صفر - صفر؛ بدون صحنه‌های جذاب

حساسیت، بازی بزرگ هفته را بلعید

دیدار دو تیم پرسپولیس تهران و تراکتورسازی تبریز، حساس‌ترین بازی هفته 13 لیگ برتر بود و می‌توانست جذاب‌ترین بازی فصل هم بشود؛ اما آن‌قدر حساس شده بود و حاشیه‌هایش ادامه پیدا کرد که همین حاشیه‌ها متاسفانه اجازه نفس کشیدن به این بازی را نداد و با تساوی بدون گل خاتمه یافت. بازی با شور و شعار سکوها آغاز شد و با شعار سکوها به پایان رسید، بی‌آن‌که بازی هیجان‌انگیزی ببینیم.
کد خبر: ۱۱۹۷۳۳۸

تعداد موقعیت‌های دو تیم در این بازی از انگشتان دو دست هم تجاوز نمی‌کرد و همه اینها به دلیل فضای ترسناکی بود که برای این بازی ساخته بودند. جنگی که در فضای مجازی بین هواداران دو تیم شکل گرفت و تشدید شد، پا به دنیای واقعی گذاشت و آن‌قدر جدی شد که این بازی را تهدید کرد. کاپیتان‌های دو تیم تهدید کردند اگر توهین و فحاشی از سوی سکوها شنیده شود، بازی را قطع می‌کنند. این تهدیدها گرچه فضا را کمی تحت کنترل درآورد، اما آن‌قدر مهارکننده نبود که بازی آرامی را ببینیم. جو ورزشگاه به گونه‌ای بود که هر برخورد نه چندان جدی، سکوها را به سمت شعارهای نه چندان محترمانه هدایت می‌کرد. به حساسیت فراوان این بازی، بارش باران هم اضافه شد تا قفل به پای بازیکنان خلاق بخورد. گرچه تراکتورسازی توسط احسان حاج‌صفی یک گل مردود زد و منشا هم در یک قدمی دروازه، موقعیت طلایی را از دست داد؛ اما این بازی آن چیزی نشد که همه انتظارش را داشتند.
تراکتورسازی که دو بازیکن خارجی خود (هری اروین و آنتونی استوکس) را تا سه روز قبل در اختیار نداشت، با وجود بازگشت استوکس، از وجودش استفاده نکرد و به همین دلیل تمرکز خود را روی میانه میدان گذاشت و با تعدد بازیکن در خط میانی تلاش کرد مرکز زمین را از میزبان بگیرد که در این کار موفق بود. این بازی در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید تا دنیا به کام دیگر مدعیان از جمله پدیده و سپاهان شیرین شود.
برانکو ایوانکوویچ: گلایه‌ای از بازیکنانم ندارم
برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس بعد از بازی دیروز گفت: در کنفرانس قبل از بازی گفتم این بازی یک دربی است. همه دربی‌ها همیشه این‌گونه هستند که قانون خاصی ندارند. طبیعتا ما می‌خواستیم برنده بازی باشیم، اما تراکتورسازی نشان داد لیاقت حضور در بالای جدول را دارد و یک تیم خوب است. با این سه ملی‌پوش نامدار، آنها کیفیت بالایی دارند. آنها ساختار خوبی مرکب از بازیکنان با تجربه و جوان دارند. تلاشمان را کردیم اما نشد. هیچ گلایه‌ای از بازیکنانم ندارم. واقعا در شرایط خیلی سختی بازی می‌کنند. بازی قبلی با پیکان را شاهد بودید و دیدید که امروز چقدر انرژی خرج کردند. از امروز به بازی بعدی با ماشین سازی فکر می‌کنیم. متاسفانه کمال را هم به خاطر محرومیت و هم مصدومیت از دست دادیم. وضعیت شایان مصلح هم مشخص نیست که به بازی بعد می‌رسد یا خیر. با وجود همه این مشکلات و در این وضعیت بسیار سخت، هدفمان را تا آخر دنبال می‌کنیم.
تقوی: اگر اعتراض کردم عذر می‌خواهم
محمد تقوی، سرمربی موقت تراکتورسازی تبریز گفت: باید از هواداران تراکتورسازی تشکر کنم که ما را غافلگیر کردند. ما در نیمه اول سعی کردیم بازی را روی زمین انجام دهیم، اما این را فراموش نکنید که ما مقابل تیمی بازی می‌کردیم که یک هفته پیش در فینال آسیا بازی می‌کرد. وی در ادامه افزود: روی گلی هم که زدیم، من حق را به داوران می‌دهم. بالاخره آنها در هر شرایطی سعی می‌کنند تصمیم درست را بگیرند. من هنوز آن صحنه را ندیده‌ام. با این حال بازی تا حدود زیادی که قول داده بودم، آن‌طور شد که تماشاگران از بازی لذت ببرند. در جریان بازی تنش‌هایی که به وجود می‌آید، در آن شرایط است. کاش فوتبالیست بودید تا این هیجان‌ها را بیشتر درک می‌کردید و من هم از داور مسابقه اگر اعتراضی داشتم، عذرخواهی می‌کنم.
مظفری‌زاده: داوران نمره قبولی گرفتند
سعید مظفری‌زاده، کارشناس داوری فوتبال ایران تمامی تصمیمات اکبریان و کمک‌هایش را در بازی دیروز بی‌نقص دانست. او گفت: گل تراکتور با تصمیم درست ایرج عیوضی آفساید اعلام شد. کمال کامیابی نیا با تکلی روی فروزان خطا کرد، اما به علت این‌که در لحظه آخر پای خود را جمع کرد نباید کارت می‌گرفت که داور تصمیم درستی گرفت. در دقایق 65 و 74 هم سوگیتا تعادل خود را در محوطه جریمه از دست داد که اکبریان به درستی بازی را ادامه داد.

حاشیه‌های مهم‌تر از متن!
بارش باران موجب شد مدیران مجموعه کاور روی چمن را تا سه ساعت مانده به برگزاری بازی جمع نکنند. بارش باران موجب شد ورزشگاه آزادی در حساس‌ترین بازی هفته سیزدهم لیگ برتر پر از تماشاگر نشود.
برانکو ایوانکوویچ و محمد تقوی سرمربیان دو تیم پرسپولیس تهران و تراکتورسازی تبریز ابتدای بازی خوش و بش گرمی با هم داشتند.
تقوی که سابقه بازی در ورزشگاه آزادی (با پیراهن استقلال) را داشت، برای اولین بار به عنوان سرمربی روی نیمکت‌های ورزشگاه آزادی نشست.
در زمان تمرین پیش از مسابقه بازیکنان دو تیم، علیرضا بیرانوند به سمت محسن فروزان رفت و او را به سمت تماشاگران دو تیم برد و همین موضوع باعث شد هواداران دو تیم، دروازه‌بان حریف را تشویق کنند.
مهدی جهانی به صورت زنده برای هواداران درون ورزشگاه کنسرت برگزار کرد.
گوینده خانم ورزشگاه، گاهی به زبان آذری برای هواداران صحبت می‌کرد تا نظر هواداران هر دو تیم جلب شود.
برانکو و محمد تقوی خوش‌و‌بش بسیار گرمی با یکدیگر داشتند. مسعود شجاعی نیز که سابقه بازی زیر نظر برانکو، در تیم ملی دارد، به سمت نیمکت پرسپولیس رفت و با سرمربی سابق خود عکس یادگاری گرفت.
کمال کامیابی‌نیا، هافبک تیم فوتبال پرسپولیس با اخطاری که دیروز دریافت کرد، نمی‌تواند تیمش را در بازی هفته 14 لیگ برتر مقابل ماشین‌سازی در تبریز همراهی کند. او در نیمه دوم بازی دیروز، باز هم از ناحیه کتف مصدوم شد و از زمین و ورزشگاه به سمت بیمارستان رفت.
هواداران تراکتورسازی پس از حواشی تلخی که در هفته‌های گذشته پیرامون تشویق تیم کاشیما ژاپن در تبریز پیش آمده بود، بار دیگر چند پرچم کشور ژاپن را به ورزشگاه آوردند که این اقدام آنها با واکنش و شعارهای شدید هواداران پرسپولیس همراه شد. همین موضوع، فضای ورزشگاه و سکوها را در نیمه اول ملتهب کرد.
اوسیانو کروز و مارکار آقاجانیان مربیان تیم ملی که در ورزشگاه آزادی حضور داشتند، بین دو نیمه قصد داشتند در جایگاه خبرنگاران از چای و شیرینی این جایگاه استفاده کنند که حضور آنها با واکنش تند خبرنگاران روبه‌رو شد. خبرنگاران به کروز، دستیار شماره یک کارلوس کی‌روش گفتند او با یکی از خبرنگاران برخورد بدی داشته و حق ندارد به جایگاه خبرنگاران بیاید. پس از این صحبت‌ها دو مربی تیم ملی جایگاه خبرنگاران را ترک کردند.
گلی که احسان حاج صفی در موقعیت آفساید به ثمر رساند و کمک داور به درستی آن را اعلام کرد، موجب اعتراض شدید نیمکت تراکتورسازی و به دنبال آن التهاب دوباره سکوها شد. این اعتراض‌ها در نهایت به اخراج کاظم محمودی دستیار تقوی ختم شد.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها