واکنش گمرک به مشکلات واردات مسافری تلفن همراه به کشور

فعالیت سامانه اظهار گوشی‌ های مسافری ادامه دارد

گمرک ایران اعلام کرد: فعالیت سامانه اظهار گوشی‌های مسافری به گمرک همچنان ادامه دارد و این سازمان پیشنهاد داده تا برای رفع مشکلات مربوط به گوشی‌های تلفن همراه مسافری واردات گوشی‌های تلفن همراه به صورت تجاری آسان‌تر شود.
کد خبر: ۱۲۰۳۲۵۱
فعالیت سامانه اظهار گوشی‌ های مسافری ادامه دارد

به گزارش جام جم آنلاین از گمرک جمهوری اسلامی ایران، گمرک در واکنش به گزارشی درخصوص «بلاتکلیفی کاربران در باز و بسته شدن ناگهانی سامانه گمرکی تلفن همراه» اعلام کرد: سرویس ارسال اطلاعات تلفن همراه دچار اختلال بوده و خطاهای دریافتی مرتبط با این سرویس در مراحل ثبت شناسه بین‌المللی گوشی تلفن همراه به همین دلیل بوده و این اختلال از سمت گمرک نبوده است.

در توضیحات گمرک آمده است: سامانه گوشی‌های مسافری گمرک همچنان فعال است و موضوع چگونگی فعال‌سازی گوشی‌های مسافری مربوط به سیاست‌گذاری سایر نهادها است که گمرک در این خصوص صرفاً یک سازمان مجری است.

در این خصوص کمیته راهبری طرح رجیستری سیاست‌گذاری می‌کند که زیر نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز فعالیت دارد و گمرک مجری تصمیمات و سیاست‌های این کمیته در حوزه رجیستری گوشی‌های تلفن همراه مسافری بوده و سامانه ثبت اطلاعات گوشی‌های مسافری طبق ضوابط و سیاست‌های این کمیته همچنان فعال است.

در حال حاضر پس از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی تلفن همراه توسط شخص متقاضی، طبق قوانین و مقررات مربوطه، اطلاعات از طریق سرویس «ارسال اطلاعات تلفن همراه»" که زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت دارد برای سایر سامانه ها جهت صحت سنجی اطلاعات و به سامانه همتا جهت فعال سازی گوشی های تلفن همراه ارسال می‌‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها