«شماره ۱۷ سهیلا» فیلم شجاعانه ای بود که در سیاهه مشکلات مورد توجه سینمای ایران آن‌طور که باید و شاید دیده نشد و از قرار معلوم در بخش اصلی مسابقه جشنواره بین‌المللی ٢٠١٩ داکا در کشور بنگلادش پذیرفته شده.
کد خبر: ۱۱۹۴۱۳۲

به گزارش ایسنا، جشنواره دوسالانه داکا که در این دوره از برگزاری خود میزبان ٢٠٠ کارگردان از ٦٠ کشور دنیا ست، در تاریخ ٢٠ تا ٢٨ دی‌ماه (دهم تا هجدهم ژانویه) برگزار خواهد شد.
«شماره 17 سهیلا» به تهیه‌کنندگی سیدامیر سیدزاده و کارگردانی محمود غفاری که
به عنوان یکی از نامزدهای نهایی ایران برای معرفی به اسکار انتخاب شده بود، تاکنون توانسته در جشنواره‌های معتبر جهانی از جمله جشنواره فیلم‌های شرقی ژنو و بخش مسابقه رسمی دو جشنواره بین‌المللی سوئیس و لبنان حضور یابد و جوایز متعددی را کسب کند.
این فیلم که در بخش سودای سیمرغ جشنواره سی و پنجم فیلم فجر و پس از آن در جشنواره فیلم سلامت و جشن تصویر سال حضور داشت، در جشن انجمن منتقدان در بخش کارگردانی و بازیگر نقش اول زن کاندیدا بود. طبق گفته‌های تهیه‌کننده، این فیلم در بدترین شرایط زمانی و با بی‌کیفیت‌ترین حالت ممکن اکران شد، به‌طوری که پس از دو سال وقت و صرف هزینه تاکنون حتی یک ریال بابت اکران آن به سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده پرداخت نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها