افزایش 40 درصدی درآمدهای کمیته امداد

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: براساس آمارها درآمدهای این نهاد در هفت ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 40 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۱۹۴۰۳۸

به گزارش ایرنا، علیرضا عسکریان در حاشیه برگزاری دوره آموزشی مدیران کمیته امداد استان بوشهر عنوان کرد: بیشترین رشد درآمدهای کمیته امداد مربوط به سرفصل زکات با 70 درصد و کمترین آن با 6 درصد مربوط به صدقات مردمی است.
وی افزود: افزایش 40 درصدی رشد منابع در جشن عاطفه‌ها و 98 درصدی عید قربان امسال نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد مردم نیکوکار ایران در مسیر انفاق و احسان گام بر می‌دارند.
عسکریان با اشاره به وجود 1300 پایگاه نیکوکاری در کشور گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد در سال جاری برون‌سپاری فعالیت‌ها به مردم است که بر این اساس، به دنبال افزایش شمار پایگاه‌های نیکوکاری به 2000 مرکز هستیم.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر نیز در حاشیه این مراسم گفت: مردم این استان از ابتدای امسال تاکنون 27میلیارد و 220 میلیون ریال صدقه پرداخت کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد افزایش نشان می‌دهد.
احمد لطفی درباره نحوه هزینه شدن صدقات مردمی استان بوشهر توضیح داد: صدقه‌های جمع‌آوری شده براساس موازین شرعی و دستورالعمل‌های لازم در سرفصل‌های کمک به درمان، تعمیر و ساخت مسکن نیازمندان، تامین جهیزیه نوعروسان، ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی به دانش‌آموزان و دانشجویان مورد حمایت و معیشت و رفع سوء‌تغذیه کودکان نیازمند هزینه می‌‌شود.
وی افزود: از این میزان صدقات مردمی، 35درصد برای ازدواج جوانان مددجو و فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی آنان، 30درصد کمک به تعمیر و بازسازی مسکن مددجویان، 16درصد امور حمایتی و خوداتکایی و 19درصد خدمات بهداشتی و درمانی نیازمندان، رفع سوء تغذیه کودکان و ارائه خدمات ویژه به سالمندان هزینه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها