پشت صحنه

گاف اول هفته

شنبه‌ها روز خبر است، روزی که می‌تواند آغاز یک جریان خبری تازه باشد و نباشد هم رسانه‌ها خیلی زود برای روز شنبه خبری جور می‌کنند، چرا که شنبه‌ها به قولی گُل کار خبری است.
کد خبر: ۱۱۹۶۳۷۷

محمدصادق علیزاده اما امروز شرح کلی از سفر چند وقت پیشش به بشاگرد را در بسته‌ای جمع و جور آماده کرده است که در همین صفحه می‌توانید بخوانید،سفری که بهانه‌اش افتتاح چند کتابخانه توسط نهاد کتابخانه‌های کشور بوده است اما چه کسی است که نداند برای علیزاده این تنها یک بهانه است برای پرداختن به موضوعاتی دیگر، نگاه جامع او در حوزه فرهنگ می‌تواند هر خواننده‌ای را مجاب کند با خواندن گزارش او به چیزهای بیشتری از آنچه در انتظارش است دست پیدا می‌کند. می‌گویید نه؟! همین گزارشش را چند دقیقه وقت بگذارید و بخوانید.
این روزها سی و هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم‌فجر هم در حال برگزاری است. جشنواره‌ای که مدت‌ها الصاق بود به خود جشنواره فیلم فجر و چند سالی است که به عنوان یک رویداد مجزا برگزار می‌شود و اتفاقا با این شکل برگزاری تکلیفش با مخاطبش را روشن کرده است. علی رستگار اما فارغ از همه اخبار روزانه این جشنواره رفته است سراغ موضوعی که به قول خودش اگر تنها خروجی جشنواره جهانی فیلم فجر هم باشد قابل پذیرش است و اقدامی مثبت. ماجرا ازین قرار است که همزمان با جشنواره جهانی چند سالی است که نسخه‌ای از فیلم‌های ماندگار سینمای ایران در بخشی با عنوان «کلاسیک‌های مرمت شده» ترمیم می‌شوند و با کیفیتی قابل توجه در جشنواره اکران می‌شوند. امسال هم در فهرست این فیلم‌ها نام‌های وسوسه برانگیزی دیده می‌شود،‌ از جاده‌های سرد مسعود جعفری جوزانی بگیرید تا فیلم طلسم داریوش فرهنگ، «دونده» به کارگردانی امیر نادری، «دیده بان» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، و «پرده آخر» به کارگردانی واروژ کریم مسیحی دیگر آثار ایرانی بخش «نمایش فیلم‌های کلاسیک مرمت شده» این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر است.
گاف تازه دونالد ترامپ هم موضوع تازه صابر محمدی برای گزارش صفحه 11 امروز است. البته که شمار گاف‌های رئیس‌جمهور آمریکا آن‌قدر زیاد هست که بشود کتابی در این رابطه منتشر کرد اما تازه ترینش مربوط به دیدار او با رئیس اپل یعنی تیم کوک است. ماجرای گاف ترامپ هم این است که او در دیدارش با تیم کوک در کاخ سفید همان ابتدای کار وقتی می‌خواهد او را صدا کند می‌گوید آقای تیم اپل! این گاف البته که خیلی در روند سیاست‌های او تاثیری ندارد اما برای کاربران فضای مجازی کافی است تا چند روزی را سرگرم آن باشند.
زینب مرتضایی فرد رفته است سراغ پروژه عکسی که جالب توجه است. ستاره سرداری عکاس جوانی است که به سراغ موضوع جالبی رفته است. او زندگی روزمره نرگس آبیار را محوریت مجموعه عکس‌های خود قرار داده است. از میان تعداد زیادی عکس، سرداری ۸۵ عکس را انتخاب و به جشن تصویر سال ارائه کرده و همین موضوع گزارش زینب مرتضایی فرد در صفحه 12 امروز است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها