انفجار در تونل کارگاهی آزادراه تهران-شمال 3 کشته و 8 مجروح برجای گذاشت

تونل وحشت

ریزش تونل در پروژه کارگاهی ساخت آزاد راه شمال ـ تهران و انفجار و آتش سوزی ناشی از آن به مرگ سه کارگر و مصدومیت هشت نفر دیگر منجر شد. تحقیقات اولیه درباره این حادثه مرگبار نشان می‌دهد احتمالا انفجار گاز متان عامل این حادثه باشد.
کد خبر: ۱۲۰۳۸۲۵

به گزارش خبرنگار جام‌جم، ساعت 8 و 58 دقیقه صبح سه شنبه دهم اردیبهشت امسال ریزش تونل در پروژه کارگاهی ساخت آزاد راه شمال ـ تهران در محدوده بلده نور، به پلیس و نیروهای امدادی گزارش شد.
بررسی‌های اولیه در محل حادثه نشان می‌داد ریزش تونل در جبهه شمالی کارگاه تونل بزرگ البرز در منطقه ۲ آزادراه تهران ـ شمال و در نزدیک خروجی استان مازندران زمانی رخ داد که کارگران تونل در حال انجام عملیات لاینینگ بودند. در ادامه آتش‌نشانان، هلال‌احمر ، اورژانس و نیروهای راهداری و دیگر گروه‌های امدادی برای امدادرسانی و نجات کارگران در محل حاضر شدند.
جست‌وجوهای اولیه امدادی نشان می‌داد 11 نفر در پی انفجار این تونل محبوس شده‌اند. عملیات نجات برای زنده یافتن آنها آغاز شد و امدادگران در همان ده دقیقه اول حادثه، سه نفر را که دچار سوختگی شده بودند از محل خارج کردند. این افراد به بیمارستان منتقل شدند و در ادامه عملیات، هشت نفر دیگر یکی پس از دیگری در حالی که دچار جراحت و سوختگی شده بودند از محل خارج و بعداز اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان منتقل و بستری شدند. تحقیقات ماموران حاضر در محل نشان می‌داد کارگران متعلق به شرکت پیمانکاری هستند که در حال اجرای ساخت پروژه بودند که آسیب دیدند.
همچنین خیرا...خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی نیز به فارس گفت: هشت نفر از کارگران شرکت جنرال مکانیک از زیرمجموعه‌های بنیاد مستضعفان، در این قسمت تونل در حال فعالیت بودند که پس از بروز اتفاق، در تونل محبوس شده بودند. طبق آخرین اطلاعات ظاهرا انفجار، آتش‌سوزی یا اتصال برق یا هر چیز دیگر در این بخش از تونل موجب بروز آتش‌سوزی شده است، در حالی که آن قسمت تونل تقریبا تکمیل بوده و نیازمند هیچ انفجاری نبوده است. این در حالی بود که در جریان این حادثه سه نفر از کارگران به‌دلیل شدت سوختگی فوت کردند.
نشت گاز متان حادثه آفرید
شجاع میرزایی، مسؤول هماهنگی پروژه آزادراه تهران ـ‌ شمال با اشاره به این‌که حفاری این تونل سال گذشته به پایان رسیده بود و پیمانکاران در حال لاینینگ تونل بودند به ایسنا گفت: به منظور لاینینگ، پشت قوص تونل لایه پی‌وی‌سی ژئوممبران قرار می‌گیرد و لایه بعدی آن میلگرد است، پس از آن نیز قالب قرار داده شده و بتون‌ریزی انجام می‌شود که در حال حاضر در مرحله بستن میلگرد و ژئوممبران بوده‌ایم، اما به‌دلیل وقوع آتش‌سوزی و با توجه به این‌که جنس پی‌وی‌سی مستعد انفجار بوده چنین اتفاقی رخ داده است.

حال دو مصدوم وخیم
محمدحسن رحمتی، مدیر بیمارستان مدنی کرج نیز درباره آخرین وضعیت مصدومان حادثه به جام‌جم گفت: پنج مرد مصدوم که 40 تا 50 ساله هستند، تحت درمان قراردارند. سه نفر از آنها ۶۵، ۵۵ و ۱۵ درصد دچار سوختگی اما دو نفر دیگر شدت سوختگی‌شان بیشتر بوده و حالشان وخیم است که همکاران ما در بیمارستان در تلاش برای نجات آنها هستند.
بر اساس اعلام رئیس اورژانس کشور در این انفجار 3 نفر از کارگران داخل تونل جان باخته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها