سفیر پیشین چین در ایران و کارشناس مسایل خاورمیانه تاکید کرد: ایران کشوری متمدن با منابع متنوع است و هیچ گونه فشار و تحریمی نمی تواند ایران را از پا در آورد.
کد خبر: ۱۲۰۵۷۱۲
دیپلمات چینی: هیچ تحریمی ایران را از پا در نمی آورد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا ، هوا لی مین با اشاره به فشارهای افراط گرایانه دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا علیه ایران گفت: سرزمین ایران پهناور و منابع ایران بسیار فراوان است و همین تضمین می کند که ایران از هر تحریمی عبور کند.

وی افزود: ایران در دوران جنگ تحمیلی شرایط بسیار بدتری را نیز سپری کرده است مهم این است که ایران اوضاع داخلی را تثبیت کند.
عضو انجمن دوستی ایران و چین تاکید کرد: ایران می تواند از تحریم ها عبور کند و مانند زمان جنگ شرایط با ثباتی برای خود ایجاد می کند.

'خوا' گفت: آمریکا تلاش زیادی کرد تا سایر طرف های برجام را متقاعد کند که از این توافق خارج شوند اما موفق به این کار نشد و به همین دلیل بسیار ناراحت است.

خوالیمینگ تصریح کرد: قرارداد هسته ای ایران در حفظ صلح در خاورمیانه نقش زیادی داشت و چین به عنوان یکی از طرف های این قرارداد همواره از آن حمایت کرده است.
این کارشناس مسایل منطقه با اشاره به اینکه خروج آمریکا از برجام و تحریم های یکجانبه واشنگتن علیه ایران، منجر به وخامت اوضاع در منطقه شده است تصریح کرد مقابله و درگیری راه برون رفت از مساله نیست و گفت و گو و مشورت یگانه راه حل آن است.

وی یکی از عواقب تحریم نفت ایران را نوسانات شدید در بازار انرژی عنوان کرد و گفت: چین همچنان که وزارت امور خارجه هم اعلام کرده است به تعهدات خود در برجام پایبند است و برای حفظ آن تلاش می کند.

رییس جمهوری اسلامی ایران 18 اردیبهشت امسال در واکنش به اقدام آمریکا در خروج از توافق هسته ای و بازگرداندن تحریم ها، از توقف فروش اورانیوم غنی سازی شده و آب سنگین برای مدت 60 روز خبرداد و گفت: اگر اروپایی ها در این مدت به جبران بپردازند ما هم به شرایط امروز بر می گردیم ولی اگر در پایان 60 روز به نتیجه ای نرسیم دو اقدام دیگر را در پیش می گیریم.

پیش از سخنان رییس جمهوری، سفیران کشورهای عضو برجام شامل آلمان، انگلیس، چین، روسیه و فرانسه به وزارت امور خارجه دعوت و نامه رییس جمهوری اسلامی ایران از سوی سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه به آنها تسلیم شد.
همچنین شورای عالی امنیت ملی همان روز در بیانیه ای خطاب به کشورهای عضو برجام اعلام کرد: ایران از روز 18 اردیبهشت 98 برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها