سلامت مهم‌ترین چیزی است که یک فرد می‌تواند از آن برخوردار باشد. از همین رو بسیاری از ما تلاش می‌کنیم درمورد چیزهایی که به سلامت‌مان مربوط می‌شود بیشتر بدانیم. موارد زیر حقایقی از کشفیات پزشکی اخیر است که دریافت علمی‌تری از سلامت به ما می‌دهد:
کد خبر: ۱۱۹۳۶۱۴

زنان بیشتر از مردان به خواب نیاز دارند: تحقیقات دانشگاه دوک آمریکا نشان می‌دهد زنان برخلاف مردان به خواب بیشتری نیاز دارند. کمبود خواب بر توانایی‌های جسمی و ذهنی زنان بیشتر تاثیر می‌گذارد و باعث ایجاد افسردگی و تحریک‌پذیری در آنها می‌شود.
ظاهر جوان‌تر، مساوی با عمر طولانی‌تر : اگر کسی جوان‌تر از عمر واقعی‌اش به نظر برسد بیشتر عمر می‌کند و برعکس. محققان دانمارکی نشان داده‌اند بخشی از دی‌ان‌ای به نام تلومر که توانایی سلول‌ها برای تکثیر شدن را نشان می‌دهد با جوان به نظر رسیدن فرد نیز ارتباط دارد به این ترتیب افراد با ظاهر جوان‌تر، تلومر بلندتری دارند و عمر بیشتری می‌کنند.
صبحانه نخوردن مشکل سلامت ایجاد نمی‌کند: تحقیقی که در دانشگاه آلاباما روی 300 نفر انجام شد، نشان داد صبحانه هم صرفا یک وعده غذایی مانند دیگر وعده‌های غذایی است. براساس این تحقیق نخوردن صبحانه مشکل سلامت خاصی ایجاد نمی‌کند و بر کاهش یا افزایش وزن نیز تاثیری ندارد.
جویدن ناخن در کودکی گاهی سلامت را تقویت می‌کند: دانشمندان کانادایی با مطالعه روی هزار نفر دریافتند کودکانی که ناخن‌هایشان را می‌جوند به‌ندرت دچار آسم می‌شوند، واکنش‌های آلرژیک کمتری از خود نشان می‌دهند و سیستم ایمنی قوی‌تری دارند. طبق این تحقیقات، برخی میکروب‌هایی که با جویدن ناخن وارد بدن می‌شوند، سیستم ایمنی را قدرتمندتر می‌سازند.
بی‌قراری به کاهش وزن کمک می‌کند: براساس تحقیقات انجام شده بسیاری از کسانی که نسبت به افزایش وزن آسیب‌پذیری ندارند در فعالیت‌های روزمره زندگی‌شان دائما حرکات اضافی مثل زدن انگشتان به میز یا چرخیدن هنگام صحبت با تلفن از خود بروز می‌دهند. به گفته محققان این حرکات فیزیکی کوچک می‌تواند باعث سوختن روزانه 350 کالری و کاهش وزن شود.

یاسمین مشرف
مترجم
منبع: brightside.me

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها