با محوریت دستگیری مجرمین حرفه‌ای و باندی

طرح کاشف پلیس آگاهی رقم خورد

طرح کاشف پلیس آگاهی با محوریت دستگیری مجرمین حرفه‌ای و باندی با تلاش مأموران پلیس آگاهی پایتخت، رقم خورد.
کد خبر: ۱۲۰۳۸۶۰
طرح کاشف پلیس آگاهی رقم خورد

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، طرح کاشف پلیس آگاهی با محوریت دستگیری مجرمین حرفه‌ای و باندی با تلاش مأموران پلیس آگاهی پایتخت رقم خورد.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت با اعلام خبر فوق اظهار داشت: اولین مرحله از طرح‌های پلیس آگاهی تهران بزرگ با نام کاشف در سال ۹۸ از چند روز گذشته با اشراف اطلاعاتی و اقدامات کارآگاهان پلیس پایتخت به مرحله اجرا درآمد.

سردار رحیمی تصریح کرد: اولین مرحله طرح کاشف منجر به دستگیری ۱۶۵ نفر از سارقین و مجرمین حرفه‌ای شد که سرقت منزل، خودرو و وسایل خودرو در زمره فعالیت‌های آنها بود؛ ۳۹ باند سارقین حرفه‌ای نیز منهدم شد.

وی گفت: افراد دستگیر شده تحت پوشش 39 باند حرفه‌ای تاکنون به 2230 فقره سرقت اعتراف کرد‌ه‌اند که بسیاری از مالباختگان آنها شناسایی شده و اموال مردم در کمترین زمان ممکن به آنها مسترد می‌شود.

سردار رحیمی تصریح کرد: در حوزه کشف جرایم در یک ماه و 10 روز گذشته، 13 درصد افزایش کشف جرم سرقت داشته‌ایم و کاهش سه درصدی وقوع جرایم را شاهدیم؛ این امر حکایت از توانمندی پلیس تهران دارد.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: در بخش وقوع جرم در کل کشور رتبه آخر را داریم و در کشف جرم جزو رتبه‌های بالای کشور هستیم.

وی به دستگیرشدگان این طرح در حوزه سرقت به عنف پرداخت و گفت: 71 نفر از زورگیران، کیف‌قاپان، گوشی‌قاپان، سارقان محموله و سارقان تحت عنوان مأمور در پوشش 26 باند فعالیت می‌کردند نیز شناسایی و دستگیر شدند؛ همچنین در سرقت منازل 24 فقره سرقت کشف شد که 11 باند آنها بیشتر در مناطق شمالی شهر اقدام به سرقت می‌کردند.

سردار رحیمی با بیان اینکه متأسفانه سرقت لوازم خودرو در صدر سرقت‌های پایتخت قرار گرفته است، اعلام کرد: 43 نفر که در قالب 18 باند در این زمینه فعالیت می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند همچنین به باند جعل و کلاهبرداری با هفت نفر نیز متلاشی شد.

وی با بیان این مطلب که 5 قاتل در این مرحله از طرح دستگیر شده‌‌اند، اظهار داشت: وضعیت دستگیری قاتلان وضعیت خوبی است؛ در پرونده قتل «حاجیان» - وکیل دادگستری- به جاهای خوبی رسیدیم که عنقریب اعلام می‌شود.

این مقام ارشد پلیس پایتخت به محکومان فراری اولتیماتوم داد که اگر از زندان فرار کرده یا با سند یا عنوان مرخصی از زندان بیرون آمده و هنوز برنگشته‌اند سریعاً به زندان مراجعه کنند چرا که با تشکیل قرارگاه، به محکومان فراری امان نخواهیم داد.

وی گفت: 73 درصد از دستگیر شدگان این طرح سابقه‌دار هستند و بقیه برای اولین بار است که جرم مرتکب شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها