مراسم افتتاح رادیو کتاب با شعار «صدای کتاب، صدای دانایی» دیروز یکشنبه دوم اردیبهشت در استودیو 29 رادیو برگزار شد.
کد خبر: ۱۲۰۲۶۶۸

به‌گزارش جام‌جم این مراسم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌رمضان موسوی‌مقدم قائم‌مقام رئیس صدا و سیما، حمید شاه‌آبادی معاون صدا، نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل خانه کتاب، دکتر قادر آشنا قائم‌مقام نمایشگاه کتاب تهران و جمعی از مدیران شبکه‌های رادیویی در استودیو ۲۹ ساختمان رادیو برگزار شد.
حمید شاه‌آبادی، معاون صدا همزمان با افتتاح رادیو کتاب گفت: بسیار خرسندیم که برای دومین سال است که شبکه رادیویی کتاب کار خود را آغاز می‌کند. از ما خواسته شد که در طول سال فعالیت مستمری درباره کتاب و کتابخوانی داشته باشیم و در سالی که گذشت در همین راستا روزانه چهار ساعت به این مقوله می‌پرداختیم.
وی ادامه داد: اکنون رادیو کتاب با ارائه برنامه‌هایی به شکل ۲۴ ساعته این رویداد بزرگ فرهنگی را به کل کشور اطلاع می‌دهد و ما باید در حوزه علم، اندیشه و خرد درصدد ارائه کار‌های خوب باشیم و به کمک اهالی رادیو به‌ویژه رادیو فرهنگ می‌توانیم این اتفاق را رقم بزنیم.
شاه‌آبادی گفت: باید تلاش کنیم دغدغه کتابخوانی را به خانه‌ها ببریم و روایتگر دغدغه‌های ناشران اهالی کتاب باشیم.
وی افزود: پایگاه جامع کتاب گویا که قریب روزانه ۴۰۰ هزار نفر از شنوندگان به آن پیامک می‌دهند نشان‌دهنده تکلیف و وظیفه رادیو برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.
نیکنام حسینی‌پور نیز در این مراسم گفت: امیدوارم مباحث درباره کتاب در رادیو ادامه دار باشد، رادیو رسانه فرهیختگان است و از بدو اختراع چندوجهی بوده است.
مدیرعامل خانه کتاب افزود: برنامه‌های رادیو هم سرگرم‌کننده و هم اطلاع‌دهنده است. ما در حوزه کتاب و فرهنگ هم شاهد آثار قابل قبولی از رادیو بوده‌ایم و امیدواریم چنین برنامه‌هایی ادامه‌دار باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌مقدم در آیین افتتاح رادیو کتاب گفت: بیش از صد هزار عنوان کتاب در هر سال در کشورمان به رشته تحریر درمی‌آید که کار بسیار بزرگی است و این نشان می‌دهد ما چه ظرفیت فرهنگی عمیق و ارزشمندی داریم.
قائم‌مقام رئیس رسانه ملی ادامه داد: ما می‌توانیم بیش از ۶۰ هزار موضوع را در سال منتشر کنیم که این نکته بسیار مهمی است نکته مهم دیگر این است که روزانه ۴۰۰ هزار نفر با رادیو کتاب در ارتباط هستند.
وی گفت: این مخاطبان شامل افرادی که فرصت مطالعه ندارند یا آنها که شرایط مطالعه ندارند می‌شود. بسیاری از روشندلان ما که امکان مطالعه کتاب ندارند از طریق رادیو کتاب در جریان برنامه‌های مختلف قرار می‌گیرند.
قائم‌مقام رئیس رسانه ملی افزود: کتاب به علم و دانایی انسان عمق می‌بخشد و رادیو کتاب هم می‌تواند به بالا رفتن سرانه مطالعه کمک کند.
همچنین در این مراسم متن مکتوب نیلوفر زندیان مدیر و مسؤول راه‌اندازی رادیو کتاب به مراسم افتتاح رادیو کتاب قرائت شد.
رادیو کتاب فعالیت خود را از اول اردیبهشت‌ماه آغاز کرده و تا پایان سی‌ودومین دوره نمایشگاه‌بین‌المللی کتاب تهران ادامه خواهد داد. شنوندگان و کتاب دوستان می‌توانند برنامه‌های این شبکه را روی موج اف.ام ردیف 89/5 مگاهرتز دنبال کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها