سرپرست فدراسیون والیبال: اعزام تیم به لیگ ملت‌ها در گرو رفتار آمریکایی‌هاست

یا همه یا هیچ کس

میزبان مرحله‌نهایی لیگ ملت‌های والیبال برای سه سال آینده آمریکاست. کشوری که سال قبل و پیش از ورود ملی‌پوشان ایران در همان فرودگاه، بچه‌های ایران را مورد بازجویی قرارداد.
کد خبر: ۱۲۰۲۳۴۲

رفتار نامناسب آمریکایی‌ها بلافاصله به گوش مسؤولانFIVB رسید اما آمریکایی‌ها زیر بار نرفتند و مسؤولان فدراسیون والیبال به‌شدت نگران این هستند که ماجرای سال قبل تکرار شود وبه بعضی از ورزشکاران ویزا ندهند. با افشین داوری، سرپرست فدراسیون والیبال تماس گرفتیم تا از او درباره سفر به آمریکا سوال کنیم.
خیلی‌ها نگران هستند که دوباره و در سفر به آمریکا ملی‌پوشان ایران مورد بازجویی قرار بگیرند.
اول از همه باید بگویم که ما برای گرفتن ویزا اعتراض خودمان را اعلام کرده‌ایم. ما بازیکنان بزرگی در تیم ملی داریم. آنها چند بار راهی آمریکا شده‌اند و هیچ مشکلی هم وجود نداشته است. منطقی نیست که حدود ۶۰۰ میلیون تومان هزینه کنیم تا تیم به دبی اعزام و مجدداً همان روند تکراری گذشته انجام شود.
شما قبلا همکاری خوبی با فدراسیون آمریکا داشته‌اید. پس چرا این اتفاق‌ها می‌افتد؟
دقیقا. آنچه که برای ما مهم است و به آن پایبند هستیم این است که منزلت جمهوری اسلامی حفظ شود. در لوزان با دبیر فدراسیون آمریکا نشستی داشتم و تاکید ما بر این است که چون ایران در گذشته با آمریکایی‌ها همکاری داشته پس بر این اساس باید این همکاری دو طرفه باشد.
آمریکایی‌ها تعهدی نداده اند که مشکلی برای ملی‌پوشان ایران پیش نیاید؟
ما کارهای لازم را انجام داده‌ایم و مبالغ لازم را هم برای سفارت واریز کرده‌ایم. آمریکایی‌ها قول هرگونه همکاری را داده و متعهد شده‌اند مشکلی برای ملی‌پوشان ایران پیش نخواهد آمد. متاسفانه خیلی از مسائل سیاسی شده است.
با توجه به شرایط اقتصادی کشور منطقی نیست ۶۰۰ میلیون تومان هزینه کنیم در حالی که هنوز صعود به مرحله نهایی مسابقات مشخص نیست. تمام تلاش آمریکایی‌ها این است که این اتفاق رخ دهد. البته مسائل سیاسی ـ اجتماعی نیز در این موضوع دخیل است.
اگر روادید برای یکی دو نفر صادر نشود، تیم را اعزام می‌کنید؟
گفتم که شأن و منزلت جمهوری اسلامی برای ما از همه چیز مهم‌تر است. اگر این رفتارها تکرار شود ما هیچ اعزامی نخواهیم داشت. آنها سه سال دیگر میزبان هستند و اصلا منطقی نیست که ما هر سال برای گرفتن ویزا به این شکل اقدام کنیم. ما یا با تیم کامل می‌رویم یا اصلا اعزامی صورت نخواهد گرفت.
به‌عنوان آخرین سوال انتخابات فدراسیون والیبال چه زمانی برگزار می‌شود؟
منتظر ابلاغ وزارت ورزش و جوانان هستیم. در هر صورت ما داریم کارهای خودمان را انجام می‌دهیم. چند هیات ثبت‌نام‌های خودشان را انجام داده‌اند و روند تایید صلاحیت نفراتی که می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند هم انجام شده است. امیدواریم که اتفاق‌های خوبی بیفتد.

مرتضی رضایی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها