مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از کنترل وضعیت آلایندگی ۱۱۳۴ دستگاه خودروی سنگین توسط اکیپ سیار تست آلایندگی کنارجاده‌ای به همراه پلیس در شهر تهران خبر داد و گفت: ۲۱ درصد از این خودروها که معاینه فنی داشتند در آزمون آلایندگی مردود و معاینه فنی آنها ابطال شده است.
کد خبر: ۱۱۹۸۳۶۶

به گزارش جام‌جم، نواب حسینی‌منش افزود: ۸۵ درصد از ۱۱۳۴ خودروی تست شده دارای معاینه فنی و ۱۵ درصد فاقد معاینه فنی بوده‌اند. در مجموع ۳۳ درصد از کل خودروهای ارزیابی شده به علت فقدان معاینه فنی یا تولید آلایندگی بیش از حد مجاز تایید شده از سوی سازمان حفاظت محیط‌زیست توسط پلیس جریمه و اعمال قانون شده و دو دستگاه خودرو نیز به‌دلیل تولید آلایندگی زیاد فک پلاک و به تعمیرگاه اعزام شده است.
وی ادامه داد: از دو ماه گذشته شهرداری تهران علاوه بر انجام معاینه فنی ۹۵ درصد از اتوبوس‌های شرکت واحد، با هدف پایش و نظارت بر اصالت معاینه فنی خودروهای سنگین نسبت به کنترل مضاعف آلایندگی این خودروها به‌صورت اتفاقی در سطح شهر اقدام کرده است.
وی در توضیح علت مردودی خودروهای دارای معاینه فنی تصریح کرد: مردودی خودروهای دارای گواهی معاینه فنی معتبر از دو حالت خارج نیست؛ یا این‌که آزمون‌های انجام‌شده برای تایید خودرو در مراکز معاینه فنی دارای اصالت یا صحت نیست یا احتمالا خودروها پس از اخذ معاینه فنی دچار ایراد یا خرابی شده‌اند. به هرحال در صورت برخورد با این موارد علاوه بر ابطال معاینه فنی، جهت ارزیابی و بررسی موضوع، تمامی موارد و مستندات به دستگاه‌ها و بخش‌های نظارتی ذی‌ربط گزارش می‌شود.
حسینی‌منش در ارتباط با نحوه بازدید و کنترل این اکیپ‌ها اظهار کرد: این اکیپ‌های سیار به همراه پلیس علاوه بر کنترل اتفاقی خودروها در شهر تهران به‌صورت مشخص از اتوبوس‌های سرویس سازمان‌ها و ادارات، اتوبوس‌های شرکت واحد، خودروهای باربری، خودروهای خدمات شهری شهرداری (حمل نخاله و زباله) بازدید می‌کنند. در این دو ماه اتوبوس‌های مربوط به سرویس کارکنان شهرداری تهران ـ سایپا ـ ایران‌خودرو ـ صداوسیما و کشتیرانی کنترل و بررسی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها