جام‌جم از فیلم‌های نوروزی شبکه 4 گزارش می‌دهد

حرفه ای فیلم ببینید

شبکه چهار سیما برای نوروز ۹8، 17 فیلم سینمایی از آثار برتر سینمای جهان را برای مخاطبان پخش می‌کند. به گزارش جام‌جم، واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما از اول تا 18 فروردین 98 هر شب ساعت 20 و30 دقیقه یک اثر سینمایی جدید را به علاقه‌مندان هنر هفتم تقدیم می‌کند. عناوین فیلم‌های سینمایی نوروزی شبکه چهار به شرح زیر هستند: متفاوت مثل من، چارلز دیکنز: مردی که سرود سال نو را نوشت، کشش، تصویر ذهنی، دوازدهمین مرد، پناهگاه، انحنا، مائودی، شهر اسلحه، نابودی، اجلاس، بازی سیاست، بازماندگان 1898 فیلیپین، 47 سیاه، مارگارت، خانه شوم و رمز بیگانه.
کد خبر: ۱۱۹۶۹۹۳

«47 سیاه» (Black 47)
سال تولید: 2018 ایرلند و لوکزامبورگ
کارگردان: لنس دالی
بازیگران: هوگو ویوینگ، جیمز فرچویل، استفن را، فردی فاکس، بری کوهن، مو دانفورد، سارا گرین، جیم برودبنت، سیاران گریس و کولم سیو
چرا این فیلم را ببینیم؟ داستان فیلم سال ۱۸۴۷ را به نمایش درمی‌آورد؛ زمانی که ایرلند در چنگ قحطی بزرگی است که به مدت دو سال این کشور را ویران کرده است. فینی، یک تکاور ایرلندی سرسخت است که برای ارتش بریتانیا در خارج از کشور مبارزه کرده. او پست خود را برای بازگشت به خانه و پیوستن دوباره به خانواده جدا افتاده‌اش رها می‌کند. فینی که تجربیات هولناکی را در دوران جنگ از سر گذرانده، وقتی به زادگاهش برمی‌گردد و نابودی، قحطی و ظلم و ستمی را که به مردم و خانواده‌اش شده است می‌بیند، در صدد اقدام برمی‌آید.
متفاوت مثل من
(Same Kind of Different as Me)
سال تولید: 2017 آمریکا
کارگردان: مایکل کارنی
بازیگران: گرگ کینر، رنه زلوگر، جایمن هانسو، جان ویت
چرا این فیلم را ببینیم؟ این فیلم سینمایی که بر اساس کتابی به همین نام اثر ران هال ساخته شده است، داستان زندگی واقعی ران هال و همسرش را روایت می‌کند. هال یک دلال هنری جهانی است که با یک مرد بی‌خانمان و خطرناک به نام دنور دوست می‌شود تا ازدواج خود با همسرش، دبورا هال را حفظ کند. دبورا زنی است که رویاهای او، زندگی هر سه آنها را به سمت قابل توجه‌ترین سفر عمرشان هدایت می‌کند.

«دوازدهمین مرد» (The 12th Man)
سال تولید: 2017 نروژ
کارگردان: هارالد زوارت
بازیگران: توماس گالستاد، جاناتان ریس مایرز، ماری بلاکوس، مدس سیرگارد پترسون، کیم جوران اولسن، جولیا بچویگ، ویگار هوئل‌لایک
چرا این فیلم را ببینیم؟ این فیلم داستانی واقعی از فرار یک سرباز نروژی را از تعقیب نیروی‌های اشغالگر آلمان نازی در دوران جنگ جهانی دوم به تصویر می‌کشد. او جزو ۱۲ جنگجوی مقاومت نروژی بود که مأموریت داشتند علیه قوای آلمانی که نروژ را در اشغال داشتند، عملیات انجام دهند و به تأسیسات و امکانات نظامی نازی‌ها ضربه وارد کنند و آنها را منفجر کنند. 11 نفر از این افراد توسط آلمانی‌ها در همان ابتدای عملیات دستگیر می‌شوند و پس از بازجویی گشتاپو در مورد مأموریت‌شان و شکنجه، سرانجام اعدام می‌شوند. ولی نفر دوازدهم با وجودی که به‌شدت زخمی شده، موفق به فرار می‌شود و با تحمل رنج و سختی فراوان و با کمک مردم محلی از مرز رد می‌شود و به سوئد و سپس انگلستان می‌رود.

«شهر اسلحه» (Gun City)
سال تولید: 2018 اسپانیا و فرانسه
کارگردان: دنیل دلاتوره
بازیگران: لوئیس توزار، میشل جنر، ویسنت رومرو، مانولو سولو، پاکو تائوس، آدریانا توره‌بژانو، پپ توزار، جیمی لورنته، ارنستو آلتریو
چرا این فیلم را ببینیم؟ در سال 1921 در شهر بارسلونا درگیری سختی میان پلیس و شورشیان ایجاد شده است. یک واگن نظامی به سرقت می‌رود و محموله موجود در آن به دست شورشیان می‌افتد. در این بین یک پلیس سرسخت از مادرید به بارسلونا فرستاده می‌شود تا تسلیحات نظامی سرقت رفته را پیدا کند و با شورشیان و دیگر افراد بانفوذ شهر درگیر می‌شود.

«نابودی» (Annihilation)
سال تولید: 2018 آمریکا
کارگردان: الکس گارلند
بازیگران: ناتالی پورتمن، جنیفر جیسن لی، اسکار آیزاک، جینا رودریگز، تسا تامپسون
چرا این فیلم را ببینیم؟ نابودی که با الهام از رمانی به همین نام نوشته جف واندرمر ساخته شده است، داستانی خیالی و ماورایی دارد. در داستان فیلم آمده است: گروهی سرباز وارد یک منطقه فاجعه زیست‌محیطی می‌شوند و تنها یک نفر از آنها جان سالم به در می‌برد، هرچند او نیز به شدت مجروح می‌شود. در این بین همسر او (ناتالی پورتمن) که یک زیست‌شناس است، به نام همسرش عازم سفری به سمت منطقه فاجعه زیست‌محیطی می‌شود، ولی نمی‌داند چه چیزی در انتظار اوست. تیم سفر او شامل یک زیست‌شناس سلولی، یک روان‌شناس، یک ژئومورفولوژیست، یک فیزیکدان و یک پیراپزشک است.

«پناهگاه» (Take Shelter)
سال تولید: 2011 آمریکا
کارگردان: جف نیکولز
بازیگران: مایکل شنون، جسیکا چستین، شیا ویگهام، کتی بیکر، ری مک‌کینون، کتی میکسون لیسا گی همیلتون
چرا این فیلم را ببینیم؟ پناهگاه که فیلمی در ژانر درام و روان‌شناختی است، داستان شوهر و پدر جوانی را روایت می‌کند که تصویرهایی آخرالزمانی می‌بیند. رویاها و توهمات نگران‌کننده‌ای سراغ کرتیس آمده و او که
به شدت تحت تاثیر این رویاها قرار گرفته، دچار این پرسش می‌شود که باید از خانواده‌اش در برابر توفانی که در راه است حمایت کند یا در برابر خودش. کرتیس که آخرالزمان را در حال نزدیک شدن می‌بیند، در حیاط پشتی خانه‌اش شروع به ساختن یک پناهگاه در دل زمین می‌کند، اما این کارش باعث می‌شود خانواده‌اش از هم پاشیده و اطرافیانش به سلامت عقلی‌اش شک کنند. فیلم در
دو بخش بهترین فیلمنامه برای نیکولز و بهترین بازیگر مرد برای مایکل شنون برنده جایزه ساترن شد. همچنین فیلم در دو بخش بهترین فیلم ترسناک و بهترین بازیگر زن برای جسیکا چستین نیز نامزد این جایزه شده بود.
چارلز دیکنز: مردی که سرود سال نو را نوشت (Charles dickens the man who invented Christmas)
سال تولید: 2017 ایرلند و کانادا
کارگردان: بهارات نالوری
بازیگران: دن استیونز، کریستوفر پلامر، جاناتان پرایس، مورفید کلارک
چرا این فیلم را ببینیم؟ این فیلم که در ژانر زندگینامه‌ای ساخته شده است، روایتگر ماجرای چارلز دیکنز جوان است؛ در مقطعی که او بعد از نوشتن کتاب تازه‌اش، الیور توئیست به شهرت رسیده، اما برای کتاب جدیدش خالی از ایده است. چارلز دیکنز، برجسته‌ترین رمان‌نویس انگلیسی عصر ویکتوریا و یک فعال اجتماعی توانمند بود. او به عقیده جیمز جویس، نویسنده بزرگ معاصر، بعد از شکسپیر به عنوان اصلی‌ترین نویسنده تاثیرگذار زبان انگلیسی بوده است و آشنایی با شرح زندگی او برای بینندگان خالی از لطف نیست. همچنین فیلم با توجه به تاریخی بودنش جزئیات جذابی به لحاظ نوع لباس و پوشش و طراحی صحنه دارد که این هم بی‌شک برای مخاطبانی که این فیلم را می‌بینند، جذاب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها