گزارش کپسولی

یک شهید دهه هفتادی

این‌که آرام آرام هشتگ دهه هفتادی‌ها داغ می‌شود هم به این معناست که دوره دهه شصتی‌ها در حال تمام شدن است. از شهید محسن حججی بگیرید تا خیلی از همین بچه‌هایی که همین الان در مناطق سیل‌زده در حال کمک به مردم سیل‌زده هستند. حالا این را هم داشته باشید که توی یکی از فرهنگسراهای تهران قرار است ضمن تجلیل از مقام یک شهید دهه هفتادی، کتاب خاطرات او هم رونمایی شود. آن‌طور که بر و بچه‌های فرهنگسرای ارسباران به ما خبر داده‌اند، یادواره شهدای ناجا پنجشنبه این هفته 29 فروردین 1398 ساعت 17 برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۰۱۳۱۲

در این برنامه همچنین از کتاب «مهران می‌خندد» با حضور سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی و فرماندهان عالی‌رتبه مرزبانی رونمایی خواهد شد. درباره این کتاب هم باید بگوییم که زندگینامه و خاطرات مرزبان شهید مهران اقرع از شهدای دهه هفتادی ناجاست که در 17 فروردین سال 1394 در کمین تروریست‌های جیش‌الظلم به همراه هفت نفر از نیروهای پایور و وظیفه ناجا در منطقه مرزی نگور به شهادت رسیدند.
شهید اقرع سال 1371 در مشهد در یک خانواده نظامی به دنیا آمد. بخشی از دوران کودکی و نوجوانی خود را به دلیل انتقال پدرش به شهر قوچان در این شهر گذراند. سال 1389 وارد دانشگاه علوم انتظامی امین شد و پس از پایان تحصیل، به طور داوطلبانه خدمت در مرزبانی را انتخاب کرد.
وی به فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان اعزام شد و بعد از طی دوره آموزشی، سال 1393 خدمت نظامی خود را در پایگاه 240 مرزی آغاز کرد. چند ماه بعد از تعطیلات نوروز در هفدهم فروردین یک تیم از نیروهای مرزبانی به فرماندهی شهید اقرع راهی یکی از کمین‌های منطقه شدند؛ اما به مقصد نرسیدند. نیروهای گروهک تروریستی جیش‌الظلم در مسیر این نیروها کمین کرده بودند و با تیراندازی بی‌امان تمام سرنشینان خودرو را به شهادت رساندند.
در بخشی از این کتاب آمده است: «واقعیت این است که خبر شهادت مردان بزرگی که برای امن نگه داشتن این آب و خاک جان می‌دهند، همیشه بین مشکلات روزمره و سیل اخبار دیگر گم می‌شود. شاید دلیلش این باشد که آن قدر به خودمان و مشکلاتمان مشغولیم که اتفاق‌های دیگر را نمی‌بینیم. یا شاید مشکلات ما آنقدر زیاد است که خواهی نخواهی ما را در خود فرومی‌برد. اما چرخ روزگار آن قدر چرخید تا گردونه به اسم بچه‌هایی بیفتد که بعد از جنگ به دنیا آمده‌اند. می‌توانیم بگوییم بسیاری از آنها که امروز به شهادت می‌رسند دوران‌ پرتلاطم دهه‌های انقلاب را لمس نکرده‌اند؛ اما همان سربازهایی هستند که روزگاری در گهواره‌ها بوده‌اند و امروز زیر پرچم ولایت برای این مردم و ایران اسلامی می‌جنگند. و احتمالا درک حال و هوای قصه بچه‌های این نسل، برای جوان‌های امروز سهل‌تر است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها