با 5 نرم‌افزار آنلاین و رایگان برتر سال آشنا شوید که کارآیی تصویر و صدای ویدئوهایی را که در تعطیلات ضبط کرده‌اید، زیر و رو می‌کنند

تدوین در خانه

با پایان تعطیلات نوروز، حتما در دید و بازدیدهای عید و مهمانی‌ها، یا در سفر و هنگام گشت‌وگذار در دل طبیعت، فیلم‌های زیادی ضبط کرده‌اید. لابد بیشتر بخش‌های این فیلم‌ها اضافه است و احتمالا دوست دارید کلیپ کوتاهی تهیه و روی آن موسیقی مورد علاقه‌تان را بگذارید. تا همین چند سال پیش برای ویرایش و تدوین تصاویر ویدئویی خود باید نرم‌افزارهای حرفه‌ای و پرحجمی را دانلود و روی رایانه نصب می‌کردید. به‌علاوه لازم بود زمان زیادی را صرف یادگیری کار با این نرم‌افزارها کنید؛ اما به لطف اینترنت حالا راه آسان‌تر و سریع‌تری هم برای ویرایش ساده فیلم‌ها وجود دارد. در حال‌حاضر نرم‌افزارهای آنلاین تدوینگر زیادی وجود دارند که به همان خوبی نرم‌افزارهای قدیمی می‌توانند تصاویر ضبط شده را ویرایش کنند؛ فقط کافیست آنها را بشناسید و نام و نشانی وبگاهشان را در مرورگر رایانه خود وارد کنید. البته کارایی و کیفیت نرم‌افزارهای تحت‌وب بسیار متفاوت است. به همین علت انتخاب نرم‌افزار مناسب بر اساس نوع نیاز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در ادامه نگاهی به پنج نمونه از بهترین برنامه‌های رایگان ویرایش صوت و تصویر خواهیم داشت.
کد خبر: ۱۱۹۹۸۸۴

مووی میکر آنلاین (Movie Maker Online)
کاربردی و انعطاف‌پذیر، اما پر از تبلیغات!
یـــــک بــــــــرنامه آنـــــــلاین انعطاف‌پذیر و بسیار شگفت‌انگیز است که حق استفاده از آن آزاد بوده و می‌تواند مکمل کلیپ‌های ویدئویی، فایل‌های صوتی یا تصاویر شما باشد. البته این برنامه دارای تبلیغات آنلاین زیادی است که می‌تواند آزاردهنده باشد و از همه مهم‌تر این که پیش از استفاده باید همه مسدودکننده‌های تبلیغات که ممکن است روی مرورگر خود نصب کرده باشید را غیرفعال کنید.
اگر بتوانید از پس این تبلیغات بر بیایید، مووی میکر آنلاین برنامه‌ای بسیار کاربردی خواهد بود. این نرم‌افزار به شما امکان بارگذاری ویدئو، عکس و موسیقی را می‌دهد. همچنین می‌توانید مجموعه‌ای از آنها را با استفاده از «نوار زمان» (Timeline) موجود در برنامه، برای ساخت یک پروژه به‌کار ببرید.
امکان تغییر دادن اندازه تصاویر ویدئویی در این برنامه فراهم شده است و همچنین فیلترهای بسیار زیادی برای تغییر دادن ظاهر آنها وجود دارد. در میان امکانات این نرم‌افزار علاوه بر گزینه محو کردن تصویر، امکان محو صدا هم وجود دارد. همچنین دستخط‌ها و قالب‌های متنی متنوع و زیبایی در آن فراهم شده است.در این برنامه حتی نمونه‌های رایگانی از عکس‌ها و موسیقی‌ها وجود دارد که می‌توانید برای ساخت کلیپتان از آنها کمک بگیرید. کار با این نرم‌افزار بسیار ساده است و فقط کمی زمان لازم است تا راه خود را از میان گزینه‌های موجود در برنامه پیدا کنید. تنها مشکل مووی میکر آنلاین این است که در پایان کار، تصاویر آماده شده را فقط در قالب ام‌پی4 (MP4) ذخیره می‌کند. اما با این حال همچنان این نرم‌افزار بهترین گزینه برای تدوین تصاویر آنلاین محسوب می‌شود.

آنلاین ویدئو کاتر (Online Video Cutter) سریع، ساده و کاربردی
اگر نرم‌افزار قبلی کمی شما را سردرگم کرده، سراغ آنلاین ویدئو کاتر بروید. استفاده از این برنامه بسیار آسان است. همچنین به‌عنوان افزونه‌ای مفید و موثر برای مرورگر کروم (Chrome) در دسترس قرار دارد.
گرچه از اسم این نرم‌افزار به نظر می‌رسد فقط برای برش تصاویر استفاده می‌شود، اما باید بدانید که کاربردهای بسیار وسیع‌تری دارد. این وبگاه به شما اجازه بارگذاری فایل‌هایی تا حجم
500 مگابایت را می‌دهد. همچنین می‌توانید روی کلیپ‌هایی که در سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری دارید، کار کنید.
علاوه بر اینها ویدئو کاتر به شما امکان می‌دهد تا قسمت‌های اضافه را از فیلم خود بریده و حذف کنید، نماهایی که از دور گرفته‌اید را تغییر اندازه دهید، تصاویر وارونه‌ای را که هنگام فیلمبرداری گوشی تلفن همراه‌تان سهوا چرخیده درست کنید و همچنین از طریق افزونه مرورگر گوگل کروم به‌آسانی و به‌سرعت وبگاه برنامه را باز کنید.
هر وقت از تغییراتی که در ویدئوی خود اعمال کرده‌اید راضی شدید، می‌توانید آن‌را با هریک از قالب‌های رایج ویدئویی ذخیره کنید. این امکان نیز وجود دارد که برای کاهش حجم فیلم، از قالب‌هایی با کیفیت پایین‌تر استفاده کنید.
ممکن است این نرم‌افزار ویژگی‌های خیلی پیشرفته و متنوعی را ارائه نکند، ولی وبگاه آن بسیار زیبا طراحی شده و همه چیز ساده و کارآمد است. مطمئنا از کار کردن با این برنامه لذت خواهید برد!

کلیپ چمپ (Clip Champ)
ساده، کارراه‌انداز و پرسرعت
نسخه رایگان این برنامه آنلاین برخی از ویژگی‌های نمونه پیشرفته را ندارد، اما نحوه استفاده از آن بسیار آسان است و یک انتخاب خوب برای فیلمسازی ساده به‌حساب می‌آید.
کلیپ چمپ تعادل بسیار خوبی بین قدرت و قابلیت استفاده ایجاد کرده است. اگر احساس می‌کنید مووی میکر آنلاین گزینه‌های زیادتری نسبت به نیازتان ارائه می‌دهد و کمی سردرگم‌تان می‌کند، بهتر است از این برنامه استفاده کنید.
نسخه رایگان این نرم‌افزار محدودیت‌هایی دارد که بزرگ‌ترین آن امکان خروجی گرفتن از پروژه فقط در قالب استاندارد تعریف شده برای برنامه است، اما اگر به برنامه‌ای ساده نیاز داشته باشید، ممکن است نسخه رایگان این نرم‌افزار هرآن‌چه بخواهید را در اختیارتان قرار دهد.
علاوه بر این می‌توانید ویدئویی را که از قبل ضبط کرده‌اید در برنامه بارگذاری کنید. می‌توانید از دوربین رایانه خود برای ضبط مستقیم تصاویر جدید استفاده کرده و از ابزارهایی برای کوتاه کردن، کپی کردن، چرخاندن، بزرگ‌نمایی و تنظیمات نور و رنگ تصاویر استفاده کنید.
پردازش داده‌ها در این برنامه سرعت خوبی دارد و شما می‌توانید پروژه نهایی را به‌صورت آنلاین به اشتراک بگذارید یا آن را دانلود کرده و بعدا استفاده کنید. این نرم‌افزار در عین سادگی بسیار کار راه‌انداز است.

ادوب اسپارک (Adobe Spark)
ایده‌آل برای فعالان شبکه‌های اجتماعی
ادوب اسپارک نرم‌افزاری جذاب، آسان و ایده‌آل برای ساخت کلیپ‌ها و به ‌اشتراک‌گذاری آنها در شبکه‌های اجتماعی است. برنامه‌ای همه فن حریف و مبتنی بر مرورگر که برای ساخت کارت تبریک، آگهی‌های کاغذی کوچک، پست‌های اینستاگرامی و صد البته کلیپ‌های ویدئویی استفاده می‌شود.
اسپارک برای ساخت ویدئو به شما دو گزینه می‌دهد: استفاده از قالب‌هایی با زمینه اختصاصی شرکت ادوبی یا از صفر شروع کردن! هرکدام از این گزینه‌ها را که انتخاب کنید، قادر خواهید بود عکس‌ها و کلیپ‌های ویدئویی خود را چه از روی حافظه رایانه و چه از فضاهای ذخیره‌سازی ابری (cloud services) در برنامه بارگذاری کنید.
همچنین می‌توانید با استفاده از میکروفن متصل به رایانه صدا ضبط کنید، برای ویدئو تیتر انتخاب کنید، پس‌زمینه‌های رنگی متنوعی به ویدئو اضافه کنید یا روی ویدئو موسیقی بگذارید. برای تنظیم مدت‌زمان کلیپ هم می‌توانید به‌راحتی اعداد پایین تصاویر را تغییر دهید.
در این نرم‌افزار شما ابزار تنظیمات گسترده‌ای در اختیار ندارید، اما اگر بخواهید یک ویدئوی شیک و زیبا برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی بسازید، این برنامه قطعا گزینه‌ای ایده‌آل خواهد بود. حتی می‌توانید کلیپی در اندازه اختصاصی برای اینستاگرام بسازید.
درنهایت پس از این که ویدئوی شما ساخته شد، یک علامت کم‌رنگ و شفاف «Adobe Spark» در پایین آن ظاهر خواهد شد که چندان مزاحمتی ایجاد نمی‌کند و برای کسانی هم که با این قبیل نرم‌افزارهای رایگان کار می‌کنند، این موضوع اصلا غافلگیرکننده نخواهد بود.

کیزوآ (Kizoa)
ویژه ساخت کلیپ‌های سرگرم‌کننده
با کیزوآ می‌توانید کلیپ‌های خنده‌دار و سرگرم‌کننده بسازید و آنها را به‌سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید. این برنامه به‌جای تولید شاهکارهای سینمایی، برای ساخت و به‌اشتراک‌گذاری ویدئوهای مفرح طراحی شده و در کارش بسیار ماهر است!
با این‌که می‌توانید برای برش یا چرخاندن تصاویر ویدئویی و از این قبیل کارها از کیزوآ استفاده کنید، به نظر می‌رسد تخصص این نرم‌افزار در تبدیل کردن مجموعه‌ای از عکس‌ها و تصاویر به چیزی بسیار هیجان‌انگیزتر شبیه است.
شما می‌توانید ویدئو کلیپ نهایی خود را با کلمات کلیدی نشانه‌گذاری و آن را روی رایانه خود ذخیره کنید. علاوه بر این می‌توانید کلیپ تکمیل شده را بلافاصله در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید. کیزوآ یک لینک قابل انتشار را نیز ارائه می‌کند که به‌نظر ایده بسیار خوبی است.
ابتدا برای استفاده از این نرم‌افزار باید یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید که خیلی هم زمان نمی‌برد. به کاربرانی که قصد استفاده رایگان از این وبگاه دارند، یک گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داده می‌شود و علامت «Kizao» هم به‌صورت کمرنگ و شفاف روی ویدئوی نهایی آنها درج خواهد شد.

فراز سهیلی‌آزاد

دانش

منبع: Techradar

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها