حذف سکه از پاداش‌های ورزشکاران و قهرمانان

کارت به کارت هدیه‌ها!

تغییر در مهم‌ترین مراسمی که ورزشکاران مدال‌آور آن را خیلی دوست دارند، یعنی آیین تجلیل از قهرمانان. همیشه رسم بر این بوده که قهرمانان المپیک، بازی‌های آسیایی و... پس از چند ماه به مراسمی دعوت می‌شدند و پاداششان که سکه‌های بهار آزادی بود را دریافت می‌کردند، اما ظاهرا و با توجه به افزایش روز‌افزون قیمت سکه و ارز این قانون دستخوش تغییر شده است.
کد خبر: ۱۱۹۵۴۴۹

آخرین بار که از ورزشکاران تجلیل شد سال 96 بود، اما هنوز که هنوز است از مدال‌آوران سال 97 تجلیل نشده است. چرا که فراهم کردن 27 هزار سکه کار بزرگی است که انجام آن شاید از عهده وزارت ورزش و جوانان خارج باشد. ژاله فرامرزیان، معاون توسعه منابع وزارت ورزش در این مورد می‌گوید: «در هیچ جای جهان شرایط این‌گونه نیست، وزارت ورزش اعتبارات خود را به صورت ریالی دریافت می‌کند نه بر اساس سکه و قیمت آن‌که ملاک پرداخت پاداش‌هاست. این‌که پاداش مدال‌آوران باید به صورت سکه پرداخت شود هزینه‌های سنگینی برایمان ایجاد می‌کند.
وزارت ورزش برای برگزاری هر دوره مراسم تجلیل از قهرمانان هزینه‌های سنگینی متحمل می‌شود. این وزارتخانه برای آخرین مراسم تجلیل هم ۵۱ میلیارد تومان بودجه، صرف تأمین سکه‌ها کرد.»
او این را گفت و ادامه داد: «به هر حال پرداخت سکه با توجه به روند صعودی قیمت آن و این‌که اعتبارات وزارت ورزش پاسخگوی آن نیست، منطقی نبود. به همین دلیل بعد از بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی آیین‌نامه مورد نظر اصلاح شد. در این آیین‌نامه اصلاحی به جای سکه، که کنار گذاشته شده، امتیازها تعیین‌کننده پاداش قهرمانان خواهد بود. در واقع امتیازها هستند که میزان پاداش قهرمانان را تعیین می‌کند. البته این آیین‌نامه هم پیچیدگی‌های خود را دارد و باید در مورد هر مدال‌آور بر اساس آن اقدام به تعیین پاداش کرد.»
معاون توسعه منابع وزارت ورزش در بخش دیگری از حرف‌هایش به مهر گفت: «در بودجه سال آینده وزارت ورزش اعتباری (۱۸ میلیارد تومان) برای اهدای پاداش مدال‌آوران در نظر گرفته شده در حالی که به بودجه خیلی بیشتری نیاز داریم. وزارت ورزش باید برای برگزاری مراسم تجلیل، بخش باقی مانده اعتبارات مورد نیاز را از محلی دیگر تأمین کند و تلاش می‌شود هر چه زودتر این اتفاق بیفتد. هر زمان بودجه لازم تأمین شد و زمان مراسم هم بر اساس هماهنگی‌های لازم قطعی شد، پاداش مدال‌آوران پرداخت می‌شود. فعلا نمی‌توانیم زمان دقیقی را اعلام کنیم.»
بر اساس اخبار رسیده قرار است به جای سکه‌های طلا و بر اساس برآورد کردن امتیازها به ورزشکاران، آن هم در قالب کارت هدیه پول بدهند!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها