سعید عزت‌اللهی در گفت‌وگو با جام‌جم:

جای کی‌روش خالی است

سعید عزت‌اللهی هافبک دفاعی تیم ملی از یک موضوع دلخور است. او مدتی دور از میادین بود و به تازگی به تمرینات بازگشته ولی دوری‌اش باعث شد تا از یادها برود. سعید همیشه تو چشم بود ولی فوتبال ایران یک خصلت دارد. بازیکن تا وقتی که بازی می‌کند به او پرداخته می‌شود ولی حتی اگر بهترین بازیکن تاریخ ایران باشد و مصدوم شود دیگر کسی یادی از او نمی‌کند. سعید در چهار سال گذشته انصافا بازی‌های درخشانی برای تیم ملی انجام داد ولی مصدومیت و از دست رفتن جام ملت‌ها باعث شد تا دیگر کسی حتی یادی از او نکند. از سویی سعید یک آهنگ همراه دوست نزدیکش منتشر کرد تا از تیم ملی حمایت کرده باشد به خاطر آن آهنگ هم عده‌ای در فضای مجازی او را به تمسخر گرفتند. سعید عزت‌اللهی در گفت‌وگو با جام‌جم در این باره توضیحاتی می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۹۴۴۶۲

این مدت برای تو چطور گذشت؟ دوری تو از فوتبال چقدر برایت سخت بود؟
طبیعتا برای هر بازیکنی سخت است که مصدوم شود. برای من هم این مدت خیلی سخت گذشت. به هر حال مجبور بودم کار همبازیانم را ببینم و خودم نمی‌توانستم تمرین کنم. این خیلی برای فوتبالیست سخت است. در این مدت هم تلاش کردم تا بتوانم زود برگردم و بازی کنم. متاسفانه یک بار دیگر آسیب دیدم و این آسیب‌دیدگی باعث شد جام ملت‌ها را از دست بدهم و نتوانم در این مسابقات حاضر شوم. ولی کلا دوران خوبی نبود چون به قول معروف در ایران پهلوان زنده را عشق است.
از بی‌توجهی‌ها ناراحت هستی؟
نه چیز خاصی نیست که بخواهم درباره‌اش حرف بزنم. این یک واقعیت است. متاسفانه در ایران تا زمانی که بازیکن بازی می‌کند همه به او توجه می‌کنند ولی وقتی مصدوم می‌شود دیگر به او توجهی نمی‌شود. اتفاقا در همه جای دنیا برعکس ایران است. وقتی بازیکنی آسیب می‌بیند به او توجه می‌کنند تا بتواند هر‌چه زودتر برگردد.
می‌دانند بازیکن مصدوم نیاز به توجه و حمایت دارد ولی در ایران شرایط متفاوت است. اگر بازی کنی و در اوج باشی همه تو را یادشان هست ولی به محض این‌که مصدوم شوی کسی اسمت را نمی‌آورد و به‌طور کامل از خاطر و ذهن همه می‌روی. کاری هم نمی‌شود کرد. در گذشته همین‌طور بوده و در آینده هم همین‌طور خواهد بود.
در جام ملت‌ها هم برای حمایت از تیم ملی یک آهنگ منتشر کردی که ظاهرا بعضی رفتارها بعد از آن باعث ناراحتی و دلخوری‌ات شد.
این رفتارها هم طبیعی است. ببینید من فقط قصد داشتم از تیم ملی حمایت کنم ولی متاسفانه عده‌ای به تمسخر پرداختند. هیچ‌وقت به این رفتارها توجه نمی‌کنم و واکنشی نشان نمی‌دهم. دوست داشتم برای تیم ملی کشورم کاری کنم. این هم کاری بود که از دستم برمی‌آمد ولی بعضی از رسانه‌ها هم با این جو همراهی کردند.... بگذریم.
تو با مهدی طارمی هم ظاهرا رابطه خیلی خوبی داری. درست است؟ در بازی با چین به او گفته بودی گل می‌زند؟
نه راستش من چیزی نگفتم. ما کلا در تیم ملی رفیق هستیم. باز دست بچه‌ها درد نکند که یاد من بودند. در تیم ملی هیچ‌کس من را فراموش نکرده بود. یک روز که از خواب بیدار شدم دیدم مهدی برایم نوشته گل بزنم تقدیم تو می‌کنم. منتهی برای او هم کلی حاشیه درست کردند. مهدی بعد از گل عدد 6 را جلوی دوربین نشان داد ولی عده‌ای فکر کردند برای استقلالی‌ها کری می‌خواند. من به خاطر همین سریع عکس شادی گل مهدی را استوری ام گذاشتم و از او به خاطر کاری که کرد تشکر کردم. منتهی دیدید که چقدر برایش داستان درست کردند. متاسفانه فضا در آن مدت فضای خوبی نبود و هرکسی به نحوی تلاش می‌کرد تا از تیم ملی و بازیکنان انتقاد کند.
کارلوس کی‌روش هم بعد از جام ملت‌ها تیم ملی را ترک کرد....
بله، به نظر من بهترین تصمیم این بود که کارلوس کی‌روش را حفظ کنیم. او واقعا به فوتبال ما کمک زیادی کرد. خیلی‌ها در آسیا آرزو داشتند کی‌روش را به خدمت بگیرند ولی او مربی ایران بود. دیدید که بعد از ترک تیم ملی هم به یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های دنیا یعنی کلمبیا رفت. با او واقعا چیزی کم نداشتیم. همه بازیکنان از کی‌روش به نیکی یاد می‌کنند. او به خود من کمک زیادی کرد. همیشه حمایت می‌کرد و کنار بازیکنان بود. واقعا جایش در تیم ملی خالی خواهد بود. نمی‌دانم واقعا در آینده چه می‌شود و چه کسی جای او می‌آید ولی امیدوارم یک مربی بزرگ بیاید.

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها