تندرستی هوشمند

تاکتیک‌های تحمل ترافیک

سال‌هاست ترافیک یکی از مهم‌ترین معضلات زندگی شهری به حساب می‌آید، اما کمتر کسی با گیر افتادن در یک ترافیک سنگین، خونسردی و آرامش خود را حفظ می‌کند و حرص نمی‌خورد.
کد خبر: ۱۲۰۰۰۷۱

شاید برایتان جالب باشد بدانید به کمک نرم‌افزار «هپی‌ترافیک» می‌توانید مهارت‌هایی را کسب کنید تا تحمل این معضل برایتان قابل تحمل‌تر باشد. در اولین قدم این برنامه به شما پیشنهاد می‌کند به کمک گوگل مپ یا برنامه‌‌های مشابه (دال، نشان و...) مسیری را انتخاب کنید که ترافیک کمتری دارد. باید بدانید مواجهه با سر و صدای زیاد خیابان‌های شلوغ و پرترافیک، خطر بروز سکته مغزی را به‌ویژه در افراد بالای ۶۵ سال تشدید می‌کند و جالب این‌که هپی ترافیک موزیک‌های ملایمی برایتان پخش می‌کند که تاثیر به‌سزایی در ایجاد آرامش‌تان دارد. گاهی تجمع عابران پیاده یکی از دلایل مهم ایجاد ترافیک است، اما می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و با سوار کردن عابرهایی که هم مسیر شما هستند، ضمن کمک به آنها در طول مسیر با هم صحبت کنید و سرگرم شوید. در چنین شرایطی اگر گزینه مسافر را در نرم‌افزار بزنید و تعداد همراهانتان طی هفته قابل قبول باشد جایزه می‌گیرید، آن هم یک موزیک اختصاصی آرامش‌بخش. البته یکی از نقاط ضعف این نرم‌افزار امکان تقلب کردن است به این ترتیب که تعداد مسافران را واقعی وارد نکنید! احتمالا بهتر است با خودتان صادق باشید و با ثبت واقعیت، جایزه‌تان را بدون کلک زدن بگیرید. بخش دیگری از برنامه مربوط به کتاب‌های صوتی است.
اگر زبان انگلیسی‌تان خوب است می‌توانید هنگام گیر کردن در ترافیک یک کتاب صوتی گوش کنید. حتی اگر زبانتان ضعیف است، می‌توانید از کتاب‌های صوتی به زبان فارسی استفاده کنید تا در طول مسیر حوصله‌تان سر نرود. همچنین به کمک هپی ترافیک می‌توانید زبان‌های خارجی مثل انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و... را در ماشین آموزش ببینید آن هم با روشی که به یادگیری ماشینی مبتنی بر گوش کردن معروف است. البته در نسخه پولی این نرم‌افزار امکان مطالعه مجلات به روز، گوش دادن به موزیک‌های تازه به بازار آمده و جدیدترین اخبار سراسر دنیا وجود دارد و هم مربوط به آیفون‌دارها و هم اندرویدی‌هاست، اما نسخه رایگان فعلا فقط برای اندرویدی‌ها قابل دانلود است.

پریسا اصولی

سلامت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها