شنبه‌ای که با نمایشگاه کتاب آغاز شود قطعا پیرو همان ترانه معروف فرهاد مهراد نخواهد بود که روز بدی باشد، حالا هم که صبح یکشنبه ما و صفحه نیمه‌تموم! وقت، وقت کتاب است و کتابخوانی و این هفته طعم اخبار ما طعم خوب کتاب است.
کد خبر: ۱۲۰۳۲۶۷

البته که سوژه ابتدایی همین صفحه ربطی به کتاب ندارد و پیگیری موضوعی است که چند ماه پیش صادق کرمیار در گفت‌وگویش با جام‌جم عنوان کرده بود و حالا زینب مرتضایی‌فرد رفته است سراغ پیگیری همان خبر. ماجرا ازین قرار است که صادق کرمیار چند ماه پیش در گفت‌وگوی مبسوطش با جام‌جم از ساخت فیلمی گفته بود که برچسب اولین داشت، اولین فیلمی که قرار است هزینه‌اش را تماما از هیات‌های مذهبی تامین کند. گزارش جمع و جور این صفحه به پیگیری همین موضوع اختصاص دارد؛‌ پیگیری این که فیلم وعده داده شده حالا در چه وضعیتی است و کجای کار است. ضمن این‌که ارجاعات این گزارش به گفته‌های کرمیار، آنها که آن مصاحبه را نخوانده‌اند را بی نیاز از خواندن می‌کند.
نمایشگاه کتاب تهران هیچ نداشته باشد که دارد ویترین مناسبی است از آنچه ناشران در یک‌سال پیش‌رو برای مخاطبان در‌نظر گرفته‌اند. همین است که می‌شود سری بزنید به ناشران مورد علاقه‌تان و از آثار جدید منتشر شده با‌خبر شوید. پیشتر معروف بود که هر کتابی ارزش یک بار خواندن دارد،‌ البته که این مثال متعلق به همان پیشتر‌هاست، چرا که این قاعده حالا دیگر صدق نمی‌کند،‌ فارغ از کاهش کمی آثار، پیدا کردن کتابی که ارزش خواندن داشته باشد و زمان شما را هدر ندهد هم نوبر است. حتما که نیاز به معرفی دارد و گزارش صفحه ده امروز اختصاص دارد به همین جریان. گزارش این صفحه به معرفی کتاب‌های تازه‌ای می‌پردازد که ناشران از آثارشان رونمایی کرده‌اند. فهرستی مناسب که وقت و زمان شما را هدر نمی‌دهد و ارزش خواندن دارد.
فردا روز روان‌شناس است، همین بهانه‌ای شده برای ساناز قنبری که برود سراغ دکتر جعفر بای، جرم‌شناس و محقق آسیب‌های اجتماعی تا با او درباره تاثیر سینما در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت‌وگو کند. این‌که ژانر اجتماعی حالا در سینمای ایران خوب می‌فروشد هم شاید مزید بر علت باشد تا چرایی این ماجرا را از زاویه نگاه تازه‌ای ببینیم. با وجود این می‌شود فلاش‌بکی هم زد به گزارش مرکز پژوهش‌های مرکز تشخیص مصلحت نظام که درباره سینمای ایران منتشر کرده بود؛ گزارشی تلخ و سیاه از وضعیت سینما که اتفاقا نشان می‌داد اگر سینما آینه تمام‌قدی از جامعه باشد پس جامعه وضعیت چندان مناسبی ندارد، چرا که سینمای ایران در سال گذشته سرشار از نمایش آسیب‌های اجتماعی بوده است.
همکاری لئوناردو دی‌کاپریو در پروژه جدید سینمایی گیرمو دل تورو بهانه گزارش اصلی کیکاووس زیاری در صفحه سینمای جهان است. او در این گزارش جمع و جور رفته است سراغ این پرسش که همکاری مشترک این دو هنرمند جنجالی چه نتیجه‌ای خواهد داشت؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها