بسیاری از شما حتما نسخه دوبله فیلم محمد رسول‌ا... ساخته مشهور و ماندگار مصطفی عقاد را با صدای فریدون فرح‌اندوز، دیده‌اید. اما به شما پیشنهاد می‌کنیم یک بار هم نسخه زبان اصلی فیلم را با صدای ریچارد جانسون به عنوان راوی ببینید و بشنوید.
کد خبر: ۱۱۹۸۳۰۸

بجز بازی خوب بازیگران و موسیقی جادویی و تاثیرگذار موریس ژار، طنین و جذابیت صدای جانسون هم نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در جلب نظر تماشاگر خارجی و انگلیسی‌زبان به فیلم محمد رسول‌ا... دارد.
ریچارد جانسون بازیگر، نویسنده و تهیه‌کننده انگلیسی بود که ۳۰ ژوئیه ۱۹۲۷ به دنیا آمد و ۶ ژوئن ۲۰۱۵ در چلسی لندن درگذشت. او هنگام مرگ 87 سال داشت. از فیلم‌هایی که ریچارد جانسون در آن نقش داشته است، می‌توان به پسری در پیژامه راه راه، لارا کرافت: مهاجم مقبره، بانو جین
ژولیوس سزار، پرش! و خرطوم اشاره کرد. او همچنین در چند مجموعه تلویزیونی از جمله «لوییس» و «شاهد ساکت» ایفای نقش کرده بود.
دیالوگ‌های جذاب
یکی دیگر از نکته‌های فیلم، دیالوگ‌های روان و باورپذیر آن است و اگر هم قرار به معنویتی است، به جذابیت کلام برای تماشاگر هم توجه می‌شود. حتی برخی دیالوگ‌های فیلم که کمی طولانی است و به مونولوگ (تک‌گویی) هم پهلو می‌زند، جذاب نوشته و بیان می‌شود. سخنرانی جذاب ابوسفیان با بازی خوب ابوسفیان را به خاطر بیاورید که در نسخه دوبله فارسی و با صدای نصرا... مدقالچی هم جلوه‌ای درخشان دارد: «آیا محمد متوجه نیست که زندگی ما از طریق نگهداری بت‌ها سپری می‌شه؟ ما مالک کعبه هستیم. هر سال قبایل عرب میان اینجا تا عبادت و از ما خرید بکنن و نذورات میارن. انتظار داره ما 300 خدا رو عوض بکنیم با یک خدا. اون هم خدایی که حتی دیده نمی‌شه ولی هم در طائف هست هم در مدینه هم در خانه من هم در اورشلیم هم در روی ماه. پس تکلیف مکه چی می‌شه؟ این خدایان هم معبود ما هستند هم منبع درآمد و شرف ما.» (برای شنیدن نسخه دوبله این سخنرانی می‌توانید به صفحه ویکی پدیای نصرا... مدقالچی بروید.)
اکران در شهرهای بدون سینما
فیلم محمد (ص) در 45 شهر بدون سینما نمایش داده می‌شود.
سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری به مناسبت هفته وحدت، فیلم سینمایی محمد (ص) به کارگردانی مجید مجیدی را در 45 شهر بدون سینما نمایش می‌دهد.
به گزارش جام‌جم، فیلم محمد (ص) به کارگردانی مجید مجیدی در استان‌های مرزی توسط واحد‌های سینما سیار دفاتر انجمن سینمای جوانان نمایش داده خواهد شد. بنابراین گزارش، این فیلم همچنین در ایام مبارک هفته وحدت توسط موسسه سینما شهر و با همکاری موسسه نور تابان (مالک فیلم) درسئانس‌های اختصاصی سینماهای فرهنگ، کوروش، جوان، آفریقا و ناهید با بلیت 5000 تومانی روی پرده می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها