بارسا-لیورپول، ساعت: 23:30، ورزشگاه نیوکمپ

پیچ آخر قهرمانی

هیچ چیز برای لیورپولی‌ها و یورگن کلوپ شیرین‌تر از این نیست که تیم‌شان در دو سال متوالی بتواند به فینال لیگ قهرمانان اروپا برسد. این تیم سال گذشته در حالی به فینال رسید که در مرحله نیمه‌نهایی توانست آس رم را از پیش‌رو بردارد. اما حالا به‌خوبی می‌دانند که برای رسیدن به فینال در ورزشگاه مترو پولیتانو، مانع بسیار سختی به نام بارسلونا را پیش‌روی خود دارند.
کد خبر: ۱۲۰۳۸۳۳

شاگردان والورده که حالا قهرمانی در لالیگا را به‌دست آورده‌اند، تمام فکر و ذهن‌شان این است که بعد از چهار سال یک بار دیگر به قهرمانی در این مسابقات برسند. هواداران بارسا و لیورپول خوب می‌دانند که در صورت صعود از این مرحله کار آسانی برای قهرمانی پیش رو دارند، زیرا با برنده بازی تاتنهام و آژاکس بازی می‌کنند.
آخرین‌بار که بارسا به مرحله نیمه‌نهایی رسید به سال 2015 باز می‌گردد که قهرمان شدند و تعداد قهرمانی‌های خود را در این جام به پنج رساندند. این دوازدهمین بار است که بارسا به مرحله نیمه‌نهایی می‌رسد و از این حیث بعد از رئال در رده دوم قرار دارد. بارسا در این مرحله هشت بار شکست خورده که سه بار مقابل تیم‌های انگلیسی بوده است. نقطه تشابه این دو تیم این است که هر کدام‌شان پنج قهرمانی در لیگ قهرمانان دارند و می‌خواهند ششمین کاپ را به ویترین افتخارات اروپایی خود اضافه کنند.
آنچه که باعث نگرانی کلوپ و شاگردانش شده، عملکرد بارسا در بازی‌های خانگی در لیگ قهرمانان اروپا است. شاگردان والورده در 31 بازی قبلی خود در نیوکمپ هرگز مقابل تیمی شکست نخورده و می‌خواهند این رکورد همچنان پابرچا باشد. آبی اناری‌پوشان 28 برد و سه تساوی در بازی‌های خانگی خود به دست آورده‌اند. از سوی دیگر، اگر بارسایی‌ها در بازی امشب یک گل بزنند تعداد گل‌های خود در تاریخ لیگ قهرمانان را به عدد 500 می‌رسانند و بعد از رئال دومین تیمی می‌شوند که به این مهم رسیده است.
در طرف مقابل، قرمزهای آنفیلد از 12 بازی قبلی اروپایی خود 5 بازی شکست خورده‌اند که تمام این شکست‌ها در خارج از خانه رقم خورده است. یکی از نکات جذاب بازی امشب، تقابل خط حمله آتشین بارسا و به خصوص لیونل مسی با دفاع مستحکم لیورپول به رهبری فن دایک است. مسی در حال حاضر با 10 گل در صدر گلزنان این فصل لیگ قهرمانان است و می‌تواند به تنهایی به این موفقیت برسد. آخرین بار در فصل 15-2014 بود که مسی همراه نیمار و رونالدو بهترین گلزنان این مسابقات شدند.
کلوپ در این بازی بیش از همه چشم انتظار درخشش دوباره فن دایک در قلب خط دفاع تیمش است. لیورپول در این فصل لیگ جزیره توانسته به رهبری این بازیکن هلندی در قلب خط دفاعی خود 20 بار کلین‌شیت کند. البته خود فن دایک خاطره تلخی از آخرین حضورش در نیوکمپ دارد. آخرین حضور او در ورزشگاه نیوکمپ به فصل 2013 لیگ قهرمانان برمی‌گردد که همراه سلتیک در مرحله گروهی مهمان بارسا بود و با نتیجه عجیب 6 بر یک بازی را واگذار کردند.
در حالی که والورده امشب تیمش را بدون مصدوم به زمین می‌فرستد، کلوپ در مورد چند بازیکن تیمش هنوز ابهام دارد. مهم‌ترین دغدغه کلوپ آماده شدن روبرتو فرمینیو در این بازی است تا در کنار مانه و صلاح بتوانند مثلث خط حمله آتشین خود را شکل بدهند. وضعیت آدام لالانا نیز هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما فابینیو مصدومیت را پشت سر گذاشته و می‌تواند کمربند میانی قرمزها را مستحکم‌تر کند.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها