کاربرد سینما کمتر از موشک نیست

محمدرضا شرف‌الدین، داور بخش فیلم‌های سینمایی مسابقه ملی پانزدهمین جشنواره فیلم «مقاومت» به توصیف گفتمان مقاومت که سردمدار آن ایران اسلامی است، پرداخت.
کد خبر: ۱۱۹۴۶۶۱

آن‌طور که مهر گزارش داده، محمدرضا شرف‌الدین، داور بخش فیلم‌های سینمایی مسابقه ملی پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت با اشاره به این‌که گفتمان مقاومت یک آموزه مکتبی و دستور الهی است، بیان کرد: اگر به انقلاب‌های تاریخ نگاه کنیم - بویژه انقلاب‌هایی که در ۲۰۰ سال اخیر در دنیا اتفاق افتاده است - می‌بینیم زیرساخت‌ها و تفکرات فلسفی داشته‌اند، یعنی براساس یک نگاه ایدئولوژیک و جهان‌بینی خاص به وجود آمده‌اند.
این تهیه‌کننده سینما ادامه داد: انقلاب اسلامی نیز نگاه دینی و زیرساخت فلسفی دارد که مبتنی بر وحی است و تفاوت این نوع فلسفه با زیرساخت فکری دیگر انقلاب‌ها در این است که ساختار اندیشه آنها صرفا بشری است، اما مبنای تفکر انقلاب اسلامی و فلسفه مبتنی بر آن الهی است.
داور بخش فیلم‌های سینمایی مسابقه ملی پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت عنوان کرد: در یک دسته‌بندی کلی همه پدیده‌های هستی را می‌توانیم به دو دسته تقسیم کنیم؛ دسته رحمانی و دسته شیطانی. برخی مبارزه‌ها رحمانی‌ا‌ند که خیر و برکت به همراه دارند و برخی جنگ‌ها شیطانی هستند؛ یعنی مبنای آنها قدرت طلبی است که فقط صِرف منافع فردی و حزبی یا گروهی محدود به وجود می‌آید و منفعت جهانشمول ندارد. این دو تفکر تا ابد به موازات همدیگر ادامه خواهد داشت تا ظهور آقا امام زمان(عج).
شرف‌الدین ادامه داد: من معتقدم یک فیلم خوب مانند «به وقت شام» یا یک کار تبلیغاتی درست یا همایشی مانند گردهمایی علمای شیعه و سنی به مناسبت هفته وحدت و برگزاری جشنواره‌ای مانند فیلم مقاومت به شرط بین‌المللی و فراگیر بودنش به واسطه تبلیغی که در دنیا می‌کنیم تاثیرش از موشک هایمان کمتر نیست.
او در پایان توضیح داد: یکی از راهکارهای اجرایی جشنواره فیلم مقاومت داشتن بازار برای فیلم‌هاست، زیرا از طریق ارسال فیلم‌ها به سایر کشورها می‌توانیم فرصت دیده شدن به آنها بدهیم و به این وسیله اندیشه و تفکر صلح، دوستی، تعامل و مبارزه با هر نوع تبعیض، جنگ، تروریسم وخشونت را با آنها به اشتراک بگذاریم. باید سعی کنیم محصولات دفاع مقدس‌مان به جشنواره‌های دیگر راه پیدا کنند و برای این امر نیاز به بازار و ارائه محصولات داریم. در کنار این بازارها باید نمایشگاه دائمی برگزار کنیم تا بتوانیم پیام‌مان را به دنیا برسانیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها