در جلسهٔ صبح امروز ستاد تنظیم بازار استان قزوین مقرر شد تا پس از تعطیلات نوروزی، مرغ با قیمت 11 هزار و 500 تومان به فروش برسد.
کد خبر: ۱۱۹۸۹۰۲
قیمت مرغ تک نرخی می‌‌شود

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، معاون اقتصادی استاندار در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که صبح امروز در سالن جلسات این معاونت برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه به ایام پایانی تعطیلات نوروز نزدیک می‌شویم لازم است که سیستم‌های نظارتی حضوری پررنگ‌تر از گذشته داشته باشند.

وی افزود: شبکه حمل و نقل در این ایام به سبب سفرهای نوروزی محدود شده و ما از این نظر در تنگنا قرار داریم اما امیدواریم که پس از تعطیلات و روان شدن فعالیت شبکۀ حمل و نقل قیمت‌‌ها کاهش یابد.

منوچهر حبیبی عنوان کرد: به جهت اینکه ما یکی از کانون‌‌های تأمین کننده مرغ تهران هستیم، باید به پایتخت مرغ ارسال کنیم اما این در حالی است که در نظر داریم تا مازاد مصرف مرغ خود را به تهران بفرستیم.

معاون اقتصادی استاندار قزوین بیان کرد: تفاوت قیمت جوجه یک روزه و مشکل توزیع نهاده‌‌ها دو معضلی بود که سبب نابسامانی در امور شده بود، اما امروز با همکاری شکل گرفته توسط اتحادیه مرغداران و دولت این امور ساماندهی شده است.

وی افزود: ما مکلف به اجرای تصمیمات ستاد تنظیم بازار کشور هستیم و اگر این مصوبات را انجام ندهیم خلاف قانون رفتار کرده‌‌ایم.

حبیبی اظهار کرد: باید پس از اتمام تعطیلات نوروزی، مرغ با کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش برسد به همین سبب به اتحادیۀ مرغداران اعلام می‌‌کنیم باید قیمت‌‌ها تعدیل شود.

معاون اقتصادی استاندار قزوین با اشاره به اینکه اجرایی شدن این کار کمک می‌کند که نرخ مرغ در کشور نیز سامان پیدا کند، بیان کرد: در این ایام نباید به‌هیچ‌عنوان با کمبود مرغ، گوشت و میوه مواجه شویم لذا با همین قیمت‌‌ها مرغ در بازار توزیع می‌‌شود اما پس از اتمام تعطیلات این مادۀ غذایی با نرخ ستاد تنظیم بازار کشور توزیع خواهد شد.

مرغداران به ما دروغ گفتند

مدیرکل جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این جلسه گفت: مرغداران به دروغ اظهار می‌‌کردند که نهاده‌‌ دولتی دریافت نکرده‌اند.

فاطمه خمسه با اشاره به اینکه تمام مرغدارانی که در ماه‌‌های پایانی سال ۹۷ معترض بودند حوالۀ اخذ نهاده دولتی را در دست داشتند، بیان کرد: ۹۰ درصد از مرغداران از نهاده‌های دولتی استفاده کرده بودند.

وی افزود: اگر نتوانیم شرایط را با نهادۀ ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تنظیم کنیم قیمت مرغ در سال ۹۸ سرسام آور خواهد بود.

سعید نبیل رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قزوین نیز در این جلسه گفت: اگر به سمت کاهش قیمت‌ها برویم اما نتوانیم این رقم را حفظ کنیم در آینده دچار شرایط سختی خواهیم شد.

وی افزود: مرغدارانی که نهاده‌های ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی دریافت کردند باید امروز همکاری ویژه‌‌ای با دستگاه‌‌های دولتی داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها