گزارش کپسولی

بازگشت «خیام»

اُپرای عروسکی «خیام» نهمین اثر از گروه تئاتر عروسکی آران که تولید آن بالغ بر سه سال طول کشیده، به سرپرستی، نویسندگی و کارگردانی بهروز غریب‌پور اجرای مجدد خود را در قالب برنامه اجراهای تناوبی (رپرتوار) از فردا تا 20 اردیبهشت 98 در سالن فردوسی هر شب ساعت 19‌و 30 دقیقه روی صحنه می‌رود.
کد خبر: ۱۲۰۳۶۶۵

بهروز غریب‌پور در این اثر نمایشی، اندیشه‌ها و بخش‌هایی از زندگی حکیم عمر خیام را دستمایه قرار داده تا ضمن معرفی هرچه بهتر و بیشتر این عالم برجسته جهان اسلام، به رفع برخی تناقض‌ها و سوءتعبیرهایی که سال‌هاست در اذهان عمومی و دوستداران خیام شکل گرفته بپردازد. این اثر سال 96 تولید و روی صحنه رفت .
گروه تئاتر عروسکی آران در فروردین و مقارن با روز عطار نیشابوری، معلم کبیر معرفت و فضیلت و نگاه عاشقانه به جهان و انسان، به خالق و مخلوق، «اُپرای عروسکی عشق» را پس از اجراهای بهمن و اسفند 1397 روی صحنه برد و این اپرا را به ساحت او تقدیم کرد.
در این اپرا محمد معتمدی، اسحاق انور، وحید تاج، رها یوسفی، مهدی امامی، مهرداد ناصحی، حامد فقیهی، محمد فرزین ذوالقدر، شاهو عندلیبی، پیام رضایی، بهرنگ عجم، هادی فیض‌آبادی، رحمان تک‌دهقان، روشنک کی‌منش، سارا زارع، فربد خانی‌زاده و اسماعیل ا‌...دادیان به عنوان خواننده و آواگر همکاری کرده‌اند.
به گزارش موسیقی ما، بهروز غریب‌پور نویسنده، طراح و کارگردان و بنیانگذار این گروه که عنوان شهروندی و نشان فیروزه‌ای نیشابور را به خاطر اجرای اُپرای عروسکی خیام دریافت کرده است، از یازدهم اردیبهشت اپرای عروسکی خیام را نخست در تالار فردوسی و محل دائمی اجراهای گروه تئاتر عروسکی آران با حمایت بنیاد فرهنگی فرهنگی رودکی و سپس در کشور رومانی و به دعوت جشنواره سی‌بی‌یو -یکی از معدود جشنواره‌های بزرگ تئاتر جهان- به اجرا در خواهد آورد. به همین دلیل مدت اجراهای این اپرا که هر روز رأس ساعت 19 و 30 دقیقه در تالار فردوسی به اجرا در می‌آید، کوتاه است و در بازه زمانی آماده‌سازی مقدمات سفر امکان تمدید اجرا را ندارد.
آهنگسازی این اثر توسط امیر بهزاد و رهبرارکستر آن در لندن توسط فرنوش بهزاد انجام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها