فارس: قائم مقام وزیر بازرگانی در تعزیرات آرد و نان گفت: قیمت نان که از سال 81 تاکنون افزایش نیافته ، با بررسی کارشناسی افزایش نمی یابد ، بلکه متعادل می شود.
کد خبر: ۱۱۹۷۸۳

محمود طهماسبی در گفتگو با فارس اظهار کرد: نانوایان تهران صورت جلسه بررسی کارشناسی وضعیت قیمت نان را که هنوز به تصویب نهایی وزارت بازرگانی نرسیده بود ، مبنای اقدام خود برای افزایش قیمت نان قرار دادند.
وی گفت: 8 نانوایی متخلف که قیمت قبلی نان را رعایت نکرده بودند و گران فروشی می کردند به دستور دادگاه صنفی پلمب شدند. وی افزود: نانوایانی که نان با آرد 75 و 450 ریالی را بدون ملاحظه به نرخ قبلی به مردم می فروشند متخلف هستند و با آنها برخورد می شود.
طهماسبی در این خصوص که برخی نانوایان اظهار کردند دستور افزایش قیمت نان از سوی وزارت بازرگانی ابلاغ شده ؛ خاطرنشان کرد: حدود 8 ماه است که وزارت بازرگانی به انجام کار کارشناسی قیمت نان اقدام کرده و تعدادی از افراد کار کارشناسی وزارت بازرگانی را بدون اعلام رسمی اجرایی کردند.
وی با اشاره به صورت جلسه افزایش قیمت نان که در اختیار نانوایی ها قرار داشت ؛ ادامه داد: قرار بود کار کارشناسی مجددی روی نرخهای اعلام شده صورت گیرد سپس نرخ واقعی نان اعلام شود. همچنین حسن آریافر ، عضو هیات مدیره اتحادیه نانوایان تهران با تاکید بر این که نرخ نان و وضعیت نانوایان هنوز در بلاتکلیفی است به ایسنا عنوان کرد: با آغاز برخورد با نانوایی ها آبروی صنف نانوا به خطر افتاده چراکه شهروندان معتقدند در دو روزی که قیمت نان به نرخ جدید عرضه شده در حق آنها اجحاف شده است.
آریافر همچنین عنوان کرد: از سوی دیگر کارفرمایان نانوایی ها نیز به دلیل نرخهای جدید دستمزد کارگران نانوایی را افزایش داده بودند که با وجود بازگشت نرخ ها در این خصوص نیز دچار مشکل شده ایم چراکه کارگران کاهش مجدد دستمزدها را قبول نمی کنند و معتقدند در حق آنها اجحاف می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها