جزیره سدیر مارماریس (Sedir Island): جزیره سدیر که به زبان ترکی با نام «سدیر آداسی» خوانده می‌شود، یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری مارماریس و ترکیه است که به «جزیره کلوپاترا» نیز معروف است.
کد خبر: ۱۲۰۳۱۷۹
دیدنی های مارماریس در تور مارماریس

ساحل جزیره سدیر مارماریس، به خاطر صدف‌های دریایی خود بسیار معروف است و از طرفی نیز گفته می‌شود که شن‌های آن توسط کشتی‌هایی از طریق دریای اژه آورده شده‌اند. پلاژ معروف کلئوپاترا نیز در این جزیره قرار دارد. شکل شن‌های این ساحل کاملا کروی هستند و گفته می‌شود که این نوع شن تنها در مصر یافت می‌شود.

قلعه مارماریس

قلعه مارماریس که در زبان ترکی با نام Marmaris Kalesi شناخته می‌شود، نیز یکی از جاذبه‌های گردشگری مارماریس است که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. تا دهه ۱۹۷۰، این قلعه یک محل اقامت بوده است تا این که با ترمیم‌هایی که در طی چندین سال روی آن انجام شد، در سال ۱۹۹۱ تبدیل به یک موزه شده و هم‌اکنون نیز درهای آن برای عموم مردم باز است. از این قلعه چشم‌اندازها و زیبایی‌های فراوانی را از شهر مارماریس می‌توان مشاهده کرد.

پارک های آبی مارماریس

مارماریس و تور مارماریس پارک‌های آبی معروفی به نام‌های پارک آبی Atlantis ، پارک آبی AquaDream و پارک آبی مارماریس (Marmaris Water Park) دارد که توصیه می‌کنیم در صورت سفر به همراه فرزندان خود، حتما حداقل به یکی از این پارک‌های آبی بروید. در ادامه می‌توانید آدرس و تصاویر این پارک‌های آبی را مشاهده کنید.

دالیان

طبیعت شگفت‌انگیز دالیان، درست جایی که دریا و دریاچه به هم می‌پیوندند، هر اهل دلی را مسحور شکوه و زیبایی‌اش می‌کند. دالیان ۸۰ کیلومتر با مارماریس فاصله دارد. دریاچه‌های زیبا، مجراهای پرپیچ‌وخم آب و سواحل طبیعی دالیان تعطیلاتی رؤیایی برای‌تان رقم خواهد زد.

جاده‌ای که به روستای دالیان در راه آبی داخلی می‌رسد، از زیر سایه‌ی درختان معطر کندر می‌گذرد و مناظر اطراف آن تقریبا فرقی با بهشت ندارد. در سرتاسر این مجراهای آبی، قایق‌های کوچک به گشت‌وگذار مشغولند.

آرامگاه ساریانا

یکی از جاذبه‌های تاریخی مارماریس آرامگاه ساریاناست. عثمانی‌ها آن را در دامنه‌های شمال‌ شرقی شهر و برای یادبود ساریانا ساختند. این بانو به‌خاطر پیشگویی‌هایش بسیار معروف بوده است. می‌گویند سلطان سلیمان قبل از لشکرکشی به جزیره‌ی رودس نزد این بانو می‌رود و او نوید فتح و پیروزی را به سلطان می‌دهد.

مسجد ابراهیم آقا

این مسجد را در سال ۱۷۸۹ در منطقه‌ی کِمِرالتی ساخته‌اند. گنبد بزرگی بر تارک آن می‌درخشد و معماری برجسته‌ی آن، ارزش این بنا را صدچندان کرده است.

بازار بزرگ (Bedesten)

این بازار قدیمی تاریخی که به گراندبازار معروف است، در بازار مرکزی مارماریس قرار دارد و هنوز هم پررونق است. اگر به مارماریس رفتید حتما سری به این بازار بزنید که دیدنش خالی از لطف نیست.

پل تاشان و کِمِرلی

پل تاشان پل قوسی‌شکلی است که در ایسکلباسی (۱۰ کیلومتر به سمت جاده موغله) واقع است. این پل را در سال ۱۵۵۲ به دستور سلطان سلیمان ساختند. نمای سنگ و آجری این پلِ زیبا واقعا ارزش دیدن دارد.

لوریما

لوریما در منطقه ای بنام توپخانه ساخته شده است که اکنون در منتهی الیه جنوب غربی شبه جزیره بوزبورون قرار دارد و از بهترین دیدنیهای ترکیه و جاذبه های گردشگری مارماریس به شمار میرود. این بنا یکی از جالب ترین بناها در محوطه مسکونی استحکاماتی است و بخوبی از این بنا محافظت شده است. در این منطقه 9 برج مربعی وجود دارد که امروزه فقط برج شمالی آن قابل مشاهده است. این منطقه دارای هتل های بسیار زیبا و شیک بوده که هرساله بسیاری از گردشگران، برای لذت بردن از امکانات این منطقه به لوریما مارماریس سفر می کنند.

آبشار تورگوت

آبشار تورگوت در نزدیکی روستانی تورگوت و در 35 کیلومتری شهر مارماریس در تور مارماریس قرار گرفته است. گردشگران می توانند با یک پیاده روی کوتاه از جاده روستای تورگوت به راحتی به این آبشار زیبا برسند و از دیدن آن لذت ببرند.

در آبشار تورگوت شما می توانید در طول سال ترکیب رنگ های بسیار زیبایی را مشاهده کنید و از دیدن این منظره های طبیعی که گوشه ای از بهشت را به شما نشان میدهد نهایت لذت را ببرید.

آبشار تورگوتپارک آبی آتلانتیس

یکی از تفریحات مارماریس وجود پارک های آبی می باشد. بزرگترین پارک آبی در مارماریس پارک آبی آتلانتیس است که یک روز پر از هیجان را برای شما رقم خواهد زد.

این پارک آبی برای تمام گروه های سنی تفریحات متفاوتی نظیر سرسره های آبی، استخر کودکان، استخرموج دار، زمین کوچک گلف، بولینگ، رستوران و … را پیشنهاد میدهد.

آتلانتیس مکان مناسبی برای گذراندن یک روز سرشار از خوشی می باشد. پارک آبی آتلانتیس در سال ۱۹۹۷ تأسیس شده و هرساله امکانات متفاوتی به آن اضافه می گردد. این پارک آبی در مرکز مارماریس قرارگرفته و دسترسی آن بسیار راحت می باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها