رسانه ملی بار دیگر افتخار آفرید. این ولی باور ماست که جز با همت جمعی و دست به دست هم دادن همه نهادهای فرهنگی و تصمیم‌گیران و سیاستگذاران کلان کشور، توفیق حاصل نمی شد تا امروز و در آستانه جشن های مبارک نیمه‌شعبان المعظم چند پروژه مهم معاونت برون مرزی صداوسیما را کلید بزنیم.
کد خبر: ۱۲۰۱۴۲۳

افتتاح خبرگزاری بین‌المللی تصویری «ایران پرس»، نخستین و تنها خبرگزاری بین المللی تصویری در کشور با هدف انتقال تصاویر خبری بی واسطه از ایران به مخاطبان جهانی و ارائه سیمای واقعی جبهه مقاومت، اگر چه دیر ولی با قوت و قدرت، نویدی است برای همه رسانه های مستقل جهان که این بار با دستی پر در میدان رسانه ای حاضر شده و پیام ایران بزرگ اسلامی را از قاب تصاویر ناب به جهان مخابره کنند. از دریچه «ایران پرس»ی که در پی شکستن انحصار خبری رسانه‌های رقیب است.
از دیگر سو، بعد از پیروزی قاطع و تاریخی مردم، ارتش و همپیمانان و دوستان واقعی سوریه مقابل گروه های تروریستی، شبکه جدیدی با عنوان «العالم سوریه» به جمع شبکه های برون مرزی پیوست که در آذر ماه 96 راه اندازی ابتدایی شده و در جهت انعکاس آمال و آرزوهای مردم سوریه با شعار امید و آینده آغاز به کار آزمایشی کرد. شبکه‌ای که تجربه بی نظیر رسانه ملی در احداث یک شبکه ایرانی ولی با خاستگاه و جایگاه بومی را رقم زد که تمامی برنامه های آن در بیرون مرزهای ایران تولید و پخش می شود.
شبکه العالم سوریه تلاش دارد حضور و دیدگاه مردم سوریه در این شبکه ملموس باشد.
هدف دیگری که شبکه العالم سوریه دنبال می کند مقابله با جنگ روانی است که دشمنان منطقه و دشمنان مردم سوریه علیه محور مقاومت ایجاد کرده‌اند.
راه اندازی رسمی «وب کست» 24 ساعته هوسا تی‌وی گام بلند دیگر رسانه ملی در قاره آقریقا، سرزمین فرصت هاست.
«هوساتی وی» اولین شبکه تخصصی رادیو و تلویزیونی برون‌مرزی برای غرب قاره آفریقاست.
شبکه هوساتی وی که در تیرماه 97 افتتاح آزمایشی شده، به دو زبان هوسایی و انگلیسی برای میلیون ها مخاطب خود در غرب آفریقا در حال تولید برنامه است.
ارائه تصاویری حقیقی از ایران و آفریقا و مقابله با ایران هراسی و آفریقا هراسی و معرفی و بازشناسایی جریان های اصیل اسلامی، از مهم ترین اهداف این شبکه تلویزیونی است.
«رادیو دیداری عربی» برون مرزی نیز قدم بلند رسانه ای دیگر صداوسیماست.
این رادیو دیداری به عنوان اولین رادیو دیداری در جمع رادیوهای 32 گانه معاونت برون مرزی به صورت کاملا تصویری با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کند.
رادیو دیداری عربی معاونت برون مرزی با هدف حضور موثرتر در شبکه های اجتماعی و افزایش ضریب نفوذ، برنامه های خود را که به صورت امواج کوتاه، متوسط و همچنین فضای مجازی پخش می شود، اینک به صورت تصویری در سایت و شبکه های اجتماعی مجازی گوناگون قرار می دهد.
تاسیس «استودیوی جدید کانال اردو»ی شبکه جهانی سحر نیز تجلی دیگری از عزم بلند همکاران ما در عرصه زیرساخت های فنی است.
شبکه جهانی سحر با در اختیار داشتن ۴ کانال کردی، آذری، بالکان و اردو به صورت تمام وقت دریچه‌ای است برای نگریستن به علاقمندان فرهنگ و تمدن ایران و پلی است برای متصل کردن ایران به جهان.
کانال اردوی شبکه سحر که در مهرماه 94، بیست و چهار ساعته شد، هم اکنون از این استودیوی جدید که با به‌روزترین فناوری‌های رسانه و گرافیک بصری نو، مجهز شده است برای چندصد میلیون مخاطب خود برنامه تولید و پخش می کند.
و اکنون رجاء واثق داریم حال که همکاران ارجمندمان در معاونت برون مرزی رسانه ملی با بضاعت اندک و مشکلات این روزهای صداوسیما دست به کارهای بزرگ زده اند، توان و انرژی این معاونت برای اجرایی کردن بسیار بیش از اینها، در آینده کارنامه رسانه ملی، افتخاراتی بدیع تر و ابتکاراتی صنیع تر به دنبال خواهد داشت.
باشد که دولت طلعت آن نگار غایب از نظر برسد....

پیمان جبلی

معاون برون‌مرزی صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها