گفت و گو با دکتر مسعود متصدی، متخصص گوش، حلق و بینی

سرگیجه زیر ذره‌بین

چرا دچار سرگیجه می‌شویم؟
کد خبر: ۱۱۹۵۳۲۷

علت سرگیجه واقعی در بیش از 90 درصد موارد در گوش نهفته است. در قدم اول باید فرد مبتلا به سرگیجه توسط متخصص گوش و حلق و بینی معاینه شود. طی بررسی بیمار لازم است با متخصص قلب، غدد و داخلی مشاوره انجام شود. متخصص گوش مسؤول پیگیری و درمان این افراد است.
علت وزوزگوش همراه با سرگیجه چیست؟
برخلاف بسیاری ازتخصص‌ها که پزشک از روش‌های آزمایشگاهی و پاراکلینیک کمک می‌گیرد، تشخیص در سرگیجه براساس شرح حال است. افراد باید علائم همراه با سرگیجه را به خاطر بسپارند و به پزشک بگویند. اینها به تشخیص بیماری کمک می‌کند. سرگیجه همراه با وزوزگوش و سرگیجه همراه با تهوع و استفراغ با استرس تشدید می‌شوند. صدای گوش همراه سرگیجه می‌تواند ناشی از بیماری هیدروپس آندولنف باشد. هیدروپس آندولنف مساوی با افزایش فشار گوش داخلی است. افراد مبتلا به این بیماری باید داروها را به طورمداوم استفاده کنند تا به نتیجه برسند. ما از سرگیجه نمی‌ترسیم بلکه از عوارض و عواقب آن می‌ترسیم.
یکی از عوارض آن از دست دادن شنوایی است که برگشت‌پذیر نیست. کاهش شنوایی از عوارض سرگیجه درمان نشدنی است. سرگیجه طی سه یا پنج یا حتی ده سال کنترل می‌شود. استرس باعث تشدید بیماری هیدروپس آندولنف می‌شود. باید این افراد از مصرف زیاد نمک و استرس خودداری کنند.
علت سرگیجه هنگام خم کردن سر و برداشتن چیزی از زمین چیست؟
اگر سرگیجه چند ثانیه‌ای باشد، در سنین بالا به مشکلات قلبی، عروقی، آمبولی تشکیل لخته خون مربوط می‌شود و در این افراد مشاوره قلب باید انجام شود. مشکلات گوش داخلی هم سرگیجه وضعیتی خوش‌خیم می‌دهد که با انجام اقداماتی در مطب بدون مصرف دارو برطرف می‌شود. این اقدامات باعث می‌شوند ذرات ریز که در گوش روان و موجب سرگیجه شده‌اند، ته‌نشین شوند و بیمار خوب شود.
علت سرگیجه بعد از بیدار شدن از خواب چیست ؟
ضربه به سر می‌تواند باعث این سرگیجه شود. این سرگیجه خوش خیم است و گاه با دارو و در اکثر موارد با مانور خوب می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها