رییس اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر خبر داد؛

انتقال موفقیت آمیز قلب اهدایی

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس بوشهر خبر داد: کودک ۱۸ ماهه بوشهری از طریق جراحی با تجهیزات پیشرفته توسط فوق تخصص جراحی کودکان در این مرکز آموزشی از مرگ حتمی نجات یافت.
کد خبر: ۱۲۰۰۸۸۳
پیدا شدن بادام زمینی در ریه کودک 18 ماهه

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، عاطفه اسفندیاری گفت: این کودک با علائم تنگی تنفس و سرفه‌های شدید به بخش اورژانس اطفال این مرکز مراجعه و مورد معاینه قرار گرفت.

وی افزود: بیمار پس از معاینه‌های پزشک عمومی به فوق تخصص جراحی کودکان ارجاع و پس از عکسبرداری، وجود جسم خارجی در ریه راست کودک مشخص گردید.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس بوشهر بیان کرد: با توجه به اظهارات والدین مبنی بر خوردن بادام زمینی توسط کودک، پزشک معالج مشکوک به پریدن بادام زمینی در ریه کودک شد، لذا بیمار را به اتاق عمل منتقل و مورد عمل جراحی قرار دادند.

اسفندیاری تاکید کرد: بادام زمینی از مجرای تنفسی بیمار با استفاده از دستگاه ریجید برونکوسکوپ خارج و کودک پس از یک روز از بیمارستان شهدای خلیج فارس ترخیص شد.

دستگاه برونکوسکوپ ریجید به عنوان روش انتخابی برای خارج کردن جسم خارجی از دستگاه تنفس به تازگی خریداری شده و این عمل نیز برای نخستین بار در استان بوشهر انجام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها