استفن هیلنبرگ، پویانمایی‌ساز آمریکایی و خالق سریال محبوب و فیلم سینمایی «باب‌اسفنجی» در ۵۷ سالگی درگذشت.
کد خبر: ۱۱۹۴۶۶۰

آن‌طور که ایسنا گزارش داده، شبکه تلویزیونی نیکلدئون که «استفن هیلنبرگ» یکی از بنیانگذاران آن است، با اعلام خبر درگذشت این چهره موثر در عرصه پویانمایی عنوان کرد او یک رفیق دوست داشتنی و همکاری قدیمی و خلاق بود و ما با خانواده اش ابراز همدردی می‌کنیم.
هیلنبرگ به بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ASL) که یک بیماری تخریب‌کننده سلول‌های عصبی است، مبتلا شده بود؛ همان بیماری‌ای که استیون هاوکینگ، فیزیکدان نامدار انگلیسی نیز به آن مبتلا شده بود.
او فعالیت خود در عرصه پویانمایی‌سازی را از سال ۱۹۸۷ و تحصیل در رشته پویانمایی تجربی در موسسه هنر کالیفرنیا آغاز کرد و در سال ۱۹۹۲ نیز توانست کارشناسی ارشد خود را در این رشته دریافت کند.
در همان سال هیلنبرگ موفق به کسب جایزه از جشنواره بین‌المللی پویانمایی «اوتاوا» برای «حفره‌های کرم» شد و این انیمشن در ادامه در چند رویداد بین‌المللی دیگر نیز روی پرده رفت.
او همچنین از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۶ به عنوان کارگردان و نویسنده در مجموعه پویانمایی تلویزیونی «زندگی مدرن روکو» با شبکه تلویزیونی «نیکلدئون» همکاری می‌کرد.
از آن زمان به بعد او تمام وقت خود را صرف نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی یک مجموعه تلویزیونی کرد که در نهایت به ساخت سریال «باب اسفنجی شلوار مکعبی» ختم شد.
اولین قسمت از این پویانمایی در می‌۱۹۹۷ روی آنتن رفت و تا به امروز ۲۵۰ قسمت از آن پخش شده است و علاوه بر کودکان مخاطبان زیادی در میان بزرگسالان و دانشجویان دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها