شلیک اژدر الکتریکی در رزمایش دریایی ولایت

در دومین روز از رزمایش ولایت 97 یگان‌های زیرسطحی نیروی دریایی، با به‌کارگیری انواع اژدرها با تهدیدات سطحی و زیرسطحی مقابله کردند و این مرحله از رزمایش با شلیک اژدر الکتریکی از زیردریایی طارق همراه بود و زیردریایی غدیر نیز اژدر والفجر را شلیک کرد.
کد خبر: ۱۱۹۳۶۴۹

به گزارش جام‌جم، ناوشکن شهید دریابان نقدی و ناوچه موشک‌انداز تبرزین، با شلیک دو موشک کروز قادر و قدیر، اهداف دریایی را منهدم کردند.
سخنگوی رزمایش ولایت ۹۷ گفت: افزون بر این دو شناور، سامانه موشکی ساحل به دریا نیز با پرتاب یک فروند موشک قادر، هدف خود را در دریا مورد اصابت قرار داد.
امیر دریادار حمزه‌علی کاویانی افزود: موشک‌های قادر با برد ٢٥٠ و قدیر با برد ٣٠٠کیلومتر، قابلیت شلیک از روی شناور‌های سطحی، سامانه‌های ساحلی و هواگرد دارند.
وی افزود: یک فروند بالگرد SH نیز در ادامه این رزمایش، با پرتاب اژدر مارک ۴۶، هدف خود را در دریا مورد اصابت قرار داد.
همچنین تکاوران نیروی دریایی ارتش با پرش از بالگرد و فرود در مناطق از پیش تعیین شده به دیگر نیروها پیوستند تا عملیات یورش به دشمن کامل شود. یکی از عملیات این رزمایش، شناسایی برای باز کردن معابر برای تیم‌های بعدی بود که برای هجوم به دشمن وارد ساحل می‌شوند.
آمادگی نیروهای عمل‌کننده در رزمایش با سنگربندی و از دیگر سو با آتشباری در گستره سواحل مکران از دیگر تمرینات رزمایش است. رزمایش با ریزش آتش سنگین برای تکمیل عملیات تهاجم و مانور شناورهای هجومی رعد و آذرخش ادامه یافت.
انهدام اهداف دریایی با شلیک پهپادها
هواپیماهای بدون سرنشین نیروی دریایی ارتش مجهز به انواع بمب‌ها نیز موفق به انهدام اهداف شدند. در ادامه این عملیات، یگان‌های پدافندی نیروی دریایی نیز توانستند با سامانه‌های در اختیار خود ازجمله موشک دوش پرتاب میثاق، یک فروند پهپاد متعلق به دشمن که قصد نفوذ به آسمان کشورمان را داشت، مورد اصابت قرار داده و سرنگون کنند. رزمایش ولایت ۹۷ به مدت سه روز در آب‌های جنوب و جنوب شرق کشور در گستره‌ای به وسعت بیش از دو میلیون کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز تا مدار 10 درجه اقیانوس هند در حال برگزاری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها