یوگا، هم می‌تواند باعث کاهش دردهای اسکلتی -عضلانی شده، هم مانند هر ورزش دیگری باعث آسیب به ستون فقرات و مفاصل شود.
کد خبر: ۱۱۹۳۸۴۸

بررسی‌ها نشان داده است 75 درصد ورزشکاران در یوگا دردهای کمر و گردنشان بهبود یافته است. اما 10 درصد از شرکت‌کنندگان در این ورزش دچار آسیب‌های مختلف می‌شوند و 20 درصد از شرکت‌کنندگان مشکلات مفصلیشان تشدید می‌یابد. این یافته‌ها نشان می‌دهد باید نگرش درمانگران به ورزش یوگا نسبت به گذشته محتاطانه تر شود و این ورزش را مطلقا درمان اختلالات اسکلتی-عضلانی ندانند. این ورزش می‌تواند در شانه ها، آرنج ها، مچ‌ها و دست ها ایجاد آسیب کند و این موضوع به علت وزن اندازی زیاد روی دست‌ها در حرکات مختلف بروز می‌یابد. در بسیاری از تمرینات این ورزش، افراد در حالت برعکس وزن خود را روی دست‌ها می‌اندازند. با توجه به محبوبیت، امنیت نسبی و اثرات درمانی که این ورزش دارد، طرفداران آن باید همه احتیاطاتی را که در مورد ورزش‌های دیگر در نظر می‌گیرند، حین یوگا هم رعایت کنند.
به‌رغم همه آمارهای ذکر شده همچنان یوگا بهترین ورزش پیشنهادی برای بیماران مفصلی بعد از شنا و پیاده‌روی به‌شمار می‌رود. افرادی که سابقه مشکلات عضلات و مفاصل بخصوص در دست‌ها، مچ‌ها، آرنج‌ها و شانه‌ها دارند باید ضمن مشورت با فیزیوتراپیست خود و انجام درمان‌های لازم، مربی یوگای خود را در جریان این ناراحتی‌ها بگذارند تا تمرینات در وضعیت‌های ایمن و بی‌خطر انجام شود.
این‌که افراد تصور کنند هر تمرین یوگا برای هر شخص کاربرد درمانی دارد و نمی‌تواند آسیبی را متوجه‌اش کند، بسیار اشتباه و خطرناک است، چرا که ویژگی‌های فردی آنها با هم متفاوت است و هر یک نقاط قوت و ضعف متفاوتی در سیستم عضلات و استخوان‌ها و مفاصل خود دارند.
بنابراین صرف نظر از این‌که به طور کلی فشار تمرینات یوگا روی دست‌ها بیشتر است، حین انجام حرکات هم باید توجه شود درد ایجاد نشده، در یک جلسه تمرین فشار زیاد و ناگهانی بر عضلات و مفاصل وارد نشود. مربی شما می‌تواند با گزارش شما از احساس درد و ناراحتی در مفاصل، راه‌های ایمن‌تری را برای انجام حرکات و مشارکت فعال و مستمر در جلسات تمرین به شما پیشنهاد کند. ایجاد تعادل، مهارت و انعطاف‌پذیری که از اهداف اختصاصی این ورزش است در کوتاه مدت به دست نخواهد آمد و باید قدم به قدم و بتدریج تمرین‌ها پیشرفت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها