گزارشی از روند جهشی صدرنشین لیگ برتر ایران

یک پدیده واقعی

کد خبر: ۱۱۹۶۴۲۸

تیمی که پنج سال پیش، همین موقع داشت در لیگ دسته اول بازی می‌کرد، حالا در آستانه قهرمانی نیم‌فصل لیگ برتر قرار دارد. بله! این چکیده‌ای است از یک درام عاشقانه به نام پدیده مشهد.
همین چهار ماه پیش وقتی فصل نقل و انتقالات لیگ تمام شد، پدیده در ردیف تیم‌های کم خرج قرار داشت. آنها بیشتر از آن‌که تقویت شده باشند، ستاره از دست داده بودند. شهاب گردان، محمد قاضی، محمدرضا خانزاده و محسن یوسفی بازیکنانی بودند که از پدیده جدا شدند تا یحیی گل‌محمدی که خودش سرشناس‌ترین خرید این فصل پدیده لقب داشت، مجبور شود جای این بازیکنان را با نفراتی چون محمد قاسمی‌نژاد، مسعود ریگی و یونس شاکری پر کند. پدیده تقریبا بدون هیچ ریخت و پاشی وارد لیگ شد. بدون کمترین میزان دستمزد دریافتی و البته بدون هیچ ادعایی.
اما باخت هفته نخست، خیلی زود عیار این تیم را مشخص کرد. تیم یحیی مقابل قهرمان فصل گذشته اصلا شایسته باخت نبود و با بدشانسی نتیجه را واگذار کرد. همان باخت هم شد باخت اول و آخرشان. پدیده 11 بازی متوالی در لیگ و 2 بازی در جام حذفی را بدون شکست سپری کرده تا هم شانس نخست قهرمانی در نیم‌فصل اول لیگ برتر باشد و هم یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی.
آنها همه رکوردهای دیار خراسان را برای خودشان می‌خواهند. تا به حال سابقه نداشت یک تیم مشهدی بعد از 12 بازی به امتیاز 29 برسد که تیم پدیده رسید. پدیده فصل گذشته بعد از 20 بازی به امتیاز 29 رسید که البته در ادامه با کسر 6 امتیاز از سوی فیفا مواجه شد. کسب 5 برد متوالی در لیگ برتر هم موفقیت بزرگ دیگری است که هرگز در حافظه هواداران فوتبال مشهد جایی نداشت اما حالا آنها می‌توانند به تیمشان بابت این موفقیت هم ببالند. آنها بین هفته‌های دوم تا ششم هر 5 بازی خود را بردند و الان هم در شرایطی برای بازی با سپاهان آماده می‌شوند که در 4 بازی آخرشان پیروز بوده‌اند. به همه این رکوردها باید شکست‌ناپذیری در 13 بازی متوالی را هم اضافه کرد. حالا نزدیک ترین هدف بعدی می‌تواند قهرمانی در نیم‌فصل باشد و البته اهداف اصلی هم که مشخصند؛ قهرمان در لیگ برتر و جام حذفی.
باید دید بلندپروازی‌های پدیده این فصل فوتبال ایران، به کجا ختم خواهد شد؟

گل‌محمدی: می‌بریم چون بلدیم از دروازه‌مان دفاع کنیم
پدیده مشهد بار دیگر یک جشن حسابی راه انداخت و یک برد جدید را به داشته‌هایش افزود. در همین راستا، شرایطی پیش آمد تا برای دقایقی با یحیی گل‌محمدی سرمربی این تیم گفت‌وگو کنیم. یحیی که سابقا روی نیمکت صبای قم، پرسپولیس، نفت تهران، ذوب‌آهن و... هم موفقیت‌هایی را کسب کرده بود، درخصوص صدرنشینی و حفظ این عنوان به جام‌جم گفت: «همه چیز به بازیکنانم ختم می‌شود. آنها نشان دادند لیاقت‌ زیادی دارند. ما تا به حال با وجود مشکلات بزرگی که داشتیم، خیلی خوب پیش آمدیم و اصلا نباید کم بیاوریم.»
او در مورد راز موفقیت تیمش افزود: «بچه‌ها به معنای واقعی کلمه فوتبال بازی می‌کنند. آنها در تمرینات، شاداب و سرزنده هستند و هرگز از کسب موفقیت و تجربه‌های جدید خسته نمی‌شوند. این همدلی و اتحاد در تیم ما پدیده را در صدر جدول نگه داشته است. ما با همین همدلی که می‌بینید، بازی‌های‌مان را با برد پشت سر می‌گذاریم. البته امیدوارم این پیروزی‌ها تا پایان فصل ادامه یابد، گرچه امکانات و شرایط‌مان با سایر مدعیان قابل قیاس نیست اما مطمئنا به خاطر شادی مردم مشهد می‌جنگیم.»
از سرمربی پدیده پرسیدیم چطور ممکن است تیمش فقط 5 گل در 12 بازی دریافت کرده باشد که گفت: «ما این یاد گرفته‌ایم چطور از دروازه‌مان حفاظت کنیم. پیروزی‌هایی که به‌دست می‌آوریم، ارتباط مستقیمی به سیستم بازی‌مان دارد. اگر دقت کرده باشید، خط دفاعی خوبی داریم اما در تیم ما، همه بازیکنان با تلاش و دوندگی بسیار زیاد در نقش یک مدافع ظاهر می‌شوند و به همین علت است که موقعیت‌های گلزنی کمی به حریفان می‌دهیم و کم گل می‌خوریم. جا دارد از بازیکنانم تشکر کنم که انصافا با تمام وجود می‌جنگند و امتیاز کسب می‌کنند. جدا از فاز دفاعی، ما در زمان حمله هم تیم قدرتمندی هستیم و بازیکنان قدر موقعیت‌هایی که ساختیم را می‌دانند.»
گل محمدی درنهایت گفت: «به اندازه تلاشی که بازیکنان دارند، مورد حمایت قرار نمی‌گیریم. اگر این اتفاق رخ بدهد، شرایط بهتری می‌سازیم. به هر حال باید به کارمان ادامه بدهیم و چاره دیگری نیست. فقط امیدوارم مردم از این تیم راضی باشند.»

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها