترجم: آبتین گلکار
انتشارات: افق
۴۶۴ صفحه /000 ۶۰ تومان

نذر نصرانی

این اثر با متنی روان و به دور از پیچیدگی‌های زبانی، داستانی جذاب و پر افت و خیز را روایت می‌کند. رمانی که حال و هوای تاریخی دارد و مخاطب با خواندن این رمان با فضای حاکم بر زمان متوکل و ظلم‌های او و وضعیت خفقان‌آور شیعیان آن زمان آشنا می‌شود.

نویسنده: سعید محمدی
انتشارات: کتابستان معرفت
۱۵۰ صفحه / ۱۷000 تومان

برلین الکساندر پلاتس

این رمان سرگذشت تکان‌دهنده فرانتس بیبرکف، کارگر سابق کارخانه سیمان و حمل‌ونقل را روایت می‌کند که پس از رهایی از زندان به برلین برگشته و تلاش می‌کند زندگی پاک و شرافتمندانه‌ای را شروع کند. اوایل کمی موفق می‌شود تا به‌دور از مشکلات کارش را جلو ببرد ولی خیلی زود به گرداب خیانت و تبهکاری می‌افتد. آلفرد دوبلین در این اثر از بازندگان عصر مدرن می‌گوید؛ کسانی که چیزی ندارند یا مجبورند شجاعانه از اندک دارایی‌شان دفاع کنند.

نویسنده: آلفرد دوبلین
مترجم: علی‌اصغر حداد
انتشارات: لاهیتا
۵۱۵ صفحه / ۶۸000 تومان

ساجی

«ساجی»، عنوان اثری است که به خاطرات نسرین باقرزاده، همسر سردار شهید بهمن باقری می‌پردازد. این کتاب از سال‌های کودکی وی در خرمشهر آغاز و تا زمان جنگ در این شهر ادامه می‌یابد. همسر شهید باقری چند روز ابتدای جنگ را در خرمشهر سپری می‌کند، اما به ناچار خرمشهر را ترک کرده و مانند دیگر زنان به شیراز می‌رود، اما مردها در خرمشهر مانده و از این شهر حفاظت می‌کنند. او روزها و شرایط سختی را سپری می‌کند و سال‌های پایانی دوباره به خوزستان برمی‌گردد تا این‌که در ۲۹ فروردین ۱۳۶۷ سردار باقری به شهادت می‌رسد.

نویسنده: بهناز ضرابی‌زاده
انتشارات: سوره مهر
۲۲۶ صفحه / ۳۵000 تومان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها