نیوکمپ برای جشن صعود آماده است

شب پرالتهاب در باواریا

یک تساوی بدون گل در آنفیلد، حالا همه چیز را در آستانه بازی برگشت بایرن مونیخ و لیورپول در هاله‌ای از ابهام قرار داده است؛ بایرن که در خانه خودش بازی می‌کند باید برنده باشد تا صعود کند اما قرمزهای بندر لیورپول با یک تساوی یک - یک هم صعود می‌کنند. کدام تیم شانس بیشتری برای عبور از این گذرگاه دارد؛ بایرن یا لیور؟
کد خبر: ۱۱۹۷۲۴۷

یورگن کلوپ که به‌واسطه هفت سال حضور روی نیمکت دورتموند، بهتر از تمام بازیکنان لیورپول با جو ورزشگاه مونیخ آره‌نا آشناست، در آستانه بازی امشب درباره شانس موفقیت تیمش گفت: «پاسخ ساده است. اگر ما در بهترین فرم خود باشیم می‌توانیم نتیجه‌ای استثنایی را رقم بزنیم اما اگر یک نمایش نرمال داشته باشیم، تقریبا هیچ شانسی برای صعود نداریم و حذف خواهیم شد. ما به اندازه کافی قدرتمند هستیم که بتوانیم به آنچه می‌خواهیم دست پیدا کنیم. فقط باید امیدوار باشیم که بتوانیم از تمام توانمندی‌هایمان در این بازی استفاده کنیم.»
اما آیا واقعا خواسته قلبی لیورپولی‌ها این است که به مراحل بالاتر لیگ قهرمانان صعود کنند؟ پاسخ روشنی برای این سؤال وجود ندارد اما قطعا برای هواداران لیورپول اولویت اصلی قهرمانی در لیگ برتر انگلیس است. از آخرین قهرمانی این تیم در لیگ برتر 29 سال می‌گذرد و حالا لیورپول از هر زمان دیگر به قهرمانی نزدیک‌تر است. آنها که هفته‌های زیادی در صدر بودند، حالا فقط یک امتیاز از منچسترسیتی صدرنشین کمتر دارند. در این شرایط شاید اگر تمرکز لیورپول روی لیگ برتر باشد، شانس قهرمانی این تیم هم بیشتر شود.
البته بایرن هم امسال در بوندس لیگا شرایطی مشابه با لیورپول در لیگ برتر دارد. مردان باواریا، بعد از هفته‌ها، در صدر جدول با دورتموند هم امتیاز شدند، اما برای بایرنی‌ها بر خلاف هواداران لیورپول، قهرمانی در لیگ قهرمانان، اولویت اول است. آنها شش دوره متوالی است که در بوندس لیگا قهرمان شده‌اند اما از آخرین باری که لیگ قهرمانان را فتح کردند دقیقا شش سال می‌گذرد.
غایبان
لیورپول برای بازی امشب همه بازیکنانش را دارد. حتی فن دایک مدافع هلندی لیور هم که هفته‌ها از ترکیب لیورپول دور بود با پایان دوران مصدومیتش به ترکیب برگشته است، اما بایرن جاشوا کیمیچ و توماس مولر را به دلیل محرومیت و آرین روبن را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.
پانزدهمین تقابل
این پانزدهمین بار است که کلوپ با تیم‌های مختلف قدم به آریانس آره‌نا می‌گذارد. کلوپ در 14 تقابل قبلی چهاربار بایرن را شکست داده، یک بار به تساوی رسیده و در 9 مورد هم شکست خورده است. جالب آن‌که در شش تقابل قبلی بایرن و لیورپول، سهم هر تیم فقط یک برد بوده است.
بارسا - لیون
در دیگر بازی امشب بارسلونا در نیوکمپ میزبان لیون است. اینجا هم مثل بازی لیورپول و بایرن، در بازی رفت توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا سرنوشت تیم صعود کننده به بازی برگشت موکول شود. لیون هرگز در تقابل با بارسا پیروز نبوده و امشب هم برای صعود نیاز به پیروزی ندارد. آنها فقط کافیست تیم پرستاره بارسا را با یک تساوی 1-1 متوقف کنند؛ ماموریتی در حد غیر ممکن برای تیم فرانسوی. در شرایطی که رئال مادرید از گردونه رقابت‌ها خارج شده، حالا بارسلونا شانس نخست قهرمانی به شمار می‌رود و مسی دوست ندارد این شانس را راحت از دست بدهد.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها