حواشی شکست سنگین استقلال در آسیا

شفر شاکی بود، ولی اسم نیاورد

کد خبر: ۱۱۹۶۰۹۹

استقلال در دیداری که می‌توانست نبازد، سه گل از الدحیل خورد و شروع بدی در لیگ قهرمانان آسیا داشت. آبی‌ها آنقدرها که باید بد بازی نکردند و حتی چند موقعیت خوب داشتند، اما با اشتباهات دفاعی و همین‌طور ناآمادگی رحمتی سه گل خوردند و باختند. وینفرد شفر بعد از بازی هر چند از کسی ایراد نگرفت، ولی ظاهرا از دست بعضی مدافعان و همین‌طور مهدی رحمتی شاکی بود. مرد آلمانی در کنفرانس مطبوعاتی‌اش گفت: «قبل از کرنری که باعث شد گل را دریافت کنیم، نمایش خوبی داشتیم و چند شانس گل خلق کردیم. بازی را کنترل کرده بودیم. از شانس‌های گلزنی با بدشانسی استفاده نکردیم. الدحیل بعد از این گل قوی‌تر شد و روی ضد حمله گل سوم را خوردیم. باید بازی را بیشتر به کناره‌ها می‌بردیم و بیشتر از وینگرهای خود استفاده می‌کردیم. بعد از دریافت گل، اعتماد به نفس ما پایین آمد و اعتماد به نفس حریف بهتر شد.»
شفر از کسی انتقاد نکرد، ولی ناراضی بود که چرا با آن‌که آنالیز خوبی از مهاجم‌ها و همین‌طور ضدحملات حریف داشتند، چرا مدافعان آن‌گونه که باید عمل نکردند. گل اول حاصل ناهماهنگی منشا و دانشگر بود. گل دوم با اشتباه رحمتی حاصل شد. گل سوم هم جشنواره‌ای از اشتباهات دفاعی و رحمتی بود. این نتیجه باعث ناراحتی هواداران هم شد. پیشکسوتان باشگاه و آنالیز متفاوتی درباره مسابقه داشتند. صادق ورمزیار در این باره گفت: «استقلال در نیمه دوم خیلی ضعیف‌تر از نیمه اول بازی کرد. تیم در 20 دقیقه اول مسابقه بازی خوبی انجام داد، اما پس از آن عقب نشست و از نیمه زمین دفاع کرد.» او درباره عملکرد بد دانشگر و رحمتی توضیح داد: «بعضی روزها این اتفاقات می‌افتد. به نظرم روز دانشگر و رحمتی نبود. آقای شفر می‌توانست حتی آنها را تعویض کند.»
محمد نوری دیگر پیشکسوت استقلال هم در این باره گفت: «الدحیل تمام نقاط قوت استقلال را به‌خوبی آنالیز کرده بود، کناره‌ها را بسته بود به خاطر فاصله بین خط هافبک و خط دفاعی استقلال یک حفره در میانه زمین این تیم ایجاد شده بود. هافبک ژاپنی این تیم ستاره زمین بود. او هم خوب بازی کرد و هم پاس گل داد. در واقع برنامه‌های استقلال را در میانه زمین خنثی کرد.»
نوری در ادامه اشاره‌ای هم به تعویض‌های استقلال کرد: «خسرو حیدری چند وقت است بازی نکرده؟ آیا برای چنین مسابقه‌ای باید به زمین بیاید؟ وقتی او را آوردیم یعنی می‌خواهیم سانتر کنیم ولی الدحیل بن عطیه را داشت که همه سرها را می‌زد. به نظرم وقتی حیدری را آوردیم می‌توانستیم تبریزی بلند قد را هم بیاوریم.»
اتفاق بد در گروه این بود که الهلال در خانه العین این تیم را یک بر صفر برد. این یعنی العین حالا فقط و فقط در بازی‌های بعدی برد می‌خواهد. الدحیل هم که قدرتمند است. این یعنی استقلال با شکستی که داشت حالا کار بسیار سختی دارد. ورمزیار درپاسخ به این سؤال که استقلال حالا شانس صعود از گروه را دارد یا نه، گفت: «باید در بازی‌های بعدی حرفه‌ای‌تر عمل کنیم تا بتوانیم شانس صعود داشته باشیم.» شفر هم تلاش کرد تا به تیمش انگیزه دهد و گفت: «ما هنوز پنج بازی دیگر در پیش داریم و یعنی این شانس را داریم که به مرحله بعدی برویم. هیچ چیز در فوتبال قابل پیش‌بینی نیست.» نوری دیگر پیشکسوت استقلال هم تلاش کرد تا مثل شفر به بازیکنان روحیه دهد: «استقلال باید برای بازی‌های بعدی روی نقاط ضعفش کار کند. بازیکنان باید ریکاوری خوبی انجام دهند تا ان‌شاءا... در مسابقات آینده بازی‌های بهتری انجام دهند و این نتیجه را جبران کنند.»
استقلال خسته به تهران رسید
وینفرد شفر تصمیم گرفت تا استقلال را یک روز زودتر به قطر ببرد. نظر همه در باشگاه این بود که تیم روز یکشنبه عازم قطر شود و روز چهارشنبه بازگردد ولی وینفرد شفر پای خود را در یک کفش کرد که باید تیم روز شنبه برود و سه‌شنبه بلافاصله بعد از بازی برگردد. برنامه‌ای که شفر گفته بود عملی شد و آبی‌ها روز شنبه کشور را ترک کردند و به دوحه رفتند. روز سه‌شنبه آبی‌ها بعد از صرف ناهار سوار اتوبوس شدند تا به سمت ورزشگاه بروند و با الدحیل بازی کنند. این تیم شکست سنگینی از حریف قطری خورد و بعد از آن بازیکنان سوار اتوبوس شدند تا مستقیما به فرودگاه بروند. آنجا هم تیم معطلی داشت و در نهایت پرواز کرد. استقلالی‌ها حول و حوش ساعت 5 بامداد دیروز به تهران رسیدند و در حالی عازم خانه‌های خود شدند که بسیار خسته بودند و یکجورهایی صدای اعتراض شان هم شنیده می شد. به هر حال تیم از ساعت 16 روز سه‌شنبه تا 5 بامداد که وارد تهران شد، جا نداشت و بازیکنان واقعا خسته بودند.
آنها حتی می‌گفتند چطور ممکن است با این شرایط بتوانند به تمرین ریکاوری بروند و کار کنند؟ با تصمیم شفر این اتفاقات افتاد و باعث شد تا حالا آبی‌ها حتی برای بازی فردا مقابل نفت مسجد سلیمان هم خسته به نظر بیایند. بازیکنان هم راضی بودند که تیم سه شنبه شب در قطر بماند و چهارشنبه بعد از یک تمرین ریکاوری عازم فرودگاه شود تا به ایران بازگردد. این برنامه خیلی بهتر به نظر می رسید.

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها