سپاهان در حساس‌ترین مسابقه هفته بیست و پنجم، میزبان استقلال تهران خواهد بود

نبض لیگ در نقش جهان می‌زند

هفته 25 لیگ برتر امروز با دو بازی آغاز می‌شود و فردا با چهار مسابقه ادامه می‌یابد. اگرچه در میان بازی‌های این هفته دوئل‌های خاص و سختی وجود دارد که نگاه‌ها را به سمت خود برمی‌گرداند؛ اما یک مسابقه به هزار و یک دلیل از همه دیدارهای این هفته حساستر و هیجان‌انگیزتر است: سپاهان ـ استقلال.
کد خبر: ۱۲۰۰۳۴۳

در میان بازی‌های این هفته دربی خوزستانی استقلال-فولاد برای خوزستانی‌های فوتبال‌دوست جذاب است و امتیازهای بازی سپیدرود و تراکتورسازی برای هر دو تیم پایین و بالای جدول حیاتی است.
دربی با مربی جدید
محمد علوی که در زمان سرمربیگری برانکو در تیم ملی، یکی از بازیکنان ثابت تیم ملی بود، با فولاد خوزستان به تیم ملی رسید (تیمی که به دلیل مربیگری بگوویچ جایی خاص در ذهن برانکو داشت). و امروز او در اولین تجربه مربیگری درلیگ برتر باید در برابر تیم سابق خود قرار بگیرد. قرار گرفتن این مربی جوان در برابر افشین قطبی باتجربه شاید جدال برابری نباشد؛ اما علوی امیدوار است انگیزه بازیکنان مستعدش، گره استقلال خوزستان را در این بازی و ادامه دیدارها باز کند.
تیم شهر خسته به تبریز رسید
نساجی تیمی که هوادارانش آن را تیم شهر خسته می‌نامند، امروز باید در تبریز برابر ماشین‌سازی قرار بگیرد. ماشین‌سازی که همه در فوتبال ایران به تیم در سایه تراکتورسازی از آن نام می‌برند، با مهاجری نتایج بسیاری خوبی گرفته و امروز هم امیدوار به برد است. مجید جلالی که روند شکست‌ناپذیری نساجی در مازندران را ادامه داده، امروز به‌جز آبشک محروم، همه بازیکنانش را در تبریز در اختیار دارد.
گل بازی‌های هفته
بازی تیم‌های همسایه در جدول، نگاه تمام فوتبال ایران را متوجه خود کرده است. تیم‌های سوم و چهارم جدول در حالی مقابل هم قرار می‌گیرند که هر دو تیم به برد در این بازی نیاز مبرم دارند و شکست در این بازی آنها را از قطار مدعیان قهرمانی پیاده خواهد کرد.
مدیران سپاهان که با خریدهای کلان و استخدام مربی گرانقیمت فقط با هدف قهرمانی وارد بازی‌ها شده بودند، بعد از آنکه امیدهای خود برای قهرمانی را کمرنگ دیدند، با هوشیاری، ذهن‌ها را آماده مقامی غیر از سکوی نخست کردند!
امیر قلعه‌نویی مانند حضورش در استقلال و تراکتورسازی هر چه می‌خواست را برآورده دید و نسبت به پرسپولیس و استقلال، استراحت کافی هم داشت؛ اما با این حال نتوانست صدر جدول را به شکلی مطمئن از آن خود کند و حالا با 47 امتیاز در رده سوم جدول است و پرسپولیس را با 51 امتیاز و تراکتورسازی را با 49 امتیاز بالای سر خود می‌بیند. امیر قلعه‌نویی روزی سودای بازگشت به استقلال را داشت؛ اما نتایج خوب شفر از سویی و خاطرات تلخ آبی‌ها از مشت‌های گره کرده او در بازی با استقلال از سوی دیگر، روزنه‌های امید برای بازگشت را بست. حالا قلعه‌نویی از همه توان خود برای برد در این بازی استفاده می‌کند. بازیکنان او کاملا سر حال و آماده هستند تا در برابر تیم خسته استقلال بازی کنند.
شاگردان شفر بعد از برد ارزشمند مقابل مشهورترین و پرافتخارترین باشگاه عربستانی حالا از دوحه بازگشته‌اند و خسته به اصفهان می‌روند تا آماده بازی فردا شوند. آبی‌ها با تمام وجود برای برد در این بازی تلاش می‌کنند؛ اما خوب می‌دانند که در صورت برد مقابل سپاهان، یکی از جدی‌ترین رقبا را از مقابل پرسپولیس کنار خواهند زد.
پرشورها در رشت
بدون تردید هواداران پرشور تراکتورسازی در بازی فردا مقابل سپیدرود در رشت هم کنار تیمشان هستند. تراکتورسازی این روزها بیش از هر زمان دیگری به قهرمانی نزدیک است و هواداران نمی‌خواهند در این روزها تیمشان را تنها بگذارند. سپیدرود، میزبان بازی امروز است. تیمی که در این فصل آن‌قدر دست به دست شد تا هواداران را از ورزشگاه عضدی براند. از خداداد عزیزی تا علی کریمی و نادر دست نشان که هیچ یک از آنها نتوانستند تیم محبوب گیلانی را از انتهای جدول جدا کنند. 3‌امتیاز بازی امروز می‌تواند سپیدرود را به ماندن و تراکتورسازی را به قهرمانی امیدوار کند. ضمن آنکه اگر سپیدرود به برتری برسد، جدی‌ترین تعقیب‌کننده پرسپولیس هم از کورس باز خواهد ماند.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها